Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Własny biznes - badanie rynku

Własny biznes w UK to cykl poradników dotyczących prowadzenia działalności w Wielkiej Brytanii. Przedstawiamy Państwu następny artykuł z tego cyklu. Kolejne już wkrótce.

Sprawdź swój pomysł
Sprawdź swój pomysł na biznes na potencjalnych klientach aby sprawdzić czy istnieje prawdziwy popyt na to co chcesz sprzedawać. Pozwoli ci to na znalezienie problemów
i rozwiązanie ich przed straceniem czasu, wysiłku i pieniędzy. Określ potencjalnych klientów. Porozmawiaj z nimi i dowiedz się jakie mają potrzeby.
Stwórz prototyp
Jeżeli możesz, stwórz podstawową wersję produktu lub usługi (‘prototyp’). Określ najtańszy i najszybszy sposób na wykonanie czegoś co pozwoli ci sprawdzić czy sprostasz prawdziwym potrzebom klientów. Sprawdź go i uzyskaj opinie. Dowiedz się czy potencjalni klienci byliby gotowi za niego zapłacić. Wypróbuj różne ceny na różnych klientach w stały, realistyczny sposób aby dowiedzieć się ile ludzie są w stanie zapłacić. Czy jesteś w stanie zarobić wystarczająco dużo aby inwestycja się zwróciła? 
Wyróżnij swój projekt
Jeżeli na rynku są inne konkurencyjne działalności, pomyśl o tym co cię od nich odróżni. Czy możesz dostarczyć coś lepszego?
Przykładowo
Jeżeli jesteś detalistą, mógłbyś spróbować wprowadzić inne godziny otwarcia lub dostawę do domu. Możesz celować w określoną grupę klientów którzy nie zostali zachęceni przez inne działalności (‘nisza na rynku’), zrobić coś co będzie prostsze w użyciu niż produkty konkurencji lub sprostać potrzebom klientów poprzez rozwiązanie problemu, którego nikt wcześniej nie rozwiązał.
Jeżeli zakładasz działalność detaliczną, pomyśl o sprawdzeniu swojego pomysłu poprzez wynajęcie siedziby na kilka tygodni lub miesięcy. Obejrzyj filmy na temat wyboru siedziby działalności, i podjęciu decyzji o tym czy wynająć czy kupić.
Rozwijaj i planuj
Zanim zainwestujesz pieniądze rozwijaj i ulepszaj swój pomysł w oparciu o to czego dowiedziałeś/aś się na temat potrzeb klientów. Rozwiąż wszelkie problemy z produktem lub usługą o których się dowiedziałeś, łącznie z planowaną produkcją i sprzedażą.
Następnie wróć do swoich potencjalnych  klientów i przedstaw im ulepszoną wersję pomysłu. Powtarzaj tę czynność aż będziesz pewny/a, że są gotowi zapłacić twoją cenę i że spełnisz ich potrzeby.
Jeżeli nie ma popytu na twój pomysł, pomyśl o jego całkowitej zmianie. Możliwe że  jest inny produkt, usługa lub rynek który wykorzysta twoje umiejętności i środki w inny sposób?


Ostatnia aktualizacja: poniedziałek, 27 stycznia 2014 12:22  
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.