Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Ponad 40 proc. uczniów kończących podstawówkę nie potrafi dobrze czytać, pisać i liczyć

43 proc. brytyjskich uczniów kończy podstawówkę nie posiadając wymaganego poziomu umiejętności czytania, pisania i liczenia - wynika z analiz przeprowadzonych przez ekspertów z CentreForum i Education DataLab.

Zgodnie z wytycznymi na koniec szkoły podstawowej dzieci powinny posiadać takie umiejętności z czytania, pisania i liczenia, by zasłużyć na ocenę 4b bądź wyższą.

Dane pokazują też, że 44 proc. uczniów kończących szkołę drugiego stopnia nie dotrzymuje krajowych standardów i z pięciu egzaminów GCSE nie uzyskuje ocen pomiędzy A* a C. Jednak w ciągu ostatniej dekady poziom osiągnięć wzrósł na tyle, że autorzy raportu sugerują ustalenie nowego standardu dla wyników.

Jak pisze The Guardian, w 2017 roku zmieni się sposób oceniania testów GCSE. Będzie obowiązywać nowa skala ocen od 1 (najwyższa nota) do 9 (najniższa nota), gdzie ocena 5 będzie uznawana za dobry wynik, porównywalny z obecnymi notami pomiędzy B a C. Badacze przewidują, że reforma sprawi, iż tylko 35 proc. uczniów będzie otrzymywało dobre oceny z angielskiego i matematyki. Obecnie ta grupa jest o 23 proc. większa.

Badanie wykazało także, że mniej zdolni uczniowie podstawówek nadrabiają i niwelują różnice w osiąganych przez siebie wynikach w stosunku do innych dzieci w klasie. Od 2006 roku różnica ta skurczyła się o 30 proc. Takie samo zjawisko nie zachodzi jednak w szkołach drugiego stopnia, dlatego eksperci mówią, że Anglia ma ciągle taki system, który sprawia, że różnice poziomów powiększają się w ciągu całego procesu edukacji.
-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Właściciele domów w samoobronie mogą używać przemocy wobec włamywaczy
 Czytaj następny artykuł:
Antypolskie graffiti na ścianach budynków w Southport