Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Szukasz szybkiej pożyczki, uważaj na pośredników.

Do rzecznika praw obywatelskich wpłynęło już dwa razy więcej skarg na pośredników szybkich pożyczek niż przez cały ubiegły rok.

Ludzie najczęściej skarżą się, że zostali wprowadzeni w błąd przez strony internetowe, które okazywały się jedynie pośrednikami obiecującymi znalezienie szybkiej pożyczki, a same nie udzielały pożyczek. Często pobierały od klientów opłaty bez ich zgody.

Financial Ombudsman Service dostał w tym roku już 10 000 takich skarg. Instytucja poinformowała, że osoby, które zmagają się z problemami finansowymi, nie tylko nie dostają pożyczki, której szukają, ale ponadto płacą pośrednikowi nie zdając sobie sprawy. W wielu zgłaszanych przypadkach ofiary takich stron internetowych mówią, że nie wiedziały, że płacą pośrednikowi.

Niekiedy pośrednik pobiera opłatę od jednej osoby nawet kilka razy i to bez ostrzeżenia, jak tylko zostaną mu przekazane szczegóły na temat konta ofiary. W przypadku jednej kobiety pośrednik pobierał opłaty z jej konta aż dwadzieścia razy, za każdym razem pobierając do £70 – podaje Guardian.

Financial Ombudsman Service dodał, że w dwóch trzecich przypadkach pośrednicy przyznawali, że konsumenci mogli zostać potraktowani w sposób niesprawiedliwy, a gdy tylko rzecznik zaczął angażować się w sprawę to większości przypadków oddawali pobrane pieniądze.
-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Stafford Hospital nie może znaleźć pracowników
 Czytaj następny artykuł:
Spadek inflacji większy niż spodziewany