Strona 2 z 3

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 21 lut 2014, 09:44
przez chmiel
Oto link z forum http://www.truck-driver.co.uk/working-time-directive/

Link do strony VOSA

https://www.gov.uk/government/uploads/s ... orkers.pdf


Wszystko już rozumiem, ale dziwią mnie te rozbieżności.Pracuję też w dużej firmie, gdzie tachografy są sprawdzane na porządku dziennym i jak zapytałem osoby , która je sprawdza mówiąc jej:


Zacząłem pracę o 2:45 am praca trwała do 11:30am. Przejeździłem tylko 3,5h , reszta to praca na multidropie. Wziąłem 2 przerwy po 15min, obie przed 9 rano czyli przed upływem 6 h mojej pracy.Ponieważ pracę zakończyłem przed upływem 9h, rozumiem, że nie muszę brać kolejjnych 15 min.

Powiedziano mi jednak, że zrobiłem źle i muszę wziąść jedną przerwę=30min.

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 21 lut 2014, 11:43
przez n0rb
@chmiel : trudno mi się wypowiedzieć na temat tego co mówią twoi "specjaliści" od tacha. Przepisy mówią jednoznacznie, jeżeli chcesz niezależnej ekspertyzy, napisz email do VOSA l i zapytaj.

@bongorno: strasznie mieszasz, tylko po co? :rozwalkompa:

@lesny69: pozdrawiam

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 23 lut 2014, 00:37
przez bongorno
n0rb tak naprawde to ty mieszasz . Pracuje w Stobardzie a to raczej nie jest mala firma . Czasu pracy pilnuja jak nienormalni . chmiel radze ci zrobic 30 minut przed uplywem 6 h i miec spokojna glowe niz potem taki ladny bilet od vosy dostac za brakujace 15 minut.

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 23 lut 2014, 00:49
przez lesny69
bongorno myślę, że w interesie każdego z nas jest dość do tego jak to jest, a nie bez sensu się przekrzykiwać. Dlatego jakbyś mógł podać jakiekolwiek źródło potwierdzające Twoją wersję to sprawa może się wyjaśni. Wszyscy wiemy, że Stobart to spora firma ale jednak przepisów nie ustalają ani w tym kraju ani w UE.

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 23 lut 2014, 00:59
przez bongorno
Lesny postaram sie w poniedzialek cos wydebic od transport oficera z wytycznymi i odpowiednimi adnotacjami . Nie przekrzykuje sie bo nie ma o co tylko wiem jakiego u mnie maja swira na tym punkcie . Zrobisz pauze po 4.25 jazdy i juz sa pytania , dlaczego tak pozno planujesz przerwe .

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 23 lut 2014, 14:30
przez n0rb
@bongorno: Czekam z niecierpliwością na jakiś skan, zdjęcie itp. potwierdzające twoją hipotezę

Tak sobie gdybam teraz ale może z tymi 30min. przerwy jest tak samo jak z pytanie o przerwę po 4h25min, może to jakiś rodzaj rekomendacji, zalecenia ?Tak na wszelki wypadek. :D

Ps
Przypominam tylko że w linku który wcześniej podałeś nie ma ani słowa o tym ze w pierwszych 6h pracy musisz wziąsć 30min przerwy.

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 23 lut 2014, 14:43
przez lesny69
Według mnie w takiej firmie jak Stobart to może być kwestia wewnętrznych zasad. W przypadku kiedy weźmiesz 15 i 30 w ciągu 6 godzin masz praktycznie przerwy z głowy i nie musisz się już przejmować, dodatkowo może to być oszczędność dla firm które rozliczają pracowników od godziny. Jeśli założysz, że nie przekroczysz 4,5h jazdy ale wiesz że będziesz pracować 6-9h i weźmiesz 2 przerwy po 15min lub 30min a w praktyce okaże się ze przekroczysz 4,5 to będziesz musiał odpękać jeszcze 30min co razem da godzinę przerwy, więc firma będzie 15min przerwy w plecy. Jeśli przełożysz to na liczbę kierowców w takim stobarcie a wg mnie tam chyba rzadko zdarzają się dniówki żebyś 4,5h nie wyjeździł, to może dać spore oszczędności i spokojną głowę dla osób odpowiedzialnych za czas pracy.

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 1 mar 2014, 08:02
przez bongorno
A więc tak........... Udałem się do kompetentnej osoby w firmie i odpowiedz była jedna musisz wziaść 30 minut przerwy przed upływem 6h. Nie wolno tego dzielić. Do tego dołozył mi ksero ze strony Vosy. No nic temat drązyłem dalej...... Wczoraj miałem ostatni part CPC, więc od razu pytanie do prowadzącego. Informacja ta sama pokazał mi te same linki co na forum gdzie nigdzie nie ma informacji o tym ze można te 30 minut podzielić . Zadał mi pytanie a czemu ma to być po 15 minut ,a nie np 10 i 20 minut lub 5 i 25 minut.

Dla mnie sprawa jest jasna.

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 1 mar 2014, 09:32
przez n0rb
bongorno napisał(a):Do tego dołozył mi ksero ze strony Vosy.
Możesz dodać skan?

bongorno napisał(a):Zadał mi pytanie a czemu ma to być po 15 minut ,a nie np 10 i 20 minut lub 5 i 25 minut.
W linku który wcześniej dodałeś jest napisane że przerwa musi być min. 15min, wiec może dlatego 5min. przerwy czy 10min. sieę nie liczą :D tak tylko zgaduje ;-)

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 2 mar 2014, 15:02
przez lesny69
bongorno napisał(a):Informacja ta sama pokazał mi te same linki co na forum gdzie nigdzie nie ma informacji o tym ze można te 30 minut podzielić . Zadał mi pytanie a czemu ma to być po 15 minut ,a nie np 10 i 20 minut lub 5 i 25 minut.


Ta informacja jest bardzo jasno podana w anexie 2 który wrzuciłem kilka postów wyżej (to zakreślone na czerwono)

Oczywiście rozmawiamy o przypadku pracy powyżej 6h nie przekraczającej 9h.

I tu czytając drugi myślnik "...working time should be interrupted by a break or breaks TOTALLING at least 30 minutes" Musimy wziąć jedna przerwę lub przerwy o łącznej długości 30 min.

Natomiast w myślniku ostatnim jest dodatkowo wyjaśniony podział tych przerw "Breaks should be of at least 15 minutes' duration." I tu jest odpowiedź na kolejne pytanie pana INSTRUKTORA cpc.

Dla pewności sprawdziłem czy czasem nie ma jakiś nowych źródeł na stronie VOSA - i nic nowego się nie pojawiło więc ten pdf jest jak najbardziej aktualny. Myślę, że nie da się tego interpretować w inny sposób bo jest napisane prostym językiem.

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 2 mar 2014, 15:54
przez Adrian2712
Witam!Ja sobie kiedyś podzieliłem te 30 min w ciągu 6 h pracy i niestety po tygodniu dostałem Infringement Notice do podpisania,wiec wywnioskowałem,ze to błąd.

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 23 sty 2015, 15:27
przez kijwmrowisko
Witam serdecznie,

Mam uprzejmą prośbę o pomoc w następującej kwestii dotyczącej jak może w UK wyglądać kwestia wynagrodzeń kierowców pracujących w podwójnych obsadach na multidropie.

Wydaję mi się że mam w miarę ogarnięte przepisy dotyczące przepisów czasu pracy kierowców (dzienne, tygodniowe, ...) z punktu widzenia VOSA i HMRC (które odsyłają do stron VOSA) i oczywiście następującego dokumentu:

https://www.gov.uk/government/uploads/s ... europe.pdf

Annex 2
"Weekly working time must not exceed an average of 48 hours per week over the reference
period. A maximum working time of 60 hours can be performed in any single week providing the average 48-hour limit is not exceeded."

"The reference period for calculating the 48-hour week is normally 17 weeks, but it can be extended to 26 weeks if this is permitted under a collective or workforce agreement. There is no ‘opt-out’ for individuals wishing to work longer than an average 48-hour week, but breaks and ‘periods of availability’ do not count as working time."

Macie jakieś doświadczenia za jaki "czas pracy" są opłacani kierowcy w dużych firmach które zatrudniają kierowców ciężarówek (chodzi mi wyłącznie o legalne wypłaty na payroll-u).

Jeśli przerwy (pauzy) i gotowość (periods of availability) nie są liczone jak czas pracy (VOSA) to czy są one czasem pracy płatnym dla kierowcy? Czy tylko jazda i inna praca ?

Lesny69 pisał wyżej coś o firmach które rozliczają pracowników od godziny:

... dodatkowo może to być oszczędność dla firm które rozliczają pracowników od godziny. Jeśli założysz, że nie przekroczysz 4,5h jazdy ale wiesz że będziesz pracować 6-9h i weźmiesz 2 przerwy po 15min lub 30min a w praktyce okaże się ze przekroczysz 4,5 to będziesz musiał odpękać jeszcze 30min co razem da godzinę przerwy, więc firma będzie 15min przerwy w plecy. Jeśli przełożysz to na liczbę kierowców w takim stobarcie a wg mnie tam chyba rzadko zdarzają się dniówki żebyś 4,5h nie wyjeździł, to może dać spore oszczędności i spokojną głowę dla osób odpowiedzialnych za czas pracy.


Czy w kontrakcie powinno być zapisane za co jest płatne i co jest zdefiniowane jako czas pracy ?

Z góry dziękuję z pomoc.

Dodano: -- 23 sty 2015, 17:20 --

Tak doprecyzowując pytanie:
Czy pracodawca może w kontrakcie zapisać że płaci mi tylko za godziny jazdy i pracy (w rozumieniu VOSA) i ustala stawkę za tak liczone godziny ?

Spowoduje to, że do tak skalkulowanej wypłaty nie zostaną wliczone pauzy oraz gotowość ...

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 25 sty 2015, 19:30
przez bongorno
Generalnie zasada jest taka , ze nie płaca za 45 minut , czyli twoją przerwe. Praca kierowcy to nie tylko jazda , to rozładunki/załadunki , oczekiwanie na prace. Jeśli pracujesz w firmie lub dla agencji gdzie tylko za sama jazde płaca , to wiecej juz tam do pracy nie idz :)))))))))

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 25 sty 2015, 21:33
przez kijwmrowisko
bongorno, dzięki za odpowiedź.

bongorno napisał(a):Generalnie zasada jest taka , ze nie płaca za 45 minut , czyli twoją przerwe. Praca kierowcy to nie tylko jazda , to rozładunki/załadunki , oczekiwanie na prace. ...


Praca to oczywiście jazda + inna praca tak jak jest to zarejestrowawane na tacho (załadunki, rozładunki, wypełnianie papierów, etc. ). To jest to jasne i klarowne.

Co rozumiesz przez to że "praca kierowcy ... to ... oczekiwanie na pracę" ?

W przepisach VOSY które cytowałem w poście powyżej na str. 46 Annex 2 "Working time rules"
"... but breaks and ‘periods of availability’ do not count as working time."

Podejrzewam, że to co VOSA traktuje jak "czas pracy" to jedna rzecz bo ona dotyczy przepisów bezpieczeństwa i to jest przez pracodawcę pilnowane.
Ale pewnie zupełnie inną może być to co traktuje pracodawca jako " płatny czas pracy" liczony jako godziny do wynagradzania stawką godzinową i w tym ujęciu czas dyżuru (ang. POA) (np. jazdy jako drugi kierowca) lub nawet przerwy mogą być liczone do "płatnego czasu pracy". Czy tak ?

Jak to wygląda u Was (jeśli ktoś z Was jest wynagradzany za godziny) ?
Która liczba godzin jest na payslipach?

Czy spotkał się z Was z rozwiązaniem, że jest to czas od rozpoczęcia rejestracji tacho do zakończenia rejestracji ?

Dla mnie wynagradzanie kierowcy za godziny to niezbyt fortunna metoda bo sprzyja nadużyciom przez niezbyt uczciwych kierowców (wydłużanie godzin jazdy i przestojów w celu nabijania godzin) i demotywuje kierowców którzy solidnie wykonują swoją pracę i uwijają się bo cenią swój czas poza pracą. Macie jakieś przemyślenia lub dobre doświadczenia w tym zakresie jak to można skutecznie zorganizować?

Re: Czas Pracy Kierowcy

PostNapisane: 26 sty 2015, 04:01
przez n0rb
bongorno napisał(a):Generalnie zasada jest taka , ze nie płaca za 45 minut , )

Nie ma takie zasady np Mój pracodawca nie płaci za 30min. A wszytskie pozostałe godziny są rozliczane według umowy o prace którą z nim podpisałem, Aha np. kierowcy z agencji dostają za przyjście do pracy za 8h z góry.

Co do zasad i VOSA to do nich zawsze możesz napisać, zadzwonić, podjechać do ich biura i zapytać jeśli masz jakieś wątpliwości.