Strona 1 z 2

Trasa do PL

PostNapisane: 27 maja 2012, 17:40
przez VA
Niedługo wybieram się do Polski, dokładniej w okolice Częstochowy. Słyszałem, że ze Zgorzelca na Górny Śląsk jest nowa autostrada, więc tamtędy się kieruję.
Jaką trasę polecacie w kierunku Zgorzelca?
Jedna opcja, bardziej popularna przez Holandię, następnie Essen, Leipzg.
Opcja druga, ominąć Holandię i jechać przez Kolonię i Gera - czyli przez całą Europę E40. Czy znacie tą trasę? Podobno mniej uczęszczana.

Re: Trasa do PL

PostNapisane: 27 maja 2012, 18:02
przez BATORY
Najlepiej na Holandie potem niemieckie zaglebie i A2 do Berlina. Na ringu Berlina trzeba ziechac na Cotbus -to jest przejscie na Olszynie. Nie ma potrzeby jechac na Zgorzelec. Od Olszyny jest 40 km wyboistej drogi i potem ta Twoja autostrada. Poki co jeszcze bezplatna do Katowic...

Re: Trasa do PL

PostNapisane: 27 maja 2012, 18:40
przez VA
A co jest nie tak ze Zgorzelcem?
Jechałeś kiedyś (niedawno) południową trasą o której wspomniałem?

Re: Trasa do PL

PostNapisane: 27 maja 2012, 19:32
przez Artek2587
kolego od trzech lat śmigam po niemieckich autobanach tydzień w tydzień... Wszystko zależy od tego o jakiej porze planujesz przejeżdżać przez dojcze... Jeśli chodzi o droge do PL ta masz kilka opcji:
1) przez Holandie trasa wygląda tak: Calais -> Brugia -> Antwerpia -> Eindhoven -> Duisburg (tutaj wjedź na A2 na Hannover bo A40 która leci przez centrum zagłębia jest w kilku miejscach w remoncie i mocno sie korkuje) -> Hannover -> Berlin -> Cottbus -> Wrocław -> Opole (tutaj możesz wjechać na droge krajową nr 46 i dojedziesz prosto do Częstochowy ale bardziej polecam jechać A4 do Katowic i potem na Częstochowe. Droga dłuższa ale szybsza) UWAGI: w Niemczech na A2 są remonty w okolicach Hannoveru i jeśli zdarzy sie wypadek to możesz ładnie postać ale z drugiej strony przez 500km masz 3 pasy:) Najszybsza droga. Polecam ale tylko w nocy.
2) Calais -> Brugia -> Bruksela -> Liege -> Aachen -> Kolonia -> Giessen -> Erfurt -> Drezno -> Wrocław -> dalej tak jak w opcji 1. Uwagi: duży ruch tirów, dużo górek, praktycznie cały czas tylko 2 pasy. Ogólnie nie polecam.
3) Calais -> Brugia -> Antwerpia -> Eindhoven -> Duisburg (tutaj znowu jedź na A2 na Hannover. po 70-ciu kilometrach masz skrzyżowanie z A1 i jedziesz na Kolonie. Po 20-stu kilometrach zjeżdżasz na A44 na Kassel) -> Lipsk -> Drezno (i dalej jak w opcji 2) Jedyna słuszna droga do przejazdu w ciągu dnia. W miarę bez remontów ale też w większości tylko 2 pasy.

Od 1 czerwca A4 na odcinku Wrocław - Gliwice jest płatna. Koszt 10 gr/km. Bramki są na wszystkich wjazdach/zjazdach z autostrady oraz bezpośrednio na autostradzie we Wrocławiu i Gliwicach.

Szerokiej drogi:)

Re: Trasa do PL

PostNapisane: 27 maja 2012, 19:46
przez VA
Artek2587, dzięki, znakomicie opisałeś. Mógłbyś jeszcze dodać jak wyglądają trasy 2 i 3 w nocy. Szczególnie mnie interesuje noc z niedzieli na poniedziałek. Wtedy chyba jest największy ruch ciężarówek?
Do superszybkich kierowców nie należę, więc chyba trzeci pas mi nie jest w nocy potrzebny?

Re: Trasa do PL

PostNapisane: 27 maja 2012, 20:29
przez Artek2587
Na trasie nr 2 mi osobiście źle się jeździ nawet w nocy. Po prostu jest to najkrótsza droga z zagłębia do PL i o każdej porze jest dużo tirów, które dodatkowo w nocy mogą się wyprzedzać i będziesz się tylko denerwować:/ Jedź trasą 3. Tirów nie ma za dużo ze względu na wiatry na A38 (od Kassel do Lipska) a i osobówek jakoś mało:) Jak A44 będziesz dojeżdżać do Kassel to tam jest most, na którym jest 80km/h i lepiej się tego trzymaj bo mają tam 3 radary:) a zdjęcia robią już od 82km/h:) Zgorzelec jest obecnie w małym remoncie i jest ograniczenie do 40km/h i też czasem łapią;) W PL masz autostradę od samej granicy aż do Katowic. Pierwsza stacja w PL jest 8km za granicą (BP).

Mam nadzieję, że jakoś pomogłem:) jak co to pisz śmiało:)

Re: Trasa do PL

PostNapisane: 27 maja 2012, 20:39
przez BATORY
Przez Zgorzelec jest lepsza droga, ale po prostu dalej. Natomiast opisana przez kolege trasa nr 2 to tereny bardziej gorzyste. Wczesniej dlugie lata jezdzilem ciezarowkami i dlatego nie byly to drogi przeze mnie uwielbiane. Opcja nr jeden w opisie kolegi to wlasnie ta droga o ktorej Ci pisalem na poczatku i wlasnie ja najbardziej polecam. Wybor Twoj, pozostaje mi zyczys szczesliwej podrozy...

Re: Trasa do PL

PostNapisane: 27 maja 2012, 21:52
przez VA
Więc chyba wybiorę trasę nr. 1.
Może gdybyście jeszcze podali ważniejsze punkty na trasie, gdzie się można pogubić, pomylić zjazdy, etc.

Re: Trasa do PL

PostNapisane: 28 maja 2012, 05:08
przez Artek2587
Tam sie nie da zgubić:) Jak w Duisburgu wjedziesz na A2 kierunek Hannover to jedziesz tą autostradą przez 473km prosto. Później trzymasz sie dwóch lewych pasów i wjeżdżasz na tzw Berliner Ring czyli po prostu autostradową obwodnicę Berlina (autobana A10). Jedziesz nia kolejne 54km i dojeżdżasz do skrzyżowania o nazwie Schonefelder Kreuz i zjeżdżasz na A13 (kierunek Drezno). Po 63km trzymasz się na łuku lewej strony (czyli tak jakbyś dalej jechał prosto) i masz kolejne 63km do Olszyny. A PL.... no tu to masz 80km atrakcji:D Przygotuj sie na jazdę po betonach, które maja juz cos około 70 lat:D Rada: jedź lewym pasem a zjeżdżaj z niego tylko gdy ktos bedzie Cie chciał wyprzedzić. Aha i gdybyś widział cieżarówkę na lewym pasie to taka mała prośba (też śmigałem LKW) NIE MRUGAJ MU ŚWIATŁAMI!!! On Cie widzi i w odpowiednim momencie ustąpi Ci miejsca:) Po prostu te płyty na prawym pasie są w dużo gorszym stanie niz na lewym a podczas jazdy z towarem ma to duże znaczenie:) Na całej trasie w Niemczech stacje benzynowe masz co 40 - 50km:)

Re: Trasa do PL

PostNapisane: 28 maja 2012, 07:36
przez VA
Artek2587, serdeczne dzięki. O taką pomoc mi chodziło :564:

Artek2587 napisał(a):A PL.... no tu to masz 80km atrakcji:D Przygotuj sie na jazdę po betonach, które maja juz cos około 70 lat

Właśnie o to się rozchodzi, już tamtędy przejeżdżałem kilka razy i nie było to zbyt miłe. Czyli dobre rozwiązanie żeby to ominąć, to przed Magdeburgiem zjechać na A14 na Lipsk i dalej na Zgorzelec. To wychodzi 20 mil dalej, więc różnicy wielkiej nie ma.

Re: Trasa do PL

PostNapisane: 28 maja 2012, 08:06
przez Artek2587
Czyli dobre rozwiązanie żeby to ominąć, to przed Magdeburgiem zjechać na A14 na Lipsk i dalej na Zgorzelec.


Można jak najbardziej:)

Re: Trasa do PL

PostNapisane: 28 maja 2012, 10:00
przez AdamBoltryk
Artek2587 napisał(a):1) przez Holandie trasa wygląda tak: Calais -> (...)
2) Calais -> (..)
3) Calais ->
(...)


Nie jeżdżę, tyle co przedpiśca, ale osobiście preferuje prom i Dunkierkę. Dlaczego? około 2h na promie (Calais niecała godzina) a w drodze powrotne szczególnie, te 2h można odpocząć, a nawet się zdrzemnąć. Dużo daje po trasie przez pół Europy.
Jeżdżę do Szczecina, trasa numer 1 przynajmniej do Berlina :P tam zmieniam kierunek.

A w Antwerpii skończyli już tą kolosalną przebudowę... wszystkiego? :) Jak dziś pamiętam - GPS swoje, znaki swoje, a droga swoje :D Radzę kupić papierowy atlas Europy przed podróżą.

Pozdrawiam i szerokiej drogi

Re: Trasa do PL

PostNapisane: 28 maja 2012, 10:51
przez Artek2587
Szczerze mówiąc to w Antwerpii jeszcze w tym roku nie byłem :/ na razie tylko śmigam przez Liege i Charleroi do Lille. Ale fakt faktem, że w tym mieście zawsze kierowałem sie znakami a nie GPS :)

A co do Dunkierki to jak trafiał sie kurs na UK to zawsze przez prom z Calais więc tutaj akurat nie pomoge :(

Re: Trasa do PL

PostNapisane: 28 maja 2012, 23:51
przez bongorno
Tez jeżdzę trasą numer 1 kilka razy w roku. Wyjeżdzam w sobotę popołudniu , prom lub eurotunel na 16 bookuje i w drogę. Ruch bardzo szybko zanika bo to wieczór i dość szybko się pomyka . Ostatnio byłem juz w niedziele o 7 rano w Bytomiu , więc od promu na Śląsk 12 godzin jazdy.

Re: Trasa do PL

PostNapisane: 29 maja 2012, 06:55
przez VA
Kumpel w zeszłym tygodniu jechał przez Anwerpię, mówi że przebudowa ringu zakończona 8)
Twierdził również, że jadąc A4 w PL bardzo wcześnie zaczynają się korki w tygodniu. Macie z tym jakieś doświadczenia? Wydaje mi się, że opłaty które mają obowiązywać od pierwszego czerwca powinny ruch w znacznym stopniu rozładować?

bongorno, 12 godz. do Bytomia to średnia jakieś 70 mph. Sam prowadzisz, czy masz kogoś na zmianę? Doliczając jakieś przerwy to średnia wzrasta do 85 mph. Ja tak szybko nie pojadę. Obecnie śmigam W124 i takie tempo zrobiło by mi dziurę w kieszeni.

P.s. Nie wiecie gdzie tanio nabyć gaśnicę do samochodu? E-bay odpada - nie ma na to czasu.