Własna firma i przepisy prawne

Dla wszysktich którzy mieszkają lub zamierzają przyjechac do Birmingham i potrzebują informacji na różne tematy

PostNapisane przez Guest » 8 sty 2010, 22:33 Własna firma i przepisy prawne

Pracuję dla pewnej firmy na kontrakt, jednocześnie chciałbym w niedługim czasie założyć własną firmę, czy może wie ktoś co trzeba załatwiać i jak to wszystko wygląda? Jestem zielony jeśli chodzi o prawo w UK. Czy można mieć własną firmę i osobno bez powiązań pracować dla kogoś na kontrakcie? Jak jest później z rozliczaniem podatku? Firma będzie jedno lub max dwuosobowa, może z czasiem się rozrośnie.

Guest
 
 

MężczyznaPostNapisane przez Was » 8 sty 2010, 23:04 Re: Własna firma i przepisy prawne

Cześć.
Garść przydatnych informacji znajdziesz tu:

http://www.businesslink.gov.uk/bdotg/ac ... 9131&r.s=b


i tu:

http://www.hmrc.gov.uk/selfemployed/

Powodzenia

Was
Rozeznany
 
 
Posty: 137
Dołączył: 5 cze 2007, 17:15
Reputacja: 3
Neutralny

PostNapisane przez Guest » 9 sty 2010, 00:05 Re: Własna firma i przepisy prawne

oki dzięki ale może mi ktoś trochę wszystko przełożyć na "chłopski rozum"? :)

Guest
 
 

MężczyznaPostNapisane przez AdamBoltryk » 9 sty 2010, 07:34 Re: Własna firma i przepisy prawne

Draco napisał(a):Pracuję dla pewnej firmy na kontrakt, jednocześnie chciałbym w niedługim czasie założyć własną firmę, czy może wie ktoś co trzeba załatwiać i jak to wszystko wygląda? Jestem zielony jeśli chodzi o prawo w UK. Czy można mieć własną firmę i osobno bez powiązań pracować dla kogoś na kontrakcie? Jak jest później z rozliczaniem podatku? Firma będzie jedno lub max dwuosobowa, może z czasiem się rozrośnie.


WSZYSTKO zależy, czy w kontrakcie nie zastrzegli sobie, czy nie możesz. Sprawdź. po 2gie, jeśli nie jest to działalność konkurencyjna dla firmy, to nie powinni robić problemów (jeśli nie zastrzegli). Ja na Twoim miejscu mimo wszystko bym ich poinformował, że cóś takiego robisz. Żeby później nie było, że nic nie wiedzieli.