Strona 1 z 2

Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 26 sty 2012, 13:39
przez jo14189
witam moze ma ktos pojecie co kody w tytule oznaczaja? dostalam tylko te kody po diagnostyce, ogolnie dowiedzialam sie tylko tyle ze zresetowali mi caly system bo to jakies bledy ale nie zrozumialam o co konkretnie chodzilo i czy wystarczylo te zresetowanie czy jednak czeka mnie jakas naprawa

Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 26 sty 2012, 14:08
przez zwierzakfm
P0600 - Serial Comm. Link (Data Bus) Message Missing --- PCM – brak seryjnych danych(?) - nie bardzo wiem o co chodzi w tym bledzie ale polskie tlumaczenie jest srednie.
P0301 - Cyl.1 Misfire Detected --- Cylinder #1 – wykryto przerwę zapłonu - cewka lub swieca do wymiany.

Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 26 sty 2012, 15:52
przez Albiorix
Serial Comm. Link (Data Bus) Message Missing

To znaczy że jakaś porcja informacji, jakiś komunikat, nie został poprawnie przesłany. Jeśli się nie powtarza, prawdodpobnie nie jest to w ogóle problem.

Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 26 sty 2012, 16:22
przez jo14189
p0301 z tym cylindrem 1 wiecie co to moze byc? ja tylko zrozumialam odnosnie tych dwuch kodow ze zresetowal i ze nie powinno juz wyskoczyc ale jak wyskoczy na warsztat z tymi swistkami co mi dal, ale nie przypominam sobie zeby mowil o wymianie czegos. boje sie zeby jeszcze gorzej sie nie narobilo. a i ogolnie to od momentu jak mi sie kontrolka silnika pokazala to akumulator mi rozladowalo 2 razy w ciagu 3 dni ale auta nie uzywalam jak sie zapalila kontrolka bo sadzilam ze jest cos powaznegoi wolalam nie ryzykowac dlatego pojechalam na diagnostyke. tylko teraz trapi mnie pytanie czy jak bede uzywac auta to czy nie bedzie jeszcze gorzej, bo tak naprawde nie wiem czy problem zostal rozwiazany. dzieki chlopaki/mezczyzni (zeby sie zaden nie obrazil) za odpowiedzi:)

Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 26 sty 2012, 16:52
przez zwierzakfm
jezeli rozladowal Ci sie akumulator to pewnie stad masz blad p0600. jak bedzie dalej problem z akumulatorem to trzeba go wymienic
co do cylindra to jezeli jest w ktoryms misfire to silnik bedzie brzmial inaczej i moze nim bardzie trzasc. tak jak pisalem, jezeli znow pojawi Ci sie blad p0301 to trzeba albo wymienic swiece, cewke zaplonowa albo nawet rozdzielacz zaplonu (tak to sie chyba nazywa, niech mnie ktos poprawi jak zle to nazwalem).
w sumie to mozesz jezdzic ale jak bedziesz miala czesciej problem z cylindrem to auto bedzie gorzej jezdzilo i moze zostac uszkodzony katalizator przez niespalone paliwo, ktore bedzie sie do niego dostawalo.

Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 26 sty 2012, 17:10
przez jo14189
a macie namiary na jakiegos mechankika ktory jest ogarniety i nie ma wygorowanych cen?????

Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 27 sty 2012, 20:28
przez monter8484
A jakie to auto przede wszystkim FORD :grin: ??

Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 27 sty 2012, 22:48
przez moloqu
lepiej zrob ta swiece lub cewke. sama zbytnio tego nie odczujesz ale telepac silnikiem bedzie do momentu az wywali poduszki i wtedu poczujesz
do tego dochodzi ograniczona moc jak i kat moze po tylku dostac. koszt wymiany wadliwej czesci dot missfire jest o wiele mniejszy w porownaniu do tego co moze Cie czekac pozniej.
ps moga to byc tez kable wysokiego napiecia.

podaj jaki to samochod z jakim silnikiem i jakim paliwem zasilany

Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 28 sty 2012, 10:07
przez zwierzakfm
moloqu napisał(a):ps moga to byc tez kable wysokiego napiecia.


to prawda, moga byc kable. ale zaczalbym od najprostszych i najtanszych rzeczy jak wlasnie swieca lub cewka.

Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 28 sty 2012, 19:22
przez monter8484
Mozecie zalecać dalej wymiany cewek i swiec a jak to Diesel to za bardzo na nic sie nie zdadzą :)
Oznaczenie błedów jest to samo w japonczykach lecą tez wtryskiwacze :grin: wiec bez doglebnieszej diagnozy wymiana na chybil trafił moim zdaniem nie ma sensu :) Samo odczytanie kodów błedów to nie wszystko nakierowuje to tylko na elementy które mechanik powinien sprawdzic w inny sposob. Pierw model silnik itd pozniej mozna cos pogdybac :grin:

Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 28 sty 2012, 20:41
przez krisbrumm
Dokładnie tak jak pisze kolega monter8484.
Błąd misfire detection może wyskoczyć jeśli widzi brak ciągłości sygnału z czujnika wału korbowego (widzi, że cyklicznie niektóre wave peaks mają inną chwilową częstotliwość niż pozostałe sygnały dla 3 cylindrów).
Tak jak powiedział przedmówca, może to być i nawet diesel, i co wtedy?
misfire detection niekoniecznie może być spowodowane i wtryskiwaczami w dieslu, i świecami i cewkami w benzyniaku.Miałem przypadek, że uszkodzone mechanicznie było koło zamachowe, gdzie uszkodziło rowki sygnałowe, i ten błąd był generowany.

Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 30 sty 2012, 09:17
przez jo14189
Mercedes benz A140, 1.4, 2000r, ebnzyna 95.
Ogolnie to zastanawiam sie czy ten akumulator nie mogl tych bledow wywolac bo moim zdaniem on jest na 100% do wymiany do ostatnio probowalam go naladowac jak sie rozladowal i owszem naladowal sie ale nie doszlo nawet do 80%. Auto narazie chodzi ok po wykasowaniu tych bledow nie zapeszajac oczywiscie.

Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 30 sty 2012, 10:07
przez VA
Jeżeli chodzi o MB to używało własnego złącza diagnostycznego i wiele kodów nie było zgodnych z ODB2. Zapytaj na forum Mercmania może się dowiesz czegoś więcej.
Możesz również się wybrać do serwisu MB, na Star Diagnosis odczytają znacznie więcej szczegółów, ale też będzie to znacznie więcej kosztować.
Przy słabym aku mogą się wyłączać niektóre systemy (włącznie z abs'em) i może się oświecić kilka kontrolek na tablicy.

Dodano: -- 30 sty 2012, o 10:12 --

P0600 się wyświetlało kiedy były problemy z komunikacją z danym modułem, tzn. komp nie potrafi odczytać prawidłowo informacji z kompa samochodu.

Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 30 sty 2012, 20:57
przez jo14189
zgadza sie, przez kilka minut swiecilo mi sie 5 kontrolek w tym wylaczony abs , jak znow zapali sie jakas kontrolka to pojade do serwisu mercedesa trudno strace ale bede wiedziala co sie z autem dzieje. Lepiej zapobiegac niz ”leczyc” :)

Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

PostNapisane: 31 sty 2012, 10:22
przez VA
Jeżeli są problemy z aku to najpierw go wymień, a dopiero później na serwis. Przez słaby aku też mogą się pojawić błędy z komunikacją z kompem. Misfire detection problem też może być spowodowany przez aku.
Czy przypadkiem silnik też nie pracuje w trybie awaryjnym? Tzn. czy nie może wejść na wysokie obroty?

Daj znać czy coś się zmieniło po wymianie aku.

P.s. Jakie masz aku, bo mam 75Ah używane, ale w dobrym jeszcze stanie, jak sobie podjedziesz to będzie for free.