Peugeot 307

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;

KobietaPostNapisane przez sierotka_85 » 15 mar 2014, 23:34 Peugeot 307

chętnie zapoznam Wasze opinie na temat Peugeot 307 rocznik 2005-2007 oczywiście szczere opinie proszę

sierotka_85
Początkujący
 
 
Posty: 18
Dołączyła: 29 paź 2011, 09:50
Reputacja: 0
Neutralny

KobietaPostNapisane przez AGATAKLISZ » 16 mar 2014, 19:40 Re: Peugeot 307

Masakra tyle mozna powiedziec taki zlom

AGATAKLISZ
Przyczajony
 
 
Posty: 3
Dołączyła: 18 gru 2011, 12:41
Reputacja: 0
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez CBFka » 17 mar 2014, 13:12 Re: Peugeot 307

Jakis konkretny silnik, czy bez znaczenia?

CBFka
Początkujący
 
 
Posty: 19
Dołączył: 1 lis 2013, 20:09
Reputacja: 0
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez s_virus » 17 mar 2014, 21:47 Re: Peugeot 307

Rewelacyjne autko i nieśmiertelne, niezawodne silniki HDI (diesle). Największe kłopoty jakie mogą spotkać to autko z silnikami HDI to:
1.6 HDI
- zapchane sitko na przewodzie olejowym zasilającym turbo - zalecenie serwisu usunąć sitko
- zacinający się zawór EGR - prewencyjnie należy założyc blaszkę z otworem 5mm ograniczająca powrót spalin co znacznie wydłuży agonię zaworu. Docelowo wymienić lub u rozgarnięteg tunera wyłączyć programowo i zaślepić.

- zapychający się filtr cząsteczek stałych (FAP) oraz zużyty płyn eloys. Znów 2 opcje, fltr można zdemontować i wymyć wodą i zamontować ponownie a płyn eloys dolać i będzie działać jak nowy. Druga opcja to znów rozgarnięty tuner wyłącza programowo, filtr wycina i po tej operacji autko śmiga jak nowe i do tego mniej pali.
Uwaga: ponieważ auto ma spełniać normy emisji spalin EURO4 zarówno zaślepienie EGR-a czy wycięcie FAP-a NIE SPOWODUJE kłopotów na MOT.

2.0 HDI

FAP i EGR roziązania jw.

Generalnie większość problemów z silnikami HDI bierze się ze sterowania podciśnieniowego róznych podzespołów silnika. Gumowe wężyki tych podciśnień z wiekiem parcieją i powodują błędy silnika. Tępaki szkolone na wieśvagenach zczytują błędy i wymieniają połowę samochodu zamiast zacząć od owych wężyków, bo nie mogą wyeliminować błędu. Generalnie w garnicach przebiegu 100k do wymiany kwalifikują się sprzęgła z dość drogim tzw kołem dwumasowym. To nie tylko Peugeoty lecz wszystkie współczene diesle, ale i tu jest alternatywa bo są tańsze zamienniki z tzw sztywnym kołem.

Co do silników benzynowych to największą ich bolączką są zintegrowane cewki zapłonowe, ale wymina raz na 4 lata to też tragedii nie ma.

Wszystkie Peugeoty 307 cierpią na często padające czujniki parkowania, w serwisie drogi gips, ale na allegro sa podróbki za 100zł sztuka. Można je również programowo wyłączyć. Zdarzają się również kłopoty z tylnymi piastami (ale to już rzadkość) i tu znów niedouczone tępaki (ci od wieśvagenów) wymieniają namiętnie czujniki ABS zamiast piasty narażając właściciela na zbędne wydatki.

Jeśli planujesz zakup auta ze skrzynią automatyczną to jest to nieco bardziej skomplikowna historia. Daj znać to opiszę co i jak.

PS model po 2005r jest bardzo ładny.
Avatar użytkownika
s_virus
Początkujący
 
 
Posty: 43
Dołączył: 22 lut 2014, 08:51
Reputacja: 15
Neutralny


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Ostatni post
Powrót do MOTORYZACJA

cron