Strona 1 z 1
Filtr DPF

Napisane:
23 wrz 2010, 09:32
przez Alzak
Witam
Ma ktos z was moze jakies doswiadczenia z tym filtrem wiem ze jest wadliwy ale chcialbym sie dowiedziec co sie wam najczesciej psulo i jakie koszta naprawy
cene nowego znam i manualnego oczyszczania takze jakies inne sposoby napraw moze znacie?
Re: Filtr DPF

Napisane:
23 wrz 2010, 10:50
przez holekpolska
zadadę działania filta DPF znasz, wiec ja skupie sie na kilku szczegółach:
1. do prawidłowego działania filtra potrzebna jest temp. zwykle ok. 800-900 st.C.
2. osiagniecie takiej temperatury jest zwiazane z praca silnika rozgrzanegoe
3. żeby nie występował problem z zapychaniem sie filtra (bierze sie to niestety z delikatnej jazdy i na krotkie dystanse) trzeba od czasu do czasu go przegonić. Zwykle producent podaje informacje: min. 80 km/h przez 15 min. na 3 biegu.
4. o konieczności takiej regeneracji powinny wskazywać odpowiednie kontrolki
Re: Filtr DPF

Napisane:
23 wrz 2010, 11:38
przez zwierzakfm
tak jak kolega holekpolska napisal, wpadaj na autostrade i przegon samochod troche na wysokich obrotach.
Re: Filtr DPF

Napisane:
23 wrz 2010, 13:19
przez Alzak
zasade dzialania znam,znam tez procedure oczyszczania autostrada i stala predkosc ok 2000-2500 obrotow
Mi chodzi o wady i sposoby naprawy zastanawiam sie nad usunieciem tego filtra i zastapienie go zaslepka milteka oczywiscie trzeba to wspomoc odpowiednim programem ale zastanawiam sie caly czas czy w razie usterki jest jakas inna opcja naprawy poza serwisem jezeli zostawie filtr tak jak jest
Re: Filtr DPF

Napisane:
23 wrz 2010, 19:07
przez zwierzakfm
jezeli chcesz wyciagnac ten filtr to dlaczego zastanawiasz sie nad naprawa? nie bardzo rozumiem o co chodzi?
Re: Filtr DPF

Napisane:
23 wrz 2010, 21:30
przez lysy
Ja bym jeszcze potraktowal auto odsyfiaczem ukladu paliwowego i wtedy ogien.............
Re: Filtr DPF

Napisane:
24 wrz 2010, 06:57
przez Alzak
wlasnie ja go nie chce wyciagac wiem ze jest wadliwy i to jest jedyny powod dlaczego chcialbym sie go pozbyc no nie liczac paru konikow wiecej
i dlatego zastanawiam sie czy jest jakas inna ipcja naprawy niz serwis seata bo placic 1500 za nowy filtr nie ma sensu de-dpf z programem kosztuje 735 wiec jest duza roznica
Re: Filtr DPF

Napisane:
25 wrz 2010, 13:54
przez Eryk1
Dpf znajdziesz duzo taniej omijac serwis seata z daleka. Poszukaj warsztat specjalizujacy sie grupa vw i tam popytaj. Co do wyrzucenia dpf to trzeba pogrzebac mocno w sofcie zeby powylanczac co trzeba. Tylko dochodzi jedna wazna kwestia czyli coroczny przeglad Mot. Po wywaleniu moga byc problemy z emisja spalin ,wiec pozostalbym na twoim miejscu z tym co fabryka dala. Z drugiej strony wychodza wlasnie wady nowoczesnych diesli i zachwyt ze spalania i oszczednosci z posiadania takiego auta mozna miedzy bajki wlozyc ,bo oprocz dpf lubi padac:
- turbina
- kolo masowe
- wtryski
Re: Filtr DPF

Napisane:
25 wrz 2010, 19:35
przez lysy
Eryk1 napisał(a):Dpf znajdziesz duzo taniej omijac serwis seata z daleka. Poszukaj warsztat specjalizujacy sie grupa vw i tam popytaj. Co do wyrzucenia dpf to trzeba pogrzebac mocno w sofcie zeby powylanczac co trzeba. Tylko dochodzi jedna wazna kwestia czyli coroczny przeglad Mot. Po wywaleniu moga byc problemy z emisja spalin ,wiec pozostalbym na twoim miejscu z tym co fabryka dala. Z drugiej strony wychodza wlasnie wady nowoczesnych diesli i zachwyt ze spalania i oszczednosci z posiadania takiego auta mozna miedzy bajki wlozyc ,bo oprocz dpf lubi padac:
- turbina
- kolo masowe
- wtryski
Poza tym zachwycac to sie mozna jedzac jak emeryt, lub w trasie. Jak lubisz depnac, to praw fizyki nie oszukasz i musi spalic choc by to prze-diesel byl!!!!!!
Do wyliczanki dodal bym jeszcze wszechobecna elektornike
Re: Filtr DPF

Napisane:
25 wrz 2010, 23:03
przez KA i PE
zobacz vw rescue w wombourne
pe
Re: Filtr DPF

Napisane:
19 paź 2010, 07:35
przez Alzak
Co do MOTu nie ma zadnego problemu jezeli samochod jest wyprodukowany przed 2008 rokiem
Spalanie hmm nie kupilem tego samochodu ze wzgledu na spalanie ale ze wzgledu na mozliwosci pojawia sie pewnie pytania dlaczego nie benzyna odpowiedz prosta lubie klekoty hehe ale w miare szybkie
Co do firm zajmujacych sie usuwaniem filtra to znalazlem dwie godne polecenia jabbasport i JBS autoperformance
Re: Filtr DPF

Napisane:
19 paź 2010, 08:05
przez VA
Alzak napisał(a):Co do MOTu nie ma zadnego problemu jezeli samochod jest wyprodukowany przed 2008 rokiem
Niby jakim cudem? Ja widziałem, że na MOT korzystają z tabel dopuszczalnych norm dla danego samochodu, więc legalnie nie da rady.
Re: Filtr DPF

Napisane:
19 paź 2010, 08:38
przez Alzak
normalnie jedziesz i bez zadnego problemu dieselek przechodzi mota po roku 2008 normy spalin musza miescic sie w euro 4 normie
Dosc duzo ludzi jezdzi bez dpfa i nie maja zadnego problemu nie znam zadnego przypadku jak narazie zeby samochod nie przeszedl mota ze wzgledu na spaliny bo ktos usunol dpfa
A dodam ze czescia dpf a w koncernie vw jest katalizator wywalajac dpf wywala sie kata
No forach ktorych uzywam jest masa samochodow bez dpf i powtarzam nikt nie mial problemow
Re: Filtr DPF

Napisane:
19 paź 2010, 20:07
przez zwierzakfm
Alzak napisał(a):A dodam ze czescia dpf a w koncernie vw jest katalizator wywalajac dpf wywala sie kata
to zapytaj sie czy przypadkiem nie robia MOT-u "po znajomosci". auto nie ma prawa przejsc MOT-u jezeli ma wyciety kat.
co do DPF-a...urzadzenia do pomiaru spalin moga nie wykryc nadmiernej ilosci czastek stalych (chodzi glownie o sadze), wiec takie auto moze przejsc MOT.
Re: Filtr DPF

Napisane:
20 paź 2010, 06:53
przez Alzak
samochod przejdzie przeglad bez katalizatora bez problemu
Zauwaz ze katalizator ma ograniczona zywotnosc myslisz ze katalizator w samchodzie powiedzmy z przebiegiem okolo 100k spelnia jeszcze jakas funkcje?
Z tego co wiem nikt z ludzi z ktorymi mam kontakt nic nie robil po znajomosci