Rejestracja firmy w UK, zeby nie placic podatku w Polsce

Dla wszysktich którzy mieszkają lub zamierzają przyjechac do Birmingham i potrzebują informacji na różne tematy
Witam mam takie pytanie do forumowych 'prawnikow' i ksiegowych. Zadzwonil do mnie dzisiaj znajomy, ktory chce zarejestrowac spolke w UK, zeby moc tutaj placic podatki. Placac w Polsce odprowadzalby wiecej pieniedzy do skarbowki. Czy moglby mi ktos poradzic co do tej czynnosci jest potrzebne?

Moj znajomy jest gotowy wynajmowac tutaj mieszkanie, zeby miec kwaterunek, ale ja zastanawiam sie czy to w ogole jest potrzebne?

Czy moze wystarczy pojsc do ksiegowego i zarejestrowac spolke na adres biura ksiegowego bez koniecznosci wynajmowania mieszkania.

Bylbym wdzieczny za wszelkie porady i sugestie

Luk4sz
Raczkujący
 
 
Posty: 94
Dołączył: 21 lut 2011, 17:13
Reputacja: 11
Neutralny

Są firmy które umożliwiają założenie firmy w ten sposób . Co prawda nie ma podwójnego opodatkowania , ale jest małe ale . Jeśli będzie miał adres zamieszkania w Polsce będzie musiał składać pit w skarbówce , mimo iż podatki z firmy bedzie płacił w uk.

bongorno
Rozeznany
 
 
Posty: 266
Dołączył: 11 sie 2010, 01:08
Reputacja: 30
Pokojowy

Zeby nie zanudzac wklejam :
Głównymi problemami najczesciej sa:
1. zakupy na faktury i ich rozliczenia
2. koszty prowadzenia działalności
3. opieka medyczna na terenie Polski
4. Podpisywanie umów z klientami
5. Wystawianie faktur klientom

Aby działać na terenie Polski firma brytyjska może

- utworzyć w Polsce oddział (podatek dochodowy rozlicza sie w UK)a VAT w Polsce
- może zarejestrowac się jako płatnik VAT gdy wykonuje usługi materialne, na przykład brytyjski budowlaniec buduje domy w Polsce (miejscem świadczenia usług jest Polska)
- jako firma zagraniczna świadczy usługi niematerialne (vat rozlicza odbiorca jako import usług gdyż miejscem świadczenia usług też jest Polska. doradca, konsultant, tłumacz może ale nie musi przyjeżdżać do Polski.

Dużo zależy więc od tego na jakiej zasadzie ta firma działa.

1. Zakupy rozlicza firma w UK lub oddział w Polsce w zależności od tego dla kogo dokonano zakupu. Jeśli towar nie opuszcza Polski to jest opodatkowany VAT w Polsce a oddział może ale nie musi sobie ten VAT odliczyć. Jeśli firma działająca w Polsce zakupi coś na potrzeby biura w Wlk. Brytanii to może to zrobić jako Wewnatrzwspolnotowe Nabycie Towaru i VAT jest naliczany w Wlk. Brytanii a nie w Polsce (chyba że brytyjska firma nie jest zarejestrowana jako płtnik VAT UE)
2. Koszty prowadzenia działalności - jesli to oddział to są koszty oddziału, jeśli to pracownik firmy brytyjskiej realizujący zadania w podrozy sluzbowej - to koszty rozlicza firma w Wlk. Bryt
3. Opieka medyczna - zasadniczo każdy pracownik zatrudniowy w Unii ma prawo do opieki medycznej w kraju w którym akurat się znajduje (ważne jest tylko aby mieć przy sobie dokument poświadczajacy posiadanie prawa do opieki medycznej.
Problem może być tylko z korzystaniem ze stałych usług medycznych typu dializa, psychoterapia itp Albo pracownik firmy brytyjskiej przybył do Polski aby wykonywać obowiazki służbowe albo na terapię. Można bez przeszkód korzystać z poocy lekarskiej w nagłych przypadkach jak złamanie nogi czy chociażby katar ale lekarz prowadzący jest przecież tam gdzie sie płaci składki ubezpieczeniowe. Poza tym byłby problem z wystawienim zwolnienia lekarskiego dla pracownika zagranicznej firmy. Zaświadczenie o chorobie lub wypadku to nie to samo co zwolnienie lekarskie.
Pracownik oddziału brytyjskiej firmy - ma takie same uprawnienia jak każdy inny pracownik lub przedsiębiorca w Polsce.
4. Zależy kto jest stroną umowy - czy polski oddzial zagranicznej firmy czy zagraniczna firma.
5. jak w pkt 4
Ma magiczna rozdzka wie czego od niej chce,
Wysmienicie zna moj gust - oczy, buzka, biust....
Avatar użytkownika
anirad
Stały Bywalec
 
 
Posty: 483
Wiek: 51
Dołączył: 14 paź 2006, 18:39
Lokalizacja: Ha'il Saudi Arabia
Reputacja: 76
Poczciwy

Podłączę się pod temat. Jestem na wyspach, niedawno zarejestrowałam tu selfemployment.
Jeżeli usługi, które świadczę są niematerialne w jaki sposób przebiega rozliczenie? Robię korektę przez neta i zastanawiam się jak z dochodem - konto jest założone w polskim banku i wpływają tam tylko dochody z tej działalności. Nie mam pojęcia jak to poukładać żeby było najlepiej - czy powinnam zmieniać cennik na funtowy? Jakakolwiek rada będzie w tym momencie pomocna.

Velle
Początkujący
 
 
Posty: 14
Dołączyła: 16 sty 2013, 15:14
Reputacja: 0
Neutralny


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Ostatni post
Powrót do SZUKAM INFORMACJI