gry fabularne

Luźniejsze tematy, ogólne dyskusje, rozmowy o wszystkim i o niczym

MężczyznaPostNapisane przez poszukiwacz » 22 kwi 2011, 19:05 Re: gry fabularne

ludziska moze lepiej pod tesco to skoczymy po jakis prowian co? hmm?
Avatar użytkownika
poszukiwacz
Rozeznany
 
 
Posty: 182
Wiek: 40
Dołączył: 25 gru 2009, 07:46
Reputacja: 0
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez Pablo XIII » 22 kwi 2011, 19:39 Re: gry fabularne

Oka to pod tesco o 21.15
Avatar użytkownika
Pablo XIII
Raczkujący
 
 
Posty: 86
Wiek: 41
Dołączył: 15 mar 2007, 15:04
Reputacja: 0
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez Acid Drinker » 24 kwi 2011, 15:06 Re: gry fabularne

Taki mam pomysl...moze przedyskutujemy tutaj cala ta mechanike walki, zeby pozniej nie tracic czasu na sesji.
Z tego co pamietam, to wszystko bylo ok odnosnie samego liczenia itp, trzeba tylko dostosowac bonusy i umiejetnosci wszystkich graczy.
poszukiwacz, jakbys mogl wrzucic tutaj co, gdzie i z czym sie je.
I jeszcze jedna sprawa...co tam sie dzialo wczesniej z tymi kategoriami broni? Co jest srednie lekkie itp?

Co do terminu spotkania to mam zajety poniedzialek i sobote...przynajmniej narazie, ale nic sie nie powinno zmienic.
Pozdrawiam.
Andrzej.
Avatar użytkownika
Acid Drinker
Stały Bywalec
 
 
Posty: 420
Wiek: 42
Dołączył: 21 gru 2009, 00:25
Lokalizacja: Erdington/Radom
Reputacja: 7
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez poszukiwacz » 24 kwi 2011, 23:36 Re: gry fabularne

ok na szybko odnosnie broni:
male, srednie(min budowa 10),ciezkie(bud 15) - czyli np odpowiedniu sztylet, rapier, topor dwureczny
podwojne(bud 15) - np miecz podwojny (mozna go uzywac jakby sie mialo dwie bronie) - ciezkie

obrazenia to odpowiednio do wielkosci lekkie, ciezkie, smiertelne - modyfikowane przez pancerz i wytrzymalosc.

bronie improwizowane dzielimy tak samo, zadaja jednak mniejsze obrazenia


Walka
akcja - 3 akcje w rundzie kazdy*
runda 10 sek czasu rzeczywistego = +/- 3 akcje
tura = 10 rund
testujemy inicjatywe k20 + reflex + ewentualne modyfikatory (mod) - im wyzej tym lepiej
w kolejce wykonujemy akcje
ruch/atak/lub/calkowita obrona*/namierzanie

Atak
k20 + fechtunek/strzelanie + mod vs 25(lub 20)-budowa + zrecznosc + pancerz
Modyfikatory ataku
Szarza - min z 10 metrow +5atak (A) -5 obrona(O)
Atak mierzony - Glowa -15A, konczyny -10A

Krytyczne Trafienie
naturalna 20 oznacza zagrozenie trafieniem krytycznym. Powtarzamy rzut )nie tracac na to kolejnej akcji) jesli mamy sukces zadajemy o jeden poziom wyzsze obr.
Krytyczna Porazka
naturalna 1 znaczy ze cos poszlo bardzo zle i w kolejnej rundzie tracimy jedna akcje na powrot do rytmu(?)

Obalanie lub Podwadzanie
Uzywajac, przedmiotow, niektoruch broni, lub wlasnego ciala, mozemy przewrocic przeciwnika. Wykonujemy test sporny fechtunek +budowa/zrecznosc + mod + k20 vs reflex + budowa/zrecznosc +k20 przeciwika
Obalony - powstanie kosztuje 1 akcje (2 w ciezkiej zbroji). Bedac na ziemi mozemy sie czolgac 2 akcje = 5m (3akcje = 5m w ciezkiej zbr.). CO dalej -10A wrecz (dystansowy nie jest modyfikowany) -10 O przeciw atakom wrecz +10 A przeciw dystansowym.

Inne rodzaje Akcji
Zwarcie
bedac blisko przeciwnika mozemy probowac go zlapac. Wykonujemy test sporny Budowa/Zrecznosc + k20 + mod. Kazda kolejna akcja to test nowy test sporny. Sukces oznacza ze zadalismy przeciwnikowi obr. porazka ze przecwinik moze zadac obr nam lub uniknac zwarcia nie tracac okcji.

Rozbrajanie
Test sporny - obaj k20 + fechtunek + mod - wyzszy wygrywa (rozmiar broni modyfikuje testy o 5 np sztylet vs dlugi miecz - szylet ma mod -5 bo jest mniejszy)

Finta
poswiecamy 1 akcje
test :
nasz test ataku + blef
przeciwnik test ataku + zauwazanie
Efekt - udany test oznacza +5 atak do konca rundy


PANCERZ
dzielony jak bron - lekki, sredni, ciezki
polowa bonusu z obrony modyfikuje ujemnie nasz atak
lekki
Obrona od +1 do +4
ruch nie jest spowolniony
Obrazenia nie sa modyfikowane
sredni
obrona +5 do +8
ruch spowolniony - tylko 2 z 3 akcji mozna przeznaczyc na ruch
Obr modyfikowane o jeden w dol
ciezki
obr +9 do +12
ruch 1/3 akcji na ruch
obr modyfikowane o 2 w dol

helm modyfikuje widocznosc (spostrzegawczosc) zapewnia jadnak wieksza obrone przeciw trafieniom w glowe
material rowniez modyfikuje umiejetnosci np kolczuga = gorsze ciche poruszanie, plyta = gorsze plywanie, wspinaczka

Wiecej napisze wkrotce

[ Dodano: |25 Kwi 2011|, o 00:59 ]
Dalsze rodzaje akcji
walka defensywna
-10 Atak +5 Obrona

Calkowita obrona
fechtunek doliczamy do obrony, nie mozna atakowac, tylko 5 m ruchu w rundzie

Walka druga reka
uzywajac nie glownej reki mamy mod -5 do atakow

Walka dwoma bronmi
Kazdy moze trzymac 2 bronie (wym budowa 15 aby uzywac dwoch sredniej wielkosci orezy na raz) Nadal mamy 3 akcje w rundzie a akcej z drugiej reki maja -5 mod. (majac walke z lewakiem dostajemy 1 dodatkowa akcje ataku jesli uzywamy 2 broni, majac oburecznasc niwelujemy ujemny modyfikator z drugiej reki)

Inne
Atak w plecy - -5obrona
Okrazony - jesli minimum dwaj przeciwnicy po przeciwnych stronach
-5 obrona przeciw wszystkim

Mam tego wiecej napisze niedlugo

[ Dodano: |25 Kwi 2011|, o 10:51 ]
Ciag dalszy
ROZMIAR
Rozmiar przeciwnika ma bezposredni wplyw na jego Obrone
Ludzie maja rozmiar sredni - normalny - bez modyfikatorow
za kazdy rozmiar wiekszy niz sredni przeciwnik dostaje -5 do obrony
Czyli np: kon 2x wiekszy niz czlowiek - rozmiar duzy - O -5
golem 2x wiekszy niz kon lub 3x / 4x wiekszy nisz czlowiek = O -10
golblin 2x mniejszy niz czlowiek +5 O itd
Za kazde 2 rozmiary roznicy pomiedzy przeciwnikami obrazenia otrzymywane i zadawane modysikowane sa o jeden poziom.
Zasieg
Co 2 Rozmiary, zasieg przeciwnika zwieksza sie o 5 m
przykladowo czlowiek zeby atakowac wrecz musi znajdowac sie bezposrednio przy wrogu
kilkukrotnie wiekszy od czolwieka kamienny golem moze nas bic stojac w odleglosci 5 m od nas.
Predkosc porusznia sie modyfikowana jest przez ilosc nog - kazda konczyna zwieksza szybkosc poruszania sie w jednej akcji o dodatkowe 5m
za kazde 2 rozmiary predkosc zwieksza sie lub zmniejsza x2 (wytlumacze na sesji)



Pancerz ciag dalszy
Zapomnialem o mod obrony wynikajacych z konstrukcji pancerza. tak jak ustalilismy
Kolczuga (dluga) - pancerz sredni obrona:
sieczna +6
obuchowa +3
kluta +1

Kolcza koszulka
sieczne +4
obuchowe +2
klute +1

Cwiekowana skora (chroni prawie cale cialo)
sieczne + 4
obuchowe +2
klute +1

Plytowy pancerz pelny
sieczne +12
obuchowe +6
klute +12

Kirys (chroni tylko klatke piersiowa + szyje)
sieczne + 4
obuchowe +2
klute +4
Ogolnie im wiecej pancerz zakrywa tym wieksza m obrone
wszystkie pozostale pancerze trzeba wymyslic.

Walka konna
kon w jednej akcji wykonuje 20 m ruchu maxymalnie
Sidzac na grzbiecie wieszchowca zarowno on jak i my mozemy wykonywac swoje akcje. Mozemy np atakowac uciekajacego przeciwnika jadac za nim konno. Wykonujemy wtedy swoje akcje ataku, a wierzchowiec swoje akcje ruchu.
Atak bronia dystansowa jest gorszy gdy poruszamy sie konno. W zaleznosci od predkosci poruszania, step, klus ,galop, cwal otzrymujemy mod ujemny (do ustalenia)
Avatar użytkownika
poszukiwacz
Rozeznany
 
 
Posty: 182
Wiek: 40
Dołączył: 25 gru 2009, 07:46
Reputacja: 0
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez Acid Drinker » 25 kwi 2011, 23:10 Re: gry fabularne

Proponowane zmiany na czerwono.

male, srednie(min budowa 10),ciezkie(bud 15) - czyli np odpowiedniu sztylet, rapier, topor dwureczny
podwojne(bud 15) - np miecz podwojny (mozna go uzywac jakby sie mialo dwie bronie) - ciezkie

obrazenia to odpowiednio do wielkosci lekkie, ciezkie, smiertelne - modyfikowane przez pancerz i wytrzymalosc.

bronie improwizowane dzielimy tak samo, zadaja jednak mniejsze obrazenia


Walka
akcja - 3 akcje w rundzie kazdy*
runda 10 sek czasu rzeczywistego = +/- 3 akcje
tura = 10 rund
testujemy inicjatywe k20 + reflex + ewentualne modyfikatory (mod) - im wyzej tym lepiej
w kolejce wykonujemy akcje
ruch/atak/lub/calkowita obrona*/namierzanie

Atak
k20 + fechtunek/strzelanie + mod vs 25(lub 20)-budowa + zrecznosc + pancerz
Modyfikatory ataku
Szarza - min z 10 metrow +5atak (A) -5 obrona(O)
Atak mierzony - Glowa -15A, konczyny -10A

Krytyczne Trafienie
naturalna 20 oznacza zagrozenie trafieniem krytycznym. Powtarzamy rzut )nie tracac na to kolejnej akcji) jesli mamy sukces zadajemy o jeden poziom wyzsze obr.
Krytyczna Porazka
naturalna 1 znaczy ze cos poszlo bardzo zle i w kolejnej rundzie tracimy jedna akcje na powrot do rytmu(?) Tu bym dal szanse...rzut 1k20 < zrecznosc (jesli mamy zrecznosc 14 to musimy wyrzucic max 13 i nie tracimy akcji na pozbieranie sie)

Obalanie lub Podwadzanie
Uzywajac, przedmiotow, niektoruch broni, lub wlasnego ciala, mozemy przewrocic przeciwnika. Wykonujemy test sporny fechtunek +budowa/zrecznosc + mod + k20 vs reflex + budowa/zrecznosc +k20 przeciwika
fechtunek + zrecznosc + mod + 1k20 vs reflex + budowa + 1k20 przeciwika + mod
Obalony - powstanie kosztuje 1 akcje (2 w ciezkiej zbroji). Bedac na ziemi mozemy sie czolgac 2 akcje = 5m (3akcje = 5m w ciezkiej zbr.). CO dalej -10A wrecz (dystansowy nie jest modyfikowany)(luk -10, kusza +5, magia bez zmian) -10 O przeciw atakom wrecz +10 A przeciw dystansowym.

Inne rodzaje Akcji
Zwarcie
bedac blisko przeciwnika mozemy probowac go zlapac. Wykonujemy test sporny Budowa/Zrecznosc + k20 + mod. (Zrecznosc + k20 + mod vs Budowa + k20 + mod)Kazda kolejna akcja to test nowy test sporny. Sukces oznacza ze zadalismy przeciwnikowi obr lekkie. porazka ze przecwinik moze zadac obr lekkie nam lub uniknac zwarcia nie tracac okcji.

Rozbrajanie
Test sporny - obaj k20 + fechtunek + mod - wyzszy wygrywa (rozmiar broni modyfikuje testy o 5 np sztylet vs dlugi miecz - szylet ma mod -5 bo jest mniejszy)

Finta
poswiecamy 1 akcje
test :
nasz test ataku + blef
przeciwnik test ataku + zauwazanie (spostrzegawczosc?)
Efekt - udany test oznacza +5 atak do konca rundy


PANCERZ
dzielony jak bron - lekki, sredni, ciezki
polowa bonusu z obrony modyfikuje ujemnie nasz atak
lekki
Obrona od +1 do +4
ruch nie jest spowolniony
Obrazenia nie sa modyfikowane
sredni
obrona +5 do +8
ruch spowolniony - tylko 2 z 3 akcji mozna przeznaczyc na ruch
Obr modyfikowane o jeden w dol
ciezki
obr +9 do +12
ruch 1/3 akcji na ruch
obr modyfikowane o 2 w dol

helm modyfikuje widocznosc (spostrzegawczosc) zapewnia jadnak wieksza obrone przeciw trafieniom w glowe
material rowniez modyfikuje umiejetnosci np kolczuga = gorsze ciche poruszanie, plyta = gorsze plywanie, wspinaczka

Wiecej napisze wkrotce

[ Dodano: |25 Kwi 2011|, o 00:59 ]
Dalsze rodzaje akcji
walka defensywna
-10 Atak +5 Obrona

Calkowita obrona
fechtunek doliczamy do obrony, nie mozna atakowac, tylko 5 m ruchu w rundzie

Walka druga reka
uzywajac nie glownej reki mamy mod -5 do atakow

Walka dwoma bronmi
Kazdy moze trzymac 2 bronie (wym budowa 15 aby uzywac dwoch sredniej wielkosci orezy na raz) Nadal mamy 3 akcje w rundzie a akcej z drugiej reki maja -5 mod. (majac walke z lewakiem dostajemy 1 dodatkowa akcje ataku jesli uzywamy 2 broni, majac oburecznasc niwelujemy ujemny modyfikator z drugiej reki)

Inne
Atak w plecy - -5obrona
Okrazony - jesli minimum dwaj przeciwnicy po przeciwnych stronach
-5 obrona przeciw wszystkim

Mam tego wiecej napisze niedlugo

[ Dodano: |25 Kwi 2011|, o 10:51 ]
Ciag dalszy
ROZMIAR
Rozmiar przeciwnika ma bezposredni wplyw na jego Obrone
Ludzie maja rozmiar sredni - normalny - bez modyfikatorow
za kazdy rozmiar wiekszy niz sredni przeciwnik dostaje -5 do obrony
Czyli np: kon 2x wiekszy niz czlowiek - rozmiar duzy - O -5
golem 2x wiekszy niz kon lub 3x / 4x wiekszy nisz czlowiek = O -10
golblin 2x mniejszy niz czlowiek +5 O itd
Za kazde 2 rozmiary roznicy pomiedzy przeciwnikami obrazenia otrzymywane i zadawane modysikowane sa o jeden poziom.
Zasieg
Co 2 Rozmiary, zasieg przeciwnika zwieksza sie o 5 m
przykladowo czlowiek zeby atakowac wrecz musi znajdowac sie bezposrednio przy wrogu
kilkukrotnie wiekszy od czolwieka kamienny golem moze nas bic stojac w odleglosci 5 m od nas.
Predkosc porusznia sie modyfikowana jest przez ilosc nog - kazda konczyna zwieksza szybkosc poruszania sie w jednej akcji o dodatkowe 5m
za kazde 2 rozmiary predkosc zwieksza sie lub zmniejsza x2 (wytlumacze na sesji)



Pancerz ciag dalszy
Zapomnialem o mod obrony wynikajacych z konstrukcji pancerza. tak jak ustalilismy
Kolczuga (dluga) - pancerz sredni obrona:
sieczna +6
obuchowa +3
kluta +1

Kolcza koszulka
sieczne +4
obuchowe +2
klute +1

Cwiekowana skora (chroni prawie cale cialo)
sieczne + 4
obuchowe +2
klute +1

Plytowy pancerz pelny
sieczne +12
obuchowe +6
klute +12

Kirys (chroni tylko klatke piersiowa + szyje)
sieczne + 4
obuchowe +2
klute +4
Ogolnie im wiecej pancerz zakrywa tym wieksza m obrone
wszystkie pozostale pancerze trzeba wymyslic.

Walka konna
kon w jednej akcji wykonuje 20 m ruchu maxymalnie
Sidzac na grzbiecie wieszchowca zarowno on jak i my mozemy wykonywac swoje akcje. Mozemy np atakowac uciekajacego przeciwnika jadac za nim konno. Wykonujemy wtedy swoje akcje ataku, a wierzchowiec swoje akcje ruchu.
Atak bronia dystansowa jest gorszy gdy poruszamy sie konno (bez zmian gdy stoimy w miejscu). W zaleznosci od predkosci poruszania, step, klus ,galop, cwal otzrymujemy mod ujemny (do ustalenia) (odpowiedznio -1 -2 -5 -7)
Pozdrawiam.
Andrzej.
Avatar użytkownika
Acid Drinker
Stały Bywalec
 
 
Posty: 420
Wiek: 42
Dołączył: 21 gru 2009, 00:25
Lokalizacja: Erdington/Radom
Reputacja: 7
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez poszukiwacz » 26 kwi 2011, 00:22 Re: gry fabularne

krytyczna porazka to losowe wydarzenie, nie zawsze zalezne od nas, np pekniecie oreza, nasz rzut nic by nie zmienil dlatego uwazam ze nie powinno sie probowac go anulowac rzadnymi testami. Zasady krytyka wzialem z systemu d20 - tam to podobnie bylo rozwiazane i spisywalo sie bardzo dobrze
Jesli jednak to moze reflex zamiast zrecznosc?


obalenie
dalem wybor budowa lub zrecznasc w obu przypadkach, bo z doswiadczenia wiem ze silniejszy uzyje wlasnej masy zeby przewrocic przeciwnika, zreczniejszy zas bedzie przewracal bardziej technicznie. Wartosc ta mozna ewentualnie zastapic fechtunkiem jesli uzywamy oreza. Wiec mieli bysmy fechtunek/budowa/zrecznosc +1k20 + mod
Obaj robia ten sam test. I jak?
napisalem ze
Acid Drinker napisał(a): -10 O przeciw atakom wrecz +10 A przeciw dystansowym.

chodzilo o-10 O i +10 O a nie A
Dlaczego kusza +5 bedac na ziemi? zostawilbym bez bonusu hmm?

zwarcie
podobnie jak z obaleniem sila kontra technika kazdy wybierze co innego wiec to by nam raczej mialo pomoc wybrac cos w czyms jestesmy lepsi. Np. silny uscisk kontra zwinnosc lub 2 silaczy probuje sie miedzy soba.......
obrazenia na ogol lekkie gdyz tylko malych broni mozna uzywac w zwarciu (lub bez broni)

finta
nasz test ataku + umiejetnosc blef
wrog - test ataku + umiejetnosc zauwazanie.
bedzie sprawiedliwie uzywajac umiejetnosci vs um. zamiast umiejetnosci kontra
statystyki

walka konna
zgadzam sie ale czy nie chodzilo ci o -1/-3/-5/-7 ?

helm modyfikuje umiejetnosc zauwazanie, a nie statystyke spostrzegawczosc jak napisalem wczesniej

[ Dodano: |26 Kwi 2011|, o 11:12 ]
Celowanie
poswiecajac 2 akcje w rundzie na celowanie dostajemy bonus +5 A
Uzywajac celowania decydujemy sie na atak jako ostatni w rundzie walki

Inne modyfikatory trafienia dystansowego
przeciwnik w ruchu dostaje +5 0br
przeciwnik w zwarciu z sojusznikiem - szansa procentowa trafienia przyjaciela 50%
Avatar użytkownika
poszukiwacz
Rozeznany
 
 
Posty: 182
Wiek: 40
Dołączył: 25 gru 2009, 07:46
Reputacja: 0
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez Acid Drinker » 26 kwi 2011, 13:52 Re: gry fabularne

porazka - Moze byc. Jak pisalem, chodzilo mi o cos w rodzaju 'podwinela mi sie noga' albo 'wypada mi rapier', wtedy dzieki zrecznosci mozna tego uniknac. Refleks pasuje mi bardziej do uniku niz do naprawienia czegos co nam nie wyszlo. (ewentualnie srednia zrecznosci i refleksu)

obalenie - jesli jest do wyboru to spoko, nawet lepiej. Co do dystansowych to na lezaco z luku sie ciezko strzela...o ile w ogole to jest mozliwe, a z kuszy celujemy lepiej (pistolet tez).

zwarcie - tak samo jak w obaleniu, mamy do wyboru

finta - a gdzie jest zauwazenie?

walka konna - moze byc -3

celowanie -
po jednej akcji +3A
po dwoch +5A
Co wy na to?

Inne modyfikatory trafienia dystansowego
przeciwnik w ruchu dostaje +5 0br
przeciwnik w zwarciu z sojusznikiem - szansa procentowa trafienia przyjaciela 50%


Z tym sie zgadzam, ale dalbym wzor na trafienie sojusznika w zwarciu.

10 + (Budowa sojusznika - budowa przeciwnika) musisz rzucic 1k20 wiecej, zeby trafic w przeciwnika. Troche skomplikowane, ale dam przyklad, bo mysle, ze trudniej jest trafic w cos typu pies jesli wisi na kolesiu z budowa 17.

Moja budowa 16
Przeciwnik 14

10+(16-14)=12 (ewentualnie mozna jeszcze odjac mod, bo przy malych stworzeniach nie bedzie sie dalo w nie trafic)

1-12 ja dostaje
13-20 przeciwik dostaje

Przy tej samej budowie szansa jest 50% (1-10 i 11-20) (nie uwzglednilem modu)

Jesli przeciwnik jest o wiele wiekszy (golem) to wyjdzie, powiedzmy 5 lub wiecej aby trafic.
Pozdrawiam.
Andrzej.
Avatar użytkownika
Acid Drinker
Stały Bywalec
 
 
Posty: 420
Wiek: 42
Dołączył: 21 gru 2009, 00:25
Lokalizacja: Erdington/Radom
Reputacja: 7
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez poszukiwacz » 26 kwi 2011, 16:06 Re: gry fabularne

wzor niby fajna sprawa bardziej realnie wyjdzie ale co jak bedzie ich 3 i wiecej

celowanie moze byc ewentualnie po1 lub 2 akcjach ale bonus liczy sie tylko do nastepnego ataku a nie do konca rundy. Czyli celujemy 1 akcje dostajemy +3 (wolalbym +2 zeby bardziej oplacalo sie celowac dluzej - 2 akcje) pozostaja nam jeszcze 2 akcje. Jesli atakujemy 2 razy to celowanie wspomaga tylko pierwszy strzal z dwoch


zauwazanie - pomylilem nazwy tych samych um z innego systemu. u nas nazywa sie to nasluchiwanie i wypatrywanie (jeden skill) i liczony jest od cechy zwanej spostrzegawczoscia.

obalanie- strzal z luku na lezaco jest b.trudny zgadzam sie. Pistolety, kusze itp zostawilbym bez mod. Mamy celowanie do podniesienia efektywnosci. Ponadto jesli upadniemy na plecy to nie tak znowu latwiej kogos trafic z broni dystansowej.

Co do skomplikowanych wzorow i obliczen to raczej nie pomoze nam to w rozgrywce. Ten system mial raczej byc szybki, a na razie zapowiada sie odwrotnie.

[ Dodano: |26 Kwi 2011|, o 17:19 ]
Tarcze
co wy na to zeby dzialaly jak pancerz?

Puklerz
O +1 lub +2
0 lub -1 do A

Mala tarcza okragla (Budowa min 11)
+3/+4 O
-1/-2 A

Rycerska trojkatna (bud 13)
+5/+6 O
-2/-3 A

Pawez (bud 15)
+7/+8 O
-3/-4 A

[ Dodano: |26 Kwi 2011|, o 17:21 ]
Tarcza mozna atkowac jak dwoma bronmi. Zadaje obrazenia lekkie (ciezkie - kolczasta tarcza) tracimy wtedy jednak bonus do obrony
Avatar użytkownika
poszukiwacz
Rozeznany
 
 
Posty: 182
Wiek: 40
Dołączył: 25 gru 2009, 07:46
Reputacja: 0
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez Acid Drinker » 26 kwi 2011, 19:49 Re: gry fabularne

wzor niby fajna sprawa bardziej realnie wyjdzie ale co jak bedzie ich 3 i wiecej


Jesli idziemy na prostote, to moze zostac 50%, ale jak jestem okrazony przez trojke ludzi to i tak we mnie czwarty moze strzelac bez problemu. Bardziej mi chodzi o walke w obronie niz atakowanie innych. Jesli zostawimy pierwszy wariant, to trzeba byc wyrozumialym jako mistrz gry. Bo tak moze wyjsc, ze jest 10 na 1 (4 przy mnie i 6 z dystansu) i nie mozna sie zastawic niczym, ani za bardzo uciec.

poszukiwacz napisał(a):celowanie moze byc ewentualnie po1 lub 2 akcjach ale bonus liczy sie tylko do nastepnego ataku a nie do konca rundy. Czyli celujemy 1 akcje dostajemy +3 (wolalbym +2 zeby bardziej oplacalo sie celowac dluzej - 2 akcje) pozostaja nam jeszcze 2 akcje. Jesli atakujemy 2 razy to celowanie wspomaga tylko pierwszy strzal z dwoch


O to mi chodzilo

strzelanie w parterze tak czy siak jest chyba latwiejsze, nawet jak polozysz kusze na brzuchu, no ale spoko, moze nie byc 'plusow'. Aczkolwiek na strzelanie z luku dalbym kare.

zauwazanie spoko, wszystko pasuje

Tarcze - Obrone dalbym ta nizsza (1,3,5,7), nad atakiem bym sie zastanowil, bo na przyklad w walce obronnej nie mam szansy zaatakowac (razem -13/-14 A) jak dojdzie cos jeszcze ujemnego w danej akcji to wyjdzie na to, ze nawet nie utrzymam rapiera w rece :) Sporo minusow bede mial na sobie.
walka denfensywna + tacza + atak tarcza z lewej reki + pancerz = -25 :D
Bedziemy tego uzywac tylko w bardzo nielicznych przypadkach i to kolejna rzecz, ktora skomplikuje system. proponuje tylko maly bonus do obrony i tyle. My i tak nie bedziemy tam walczyc non stop. Jesli juz to cos w rodzaju (0,0,1,2), wiem, ze to nie jest 50% Obr, ale moja postac i tak ma juz duzo ujemnych modow. No i duzo liczenia.


EDIT
Gdzie reszta graczy? Wypowiadac sie!!! :)

Tarcza mozna atkowac jak dwoma bronmi. Zadaje obrazenia lekkie (ciezkie - kolczasta tarcza) tracimy wtedy jednak bonus do obrony


Ok, ale bonus tracimy tylko na jedna akcje albo runde.
Pozdrawiam.
Andrzej.
Avatar użytkownika
Acid Drinker
Stały Bywalec
 
 
Posty: 420
Wiek: 42
Dołączył: 21 gru 2009, 00:25
Lokalizacja: Erdington/Radom
Reputacja: 7
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez poszukiwacz » 26 kwi 2011, 20:38 Re: gry fabularne

policzmy jak to wychodzi
np moja postac fechtunek 14 + rapier 3 czyli atak mam +17 (-2 za pancerz skorzany) =15
25 - 14(bud) =11 + 14 zrecznosc +4 pancerz =30 obrona

trafiam siebie wyrzucajac 15 lub wiecej - rzeczywiscie trudno

przeciwnik z budowa 15 zrecznoscia 13 i pelna plytowa zbroja (powiedzmy 10 pancerza)
ma 34 czyli trafiam go 19 lub 20 tylko.

Niech bedzie ze tarcze nie modyfikuja trafienia

ponadto zmienilbym [25 i budowa] przy obliczaniu Obrony na [20 - obrona] gdyz teraz trafienie jest zbut trudne.

co do trafiania w zwarciu
to zostalbym przy procentach - nich mistrz gry mysli ile dac komu procent na tzw chlopski rozum.



gwoli przypomnienia bo nie wiem czy shiro zostal poinformowany - gramy w czwartek?
Avatar użytkownika
poszukiwacz
Rozeznany
 
 
Posty: 182
Wiek: 40
Dołączył: 25 gru 2009, 07:46
Reputacja: 0
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez Acid Drinker » 26 kwi 2011, 21:03 Re: gry fabularne

ok dla mnie bomba :]

jesli jeszcze beda jakies mozliwosci mozna dodac i podyskutowac przed czwartkiem. Ja mam wolne do soboty, wiec mozna grac. Miejsce to samo z tego co pamietam.

Co do obrony...mialem 26, wiec teraz bedzie 21 + rekawice i helm, ktory zalozylem (23?) + tarcza metalowa jesli mam w reku (duza metalowa = rycerska?) +5

Co do moich umiejetnosci to zostaje tak jak bylo?
Celowanie - 50% latwiej
zamaszyte ciecie - +5 A (trace akcje + przeciwnik traci akcje) zadaje ciezkie rany (albo moze rany o poziom wyzej, bo bede zabijal noga od taboretu :) )
Pozdrawiam.
Andrzej.
Avatar użytkownika
Acid Drinker
Stały Bywalec
 
 
Posty: 420
Wiek: 42
Dołączył: 21 gru 2009, 00:25
Lokalizacja: Erdington/Radom
Reputacja: 7
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez Pablo XIII » 27 kwi 2011, 10:18 Re: gry fabularne

Gdzie reszta graczy? Wypowiadac sie!!! :)


Reszta graczy obserwuje wasza dyskusje z zainteresowaniem jako ze wam calkiem dobrze idzie ;) A tak bardziej na powaznie to oddaje paleczke wam jako iz sam nie jestem zaznajomiony z systemem d20 a na nim bazuje nowa mechanika. Jak juz sprawdzimy w praniu czy dziala to wtedy byc moze jeszcze jakies uwagi sie znajda ale z tego co czytam to calosc przez was napisana ma rece i nogi oraz wydaje sie sensowna. Thumbs UP.
Avatar użytkownika
Pablo XIII
Raczkujący
 
 
Posty: 86
Wiek: 41
Dołączył: 15 mar 2007, 15:04
Reputacja: 0
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez Acid Drinker » 27 kwi 2011, 13:14 Re: gry fabularne

Trzeba to bedzie jeszcze zlozyc w calosc i moze wydrukowac, zeby kazdy mial to na sesji, albo przynajmniej podsumowac w jednem poscie, zeby wszystko bylo w jednym miejscu.

Co do bieglosci, umiejetnosci, szkol szermierczych, etc...nikomu, procz mnie, nowy system walki ich nie likwiduje? Jak pisalem i mowilem wczesniej, kazdy detal lepiej jest przedyskutowac tutaj, a nie na sesji.

Ja teraz sprobuje wykorzystac otrzymane doswiadczenie. Oczywiscie tylko te 500 z poprzedniej przygody. No i pomysle nad innymi rzeczami, wartymi opisania w tym systemie.
Pozdrawiam.
Andrzej.
Avatar użytkownika
Acid Drinker
Stały Bywalec
 
 
Posty: 420
Wiek: 42
Dołączył: 21 gru 2009, 00:25
Lokalizacja: Erdington/Radom
Reputacja: 7
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez shiro » 27 kwi 2011, 15:23 Re: gry fabularne

Ok bede jutro kolo 2200 2230 najpozniej ale moge byc nawet kolo 21, bo bede w biegu i duzo zalezy jak szybko sprawy pozalatwiam. pasi? pozdry.

shiro
Raczkujący
 
 
Posty: 63
Dołączył: 7 mar 2011, 13:47
Lokalizacja: Birmingham
Reputacja: 0
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez Acid Drinker » 27 kwi 2011, 16:30 Re: gry fabularne

Czyzby druzyna byla jutro, po raz pierwszy, w komplecie? :)
Pozdrawiam.
Andrzej.
Avatar użytkownika
Acid Drinker
Stały Bywalec
 
 
Posty: 420
Wiek: 42
Dołączył: 21 gru 2009, 00:25
Lokalizacja: Erdington/Radom
Reputacja: 7
Neutralny

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do HYDE PARK

cron