Micra K12 przegrzewa się
Napisane przez Krzysiek2099 » 2 kwi 2016, 18:39 Micra K12 przegrzewa się
-
- Krzysiek2099
- Rozeznany
- Posty: 151
- Dołączył: 2 cze 2013, 23:02
- Reputacja: 12
To to może walnieta pompa wodna. Kiedyś miałem mikre i jedyny epizod z tym autem miałem jak któregoś razu tez temp podskoczyla ale okazało się ze było tak mało płynu ze połowa chłodnicy była pusta a to przez to ze zbiornik wyrównawczych miał przebarwienia które złudnie wyglądało jakby był do połowy pełny.
-
- Thomas
- Zaangażowany
- Posty: 1369
- Wiek: 41
- Dołączył: 2 wrz 2006, 19:42
- Lokalizacja: Hill Top, W brom
- Reputacja: 67
-
Napisane przez Krzysiek2099 » 2 kwi 2016, 23:11 Re: Micra K12 przegrzewa się
-
- Krzysiek2099
- Rozeznany
- Posty: 151
- Dołączył: 2 cze 2013, 23:02
- Reputacja: 12
Napisane przez Darwas » 3 kwi 2016, 06:22 Re: Micra K12 przegrzewa się
-
- Darwas
- Zadomowiony
- Posty: 693
- Dołączył: 26 sty 2008, 11:01
- Lokalizacja: Dudley
- Reputacja: 58
Napisane przez Thomas » 3 kwi 2016, 11:08 Re: Micra K12 przegrzewa się
Darwas napisał(a):Ja bym jednak obstawiał termostat do wymiany czyli,pod wpływem temperatury otwiera cały układ chłodzenia płyn krąży.Natomiast uszkodzony termostat nie otwiera obiegu przez co płyn znajdujący się w bloku silnika szybko łapie temperaturę.Obieg zamknięty czyli ciepły płyn nie dociera do chłodnicy jak i nagrzewnicy dla tego są zimne.Nie szkodzi że termostat wymieniany rok temu,mógł się uszkodzić.
Ale w obiegu małym jest nagrzewnica. To jest mylące ze gdyby to był termostat to nagrzewnica byłaby i tak ciepła.
Do wyjaśnienia nie radziłbym tym jeździć bo za jedziesz silnik
-
- Thomas
- Zaangażowany
- Posty: 1369
- Wiek: 41
- Dołączył: 2 wrz 2006, 19:42
- Lokalizacja: Hill Top, W brom
- Reputacja: 67
-
Napisane przez Guest » 3 kwi 2016, 19:01 Re: Micra K12 przegrzewa się
Ciężko jest coś powiedzieć z pozycji fotela przed kompem, ale ja obstawiam niestety pękniętą uszczelkę pod głowicą, a w jeszcze gorszej opcji głowice i teraz masz trzy opcje, żeby to sprawdzić:
-wyciągnij bagnet jeśli olej ma kolor kawy z mlekiem to znaczy,że płyn chłodzący dostaje się do oleju, jeśli olej będzie miał normalny kolor to zajrzyj jeszcze dla pewności pod korek wlewu oleju
-odwrotna sytuacja zajrzyj do zbiornika z płynem chłodzącym czy nie ma w nim oleju (ale to już raczej zrobiłeś)
-odpal auto daj mu chwilę pochodzić otwórz zbiornik z płynem chłodzącym przystaw nos i sprawdź czy czuć zapach spalin (tylko uważaj żeby się nie poparzyć).
Lepiej nie jeździj tym autem bo jeśli pękła tylko uszczelka pod głowicą, a będziesz dalej jeździł to możesz dodatkowo doprowadzić do pęknięcia głowicy.
-
- Guest
Napisane przez Guest » 3 kwi 2016, 19:01 Re: Micra K12 przegrzewa się
Ciężko jest coś powiedzieć z pozycji fotela przed kompem, ale ja obstawiam niestety pękniętą uszczelkę pod głowicą, a w jeszcze gorszej opcji głowice i teraz masz trzy opcje, żeby to sprawdzić:
-wyciągnij bagnet jeśli olej ma kolor kawy z mlekiem to znaczy,że płyn chłodzący dostaje się do oleju, jeśli olej będzie miał normalny kolor to zajrzyj jeszcze dla pewności pod korek wlewu oleju
-odwrotna sytuacja zajrzyj do zbiornika z płynem chłodzącym czy nie ma w nim oleju (ale to już raczej zrobiłeś)
-odpal auto daj mu chwilę pochodzić otwórz zbiornik z płynem chłodzącym przystaw nos i sprawdź czy czuć zapach spalin (tylko uważaj żeby się nie poparzyć).
Lepiej nie jeździj tym autem bo jeśli pękła tylko uszczelka pod głowicą, a będziesz dalej jeździł to możesz dodatkowo doprowadzić do pęknięcia głowicy.
-
- Guest
-
- Thomas
- Zaangażowany
- Posty: 1369
- Wiek: 41
- Dołączył: 2 wrz 2006, 19:42
- Lokalizacja: Hill Top, W brom
- Reputacja: 67
-
Napisane przez krisbrumm » 4 kwi 2016, 05:54 Re: Micra K12 przegrzewa się
Uszczelka pod głowicą może się popsuć w wielu miejscach.Brak wody w oleju wcale nie oznacza, ze uszczelka jest OK, bo mógł się wypalić pierścień ogniowy w uszczelce co pozwala przedostawać sie gazom spalinowym wprost do płaszcza chłodzącego podczas gdy na granicy kanałów olejowych i płaszcza wodnego uszczelka jest wciąż sprawna.
Natomiast olej w wodzie oznacza chłodnicę oleju, bo woda ma niższe ciśnienie niż olej w układzie smarowania , natomiast w płaszczu powrotnym oleju z głowicy do miski jest ciśnienie niemalże atmosferyczne (napewno niższe nic w układzie chłodzenia gdzie jest do 1.4 bar).Tak więc olej w wodzie nie oznacza uszczelkę pod głowica tylko chłodnicę oleju.
Reasumując temat uszczelki pod głowica, to idąc tym tropem miałbyś przegrzewanie się silnika, ale gorącą chłodnicę i nagrzewnicę, czyż nie? A kolega pisze, ze chłodnica jest zimna - nagrzewnica też (nagrzewnica jest na stałym, nie-regulowanym termostatem obiegu).
Wąchanie zapachy ze zbiorniczka też jest niemiarodajne, bo gazy spalinowe przedostające się do układu chłodzenia i następnie przechodzące przez cały układ wypełniony płynem aby wreszcie ujść do atmosfery w zbiorniczku tracą jakikolwiek zapach.Wszystko, co będziesz czuć - to para wodna i płyn.
Na zimnym silniku:zdejmij cienki wąż ze zbiorniczka wyrównawczego (ten, co prowadzi zwykle do górnego węża chłodnicy lub obudowy termostatu), odpal silnik i patrz, czy płyn wypływa z węża.Jeżeli nie - to pompa wody nie wymusza obiegu.
-
- krisbrumm
- Stały Bywalec
- Posty: 362
- Wiek: 45
- Dołączył: 27 wrz 2010, 22:34
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 75
-
Napisane przez TroyaN » 4 kwi 2016, 09:04 Re: Micra K12 przegrzewa się
Dodatkowo czesto i gesto jesli padnie jednak uszczelka mozna zaobserwowac bialy gesty dym z ukladu wydechowego swiadczacy o przedostawaniu sie plynu chlodzacego do komory spalania.
Pozdrawiam
-
- TroyaN
- Raczkujący
- Posty: 84
- Dołączył: 2 maja 2014, 11:26
- Reputacja: 4
Napisane przez Krzysiek2099 » 4 kwi 2016, 17:09 Re: Micra K12 przegrzewa się
A co do paska... Micra jest na łańcuszku, ale pompa jest chyba podpięta do paska.
-
- Krzysiek2099
- Rozeznany
- Posty: 151
- Dołączył: 2 cze 2013, 23:02
- Reputacja: 12
-
- Thomas
- Zaangażowany
- Posty: 1369
- Wiek: 41
- Dołączył: 2 wrz 2006, 19:42
- Lokalizacja: Hill Top, W brom
- Reputacja: 67
-
Napisane przez krisbrumm » 4 kwi 2016, 22:07 Re: Micra K12 przegrzewa się
Zdejmij wąż układu chłodzenia i patrz po odpaleniu silnika, czy płyn wypływa tak jak sugerowałem wcześniej.Zbiorniczek jest bypasem chłodnicy i płyn w pewnej dużo mniejszej proporcji niż przez nagrzewnicę a i również przez chłodnicę, również recyrkuluje przez zbiorniczek.Nie powiem gdzie pracuję (a daleki jestem od chwalenia sie), ale w firmie mamy w R&D specjalny adapter podłączany na górnym wężu chłodnicy.Adapter jest wykonany z przezroczystego tworzywa sztucznego z zamontowanym wewnątrz wiatraczkiem napędzanym przepływającą cieczą chłodzącą.Obracający się wiatraczek jest sprzężony z małym dynamem które po podłączeniu do test rig test management software pokazuje (po odpowiednim skalibrowaniu) natężenie przepływu płynu chłodzącego (coolant mass flow rate - [kg/s] ) w funkcji obrotów silnika.I fantastycznie widać różne zachowanie recyrkulacji płynu w miarę nagrzewania silnika, przy różnych RPM, gdzie występuje zjawiska martwego ciągu (powyżej np. 8000 RPM), kawitację i inne cuda....
-
- krisbrumm
- Stały Bywalec
- Posty: 362
- Wiek: 45
- Dołączył: 27 wrz 2010, 22:34
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 75
-