Volvo 850

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;

MężczyznaPostNapisane przez marek1ba1 » 10 lis 2009, 16:26 Volvo 850

Jak mozna stwierdzic czy pompa wodna nie pracuje.

marek1ba1
Początkujący
 
 
Posty: 27
Dołączył: 18 paź 2009, 21:22
Reputacja: 3
Neutralny

PostNapisane przez Guest » 10 lis 2009, 19:17 Re: Volvo 850

miałem takie volvo. na jakiej podstawie uważasz, że nie pracuje? jaki masz silnik i na którym pasku masz pompę? czy na rozrządzie? podaj objawy dla których tak uważasz bo pewnie przyczyna jest inna, jeśli by padła pompa to napewno byś o tym wiedział. tam nie ma co się zepsuć, jedynie wysiądzie łożysko lub uszczelniacz, zwykle pierwszy leci uszczelniacz i wylatuje tobie cały czas płyn, który musisz dolewać, od wyciekającego płynu rdzewieje łożysko, na początku głośno chodzi aż do pełnego zatarcia jeśli to olejesz i nie wymienisz na czas.

Guest
 
 

MężczyznaPostNapisane przez marek1ba1 » 10 lis 2009, 19:43 Re: Volvo 850

Objawy:jak wlacze samochod bardzo szybko sie nagrzewa ,w czasie jazdy temp.jest nizsza jak stane to bardzo szybko rosnie i wentylator chodzi prawie caly czas.Jak stoi i otworze zbiornik wyrownawczy to w miare jak silnik sie nagrzewa to plyn sie podnosi i sie wylewa.dolewam ok 150-200ml plynu na miesiac.Jak stoi chwile na wolnych obrotach np.w korku , jak ruszam to z tylu zaslona dymna jak jade to ok.

marek1ba1
Początkujący
 
 
Posty: 27
Dołączył: 18 paź 2009, 21:22
Reputacja: 3
Neutralny

PostNapisane przez Guest » 10 lis 2009, 19:47 Re: Volvo 850

ok, moje diagnozy:
- kopcenie z tyłu - uszczelka pod głowicą (najgorsza z możliwości) - sprawdź czy olej w silniku ma prawidłowy kolor i konsystencję
- problemy z utrzymaniem temperatury - walnięty termostat, sprawdź czy w miarę rozgrzewania auta, gdy osiągnie temperaturę około 90 stopni to robi się ciepły taki gruby wąż idący do chłodnicy
- podnoszenie płynu w zbiorniczku - walnięty korek od chłodnicy
- tylko to bardzo szybkie nagrzewanie wskazuje na pompę, ale przy tym raczej byś nie miał objawów podnoszenia płynu w zbiorniku. trochę dziwna sytuacja. sprawdź najpierw olej i ten gruby wąż, na wężu zobacz również, czy jest miękki czy twardnieje po włączeniu silnika, może stwardnieć dopiero gdy się termostat otworzy (około 90 stopni)

Guest
 
 

MężczyznaPostNapisane przez marek1ba1 » 10 lis 2009, 20:22 Re: Volvo 850

Olej jest w porzadku.Nie ma sladow wody takich bialych plamek.Jak dzisiaj go odpalilem i otworzylem korek przy otwartym korku podnosil sie plyn.Gruby waz byl miekki (termostat-chlodnica).Jesli to uszczelka pod glowica to oprocz kopcenia jakies inne objawy by byly? Wymiana uszczelki to duzy wydatek?

marek1ba1
Początkujący
 
 
Posty: 27
Dołączył: 18 paź 2009, 21:22
Reputacja: 3
Neutralny

PostNapisane przez Guest » 10 lis 2009, 21:06 Re: Volvo 850

wymaiana uszczelki to wiekszy wydatek za robocizne niż za części. jest dużo roboty i jeśli masz przepał to czeka cię planowanie głowicy. objawy to zmieniona barwa oleju, bedziesz miał coś ala pianę prawdopodobnie w oleju. odpal silnik, niech pochodzi a później wyjmij bagnet i zobacz czy olej jest taki jak był dawniej czy spieniony lub odbarwiony. korek w volvie jest ciśnieniowy i jak go otworzysz to zawsze ci się poziom podniesie. zastanawia mnie ten wąż, czy chociaż zrobił się ciepły jak na wskaźniku temperatury miałeś 90 stopni? powinien wtedy zrobić się twardy i ciepły. może termostat się nie otwiera lub rzeczywiście pompa, ale gdyby pompa padla to byś to słyszał już dawno. uszczelka nie objawia się kopceniem, zależy jeszcze jaki rodzaj tego kopcenia jest, jak mocno niebieskie to spala tobie olej, wtedy silnik do remontu, ile oleju dolewasz? ja raczej po twojej wypowiedzi o kopceniu założyłem, że bardziej to jest para wodna z lekka domieszka oleju, wtedy by wskazywało na uszczelkę.

Guest
 
 

MężczyznaPostNapisane przez marek1ba1 » 10 lis 2009, 21:26 Re: Volvo 850

Dzieki ,jutro posprawdzam twoje sugestie ale mysle ze masz racje z ta uszczelka. Musze pomyslec bo jak beda to duze koszty to nieoplaca sie naprawiac bo to auto ma troche lat 96 rocznik.jeszcze raz dziekuje

marek1ba1
Początkujący
 
 
Posty: 27
Dołączył: 18 paź 2009, 21:22
Reputacja: 3
Neutralny

PostNapisane przez KA i PE » 10 lis 2009, 21:45 Re: Volvo 850

minimalny przedmuch uszczelki pod glowica moze objawiac sie dokladnie tak jak to jest opisane bez zadnych zmian w oleju. jesli przedmuch jest tylko do kanalu wodnego (w benzyniakach zazwyczaj tak jest) to tlok pompuje powietrze do ukladu chlodzenia i faktycznie wypycha wode z glowicy - dlatego podnoszenie sie wody. w momencie kiedy cisnienie w ukladzie chlodzenia wzrosnie, a ty odejmujesz gazu troche plynu jest ta sama droga wtlaczane do cylindra i bedziesz mial wiecej niz zwykle pary za soba, bedzie wygladalo ze kopci. mielismy kiedys dawno temu senatora 3.0 w ktorym zerwala sie turbinka pompy wody z trzpienia. z zewnatrz pompa sie obracala a w srodku nic. objaw byl jednak inny. gotowal niezaleznie od obrotow silnika. ja tutaj zdecydowanie stawiam na uszczelke.

pozdr

pe

ps. 96 volvo 850 sprzedalismy niedawno za 440F, sprawne i z motem. faktycznei raczej bym tego nie naprawial tylko wystawil na jebaju z opisem ze jest lekko zepsute

KA i PE
 
 


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Ostatni post
Powrót do MOTORYZACJA