gry fabularne
Napisane przez poszukiwacz » 3 mar 2011, 17:43 Re: gry fabularne
Ragadyjski Zwiadowca - szczegoly wysle na pw w krotkim czasie.
-
- poszukiwacz
- Rozeznany
- Posty: 182
- Wiek: 40
- Dołączył: 25 gru 2009, 07:46
- Reputacja: 0
Napisane przez MockingSoul » 5 mar 2011, 08:54 Re: gry fabularne
Nie, nie miałam jeszcze okazji przejrzeć podręcznika porządnie, ale słyszałam, że dużo w tym systemie polityki. W każdym razie zamierzam to zrobić dzisiaj.
-
- MockingSoul
- Początkujący
- Posty: 38
- Dołączyła: 28 lut 2011, 00:33
- Reputacja: 0
Napisane przez Pablo XIII » 5 mar 2011, 09:58 Re: gry fabularne
MockingSoul - planów na dziś nie mam wiec na piwo wyskoczyć zawsze mogę. Czy uda się nam tobie postać zrobić jest kwestia dyskusyjna ale przynajmniej będzie można omówić jej zarys. Co do reszty ekipy się nie wypowiadam bo jak będą mieli możliwość się spotkać to pewnie wrzuca kilka slow w postaci posta do tego wątku.
Wszyscy zainteresowani nie dadzą znać co o tym myślą.
-
- Pablo XIII
- Raczkujący
- Posty: 86
- Wiek: 41
- Dołączył: 15 mar 2007, 15:04
- Reputacja: 0
Napisane przez poszukiwacz » 5 mar 2011, 13:14 Re: gry fabularne
Co do wieczoru to raczej odpadam, przykro mi.
-
- poszukiwacz
- Rozeznany
- Posty: 182
- Wiek: 40
- Dołączył: 25 gru 2009, 07:46
- Reputacja: 0
Napisane przez shiro » 7 mar 2011, 14:58 Re: gry fabularne
Mam pare swoich wlasnych swiatow, granych w stylu storyteling, ale moge tez poprowadzic gotowe systemy. Dajcie znac jak jestescie zainteresowani.
edit: chetnie tez bym sie przylaczyl do jakiejs druzyny.
-
- shiro
- Raczkujący
- Posty: 63
- Dołączył: 7 mar 2011, 13:47
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 0
Napisane przez Pablo XIII » 7 mar 2011, 15:04 Re: gry fabularne
Patrzem i nie wierem.
Mam nadzieje ze nie jestes jakims sadysta ktory uwielbia gdy gracze tworza nowe postaci co sesje.
edit: Aktualnie na talerzu znajduje sie system o dzwiecznej nazwie "Monastyr" link ponizej
http://www.4shared.com/ge...CPLeBook-N.html
-
- Pablo XIII
- Raczkujący
- Posty: 86
- Wiek: 41
- Dołączył: 15 mar 2007, 15:04
- Reputacja: 0
Napisane przez shiro » 7 mar 2011, 15:08 Re: gry fabularne
Pablo XIII napisał(a):MG w dodatku majacy checi aby prowadzic scenariusze.
Patrzem i nie wierem.
Mam nadzieje ze nie jestes jakims sadysta ktory uwielbia gdy gracze tworza nowe postaci co sesje.
Wrecz przeciwnie
A jesli grupa jest fajna i chetna do wspolpracy to czesto tworze wlasne postacie na podstawie zachowania, wygladu i charakteru graczy w roznych wlasnych projektach
Aktualnie na talerzu znajduje sie system o dzwiecznej nazwie "Monastyr" link ponizej
http://www.4shared.com/ge...CPLeBook-N.html
Zajrze i poczytam.
u mnie na talerzu mam 2 swiaty, ktore sa totalnie autorskie:
Postapokaliptyczny cyber-steampunk i
epickie dark fantasy z ciekawymi prawami fizyki i swiatem.
te swiaty byly stworzone pod moja stara druzyne i gralo sie bez skomplikowanych kart postaci i z bardzo luznym uzyciem kostek (tylk w rzutach zwiazanych ze szczescien i losowoscia) reszta nalezala do aktualnej wiedzy i umiejetnosci graczy (oczywiscie jesli postac miala wiedze albo doswiadczenie ale gracz nie to mozna bylo liczyc na pomoc mistrza gry w rozwiazywaniu problemu)
To tak w ramach ciekawostki - jak by sie druzyna zgrala to moge stworzyc cos nowego pod nowe gusta
-
- shiro
- Raczkujący
- Posty: 63
- Dołączył: 7 mar 2011, 13:47
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 0
Napisane przez Acid Drinker » 7 mar 2011, 19:03 Re: gry fabularne
Andrzej.
-
- Acid Drinker
- Stały Bywalec
- Posty: 420
- Wiek: 42
- Dołączył: 21 gru 2009, 00:25
- Lokalizacja: Erdington/Radom
- Reputacja: 7
-
Napisane przez shiro » 7 mar 2011, 19:40 Re: gry fabularne
-
- shiro
- Raczkujący
- Posty: 63
- Dołączył: 7 mar 2011, 13:47
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 0
Napisane przez Acid Drinker » 7 mar 2011, 19:45 Re: gry fabularne
TUTAJ dziala.
Andrzej.
-
- Acid Drinker
- Stały Bywalec
- Posty: 420
- Wiek: 42
- Dołączył: 21 gru 2009, 00:25
- Lokalizacja: Erdington/Radom
- Reputacja: 7
-
Napisane przez poszukiwacz » 7 mar 2011, 20:04 Re: gry fabularne
7 osob to strasznie duzo i trudno sobie poradzic czasem szczegolnie jesli natretnie wszyscy sie rozdzielaja i kazdy robi cos innego w innym miejscu i czasie (kto wie ten wie:)) mimo to chetnie powitamy nowych ludzi haha, a zwlaszcza mistrza gry.
-
- poszukiwacz
- Rozeznany
- Posty: 182
- Wiek: 40
- Dołączył: 25 gru 2009, 07:46
- Reputacja: 0
Napisane przez Acid Drinker » 7 mar 2011, 21:00 Re: gry fabularne
Co do systemu, to rzeczywiscie jest pokrecony i z bledami, a ludzie go unikaja jak ognia (Ten swiat, ale mechanika inna).
Ale nie my Trzeba wszystkiego w zyciu sprobowac
A jeszcze pytanko....co z wiedza ogolna? Mi wyszla 4. Rozumiem, ze znawca historii czy teologii nie jestem, ale z 'czworka' z wiedzy ogolnej to chyba bym po ciemku do domu nie mogl wrocic
Andrzej.
-
- Acid Drinker
- Stały Bywalec
- Posty: 420
- Wiek: 42
- Dołączył: 21 gru 2009, 00:25
- Lokalizacja: Erdington/Radom
- Reputacja: 7
-
Napisane przez Pablo XIII » 7 mar 2011, 21:47 Re: gry fabularne
Swoja droga nawet jakbyśmy mechanikę zdecydowali się kiedyś zmieniać to nadal pomysł posiadania sojuszników i majątku wydaje mi się na tyle ciekawy iż moim zdaniem warto go w grze zostawić co najwyżej poddać kosmetycznym zmianom.
Ale to nie problem na chwile obecna. Potestujemy mechanikę uproszczona później zaawansowana i zobaczymy z czym to się je.
Myślę ze przy zajmowaniu się mało istotnymi rzeczami typu ekwipunek oraz to ile wazy należy się kierować przede wszystkim rozsądkiem. Nie chce kwiatków kiedy ktoś ma psa (jamnika bojowego) w kolczudze bo wg statystyk wynika ze pies uniesie zbroje dla siebie a umiejętność "postępowanie ze zwierzętami" w teorii sprawi iż pies ten będzie z tego faktu bardziej niż zadowolony.
Tak wiec rozsadek przede wszystkim.
Strój ochronny str. 106 - pamiętajmy ze walka polega w znacznej mierze na zbijaniu ciosów przeciwnika i ich unikani a nie przyjmowaniu na klatę.
wiedza ogólna? Mi wyszła 4
Myślę ze to całkiem sporo. To było nie było 4 oczka odjęte od kości testu. Przy przeciętnym teście o trudności 10/12 trzeba by się pewnie napocić aby go nie zdać mając do dyspozycji 4 ptk. Jednak teoria swoje a praktyka pewnie pokarze swoje P
-
- Pablo XIII
- Raczkujący
- Posty: 86
- Wiek: 41
- Dołączył: 15 mar 2007, 15:04
- Reputacja: 0
Napisane przez shiro » 7 mar 2011, 22:23 Re: gry fabularne
Glownym powodem czemu nie lubie statystyk, kostek i rzutow na wszystko lacznie z rzeczami oczywistymi jest to ze wybija to graczy z ich postaci bo tu trzeba do ksazki zajrzec, policzyc ile kostek, sprawdzic na tabelce co wypadlo itd... a wiekszosc rzeczy da sie rozwiazac zdrowym rozsadkiem. No ale fakt faktem wtedy jest to mniej gra a bardziej interaktywna opowiescia ( czym dla mnie RPG powinno byc, czy w postaci papierowej czy cyfrowej
podrecznik sciagam, zobacze co sie ciekawego da z tego wycisnac
-
- shiro
- Raczkujący
- Posty: 63
- Dołączył: 7 mar 2011, 13:47
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 0
Napisane przez Acid Drinker » 8 mar 2011, 00:52 Re: gry fabularne
Pablo XIII napisał(a):Myślę ze to całkiem sporo. To było nie było 4 oczka odjęte od kości testu. Przy przeciętnym teście o trudności 10/12 trzeba by się pewnie napocić aby go nie zdać mając do dyspozycji 4 ptk.
Tu sie zgadzam. Chodzilo mi tylko o to, ze wiekszosc statystyk jest okolo 'dziesiatki', co jest w podreczniku uwazane za 'sredniaka'. Jak mi wyszlo 4 to az sie przestraszylem, ze idota bede gral
shiro napisał(a):...tu trzeba do ksazki zajrzec, policzyc ile kostek, sprawdzic na tabelce co wypadlo itd...
Mnie tez to wnerwia. Im prosciej, tym fajniej......aczkolwiek, fajnie sie gra skomplikowanym systemem, jak juz wszystko znamy
Andrzej.
-
- Acid Drinker
- Stały Bywalec
- Posty: 420
- Wiek: 42
- Dołączył: 21 gru 2009, 00:25
- Lokalizacja: Erdington/Radom
- Reputacja: 7
-
Powrót do HYDE PARK