Liceum w pl a college w uk

Wasze opinie na temat szkół w Birmingham...

KobietaPostNapisane przez monikag15 » 4 kwi 2012, 18:05 Liceum w pl a college w uk

Witajcie. Przeszukałam forum, ale nie znalazłam interesujących minie informacji....
Zastanawiam się nad przyjazdem córki na stałe do uk. Obecnie kończy ona I kl liceum . Czy orientuje się ktoś jakie papiery mogą być wymagane przy zapisywaniu do collegu, czy w ogóle warto się nad tym zastanawiać? Język ang zna dość dobrze. Z góry ślicznie dziękuje za odpowiedzi.

monikag15
Początkujący
 
 
Posty: 18
Dołączyła: 4 kwi 2012, 17:54
Reputacja: 0
Neutralny

KobietaPostNapisane przez cycha20 » 5 kwi 2012, 20:27 Re: Liceum w pl a college w uk

witam
Wszystko zależy od kierunku jaki sobie wybierze. Wiem również że warunkiem przyjęcia absolwenta do szkoły są dobre wyniki z GCSC ktore sa traktowana jak nasza matura. Bardzo ważna jest również matematyka a co do języka angielskiego to najprawdopodobniej i tak bedzie musiała przejsc egzamin sprawdzający jej umiejętnosci w mowie i w piśmie.
Pozdrawiam

Dodano: -- 5 kwi 2012, o 20:27 --

witam
Wszystko zależy od kierunku jaki sobie wybierze. Wiem również że warunkiem przyjęcia absolwenta do szkoły są dobre wyniki z GCSC ktore sa traktowana jak nasza matura. Bardzo ważna jest również matematyka a co do języka angielskiego to najprawdopodobniej i tak bedzie musiała przejsc egzamin sprawdzający jej umiejętnosci w mowie i w piśmie.
Pozdrawiam
Cycha:)

cycha20
Początkujący
 
 
Posty: 44
Dołączyła: 10 paź 2010, 18:19
Reputacja: 0
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez eric27 » 6 kwi 2012, 12:19 Re: Liceum w pl a college w uk

Pewnie się mylę ale wydawało mi się,że GCSC jest odpowiednikiem naszego egzaminu gimnazjalnego a A-level jest odpowiednikiem matury,po ktorym można starać się o przyjęcie na uniwersytet.

Pozdrowionka :D

eric27
Stały Bywalec
 
 
Posty: 434
Dołączył: 14 wrz 2008, 12:54
Reputacja: 18
Neutralny

KobietaPostNapisane przez malenkagdz » 6 kwi 2012, 13:35 Re: Liceum w pl a college w uk

a no tak . zrobia jej test matematyka i angielski jezeli tu sie wczesniej nie uczyla. wynikow egzaminu gimnazjalnego nie ma co tlumaczyc bo tu ich malo to interesuje. na jaki kurs i jaki poziom trafi zalezy od tych testow choc niechetnie przyjmuja osoby na poziomy wyzsze bez zadnych kwalifikacji z uk wiadomo kazdy college ma swoje zasady :)
Class. Get some.

Life is much more beautiful to me when looking through the camera lens.

malenkagdz
Zaangażowany
 
 
Posty: 1178
Wiek: 28
Dołączyła: 8 lis 2008, 15:32
Lokalizacja: Perry Barr
Reputacja: 47
Pokojowy

KobietaPostNapisane przez monikag15 » 6 kwi 2012, 13:40 Re: Liceum w pl a college w uk

Magdalenka,a o co chodzi z tymi poziomami? Sorry ze taka zielona jestem....

monikag15
Początkujący
 
 
Posty: 18
Dołączyła: 4 kwi 2012, 17:54
Reputacja: 0
Neutralny

KobietaPostNapisane przez ulak » 6 kwi 2012, 21:22 Re: Liceum w pl a college w uk

Czesc..
Jesli Twoja corka moze, niech ukonczy liceum w Polsce.
Z ukonczonym egzaminem gimnazjum ,okaze sie ze wlasnie zrobia jej egzamin z ang i matmy. jesli zalapie sie na level 2 ..to ja przyjma, ale kierunki musisz wybrac sama.
Jesli nie zda jezyka na ten level, bedzie problem, bo beda chcieli zeby wrocila do GCSC.
A w wieku ponad 16 lat jest to bardzo ciezkie by ja przyjeli do zwyklej szkoly.
Przykre to , ale nie ulatwiaja , nie ma wspolnego systemu postepowania i sama musisz szukac szkoly.Jesli chcesz wiedziec wiecej odp na priv. Gcsc jest tylko gimnazjum, A level daje mature wedlug ich systemu. .....
Urszula

ulak
Raczkujący
 
 
Posty: 83
Wiek: 8
Dołączyła: 6 cze 2010, 18:42
Lokalizacja: Polska
Reputacja: 8
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez relentless » 6 kwi 2012, 22:24 Re: Liceum w pl a college w uk

Witam,
Warto sie nad tym zastanawiac bo Twoja corka bedzie tu miala o wiele wiecej mozliwosci na rozwijanie sie,drog na przyszlosc i duzo latwiejsze osiagniecie tego czego bedzie chciala w przyszlosci. Poziom nauczania w Polskich szkolach jest duzo wyzszy od poziomu w szkolach angielskich a polskie dzieci i studenci maja w wiekszosci bardzo dobra opinie szczegolnie jesli chodzi o poziom matematyki. To nie jest dobre miejsce zeby dowiedziec sie konkretnych rzeczy.Najlepiej jest skontaktowac sie bezposrednio ze szkolami, jesli masz taka mozliwosc i zappytac wprost o wszystko.Na pewno dostaniesz szczegolowe informacje. To wcale nie wyglada tak trudno w rzeczywistosci jak sie moze wydawac i jak tutaj wiele osob bedzie pisalo. Jesli Twoja corka bedzie chciala sie uczyc to na pewno ja przyjma tutaj do szkoly, nie musi miec nawet certyfikatu potwierdzajacego znajomosc jezyka ang (to zalezy od szkoly) i wiem to z wasnego doswiadczenia. Zycze powodzenia. PS. pisze sie GCSE a nie GCSC (tak w ogole to GCSE jest prawie nic nie warte...)
Planuj tak jakbys mial zyc wiecznie. Dzialaj, jakbys mial umrzec jutro
Avatar użytkownika
relentless
Rozeznany
 
 
Posty: 205
Wiek: 36
Dołączył: 16 kwi 2011, 12:18
Lokalizacja: 52.2000° N, 2.2400° W
Reputacja: 44
Pokojowy

KobietaPostNapisane przez malenkagdz » 7 kwi 2012, 08:31 Re: Liceum w pl a college w uk

GCSE jest warte przy naborze na uniwersytet bo mimo A-Levels patrza na matematyke i angielski bo tak na dobra sprawe 5 GCSE = Level 2 . ucze sie od 16 roku zycia wiec troche sie juz dowiedzialam .

GCSE moze robic w tym samym czasie co robi wybrany kurs :)
a sa 3 Poziomy (Levele)
BTEC Level 1 - podstawowy
BTEC Level 2 - First Diploma
BTEC Level 3 - National Diploma
A-level - odpowiednik polskiej matury
jezeli Twoja corka mysli o studiach to musi ukonczyc Level 3 albo A-Levels
Class. Get some.

Life is much more beautiful to me when looking through the camera lens.

malenkagdz
Zaangażowany
 
 
Posty: 1178
Wiek: 28
Dołączyła: 8 lis 2008, 15:32
Lokalizacja: Perry Barr
Reputacja: 47
Pokojowy

KobietaPostNapisane przez lipcowa » 30 cze 2012, 17:44 Re: Liceum w pl a college w uk

Zasady szkolnictwa w Anglii bardzo różnią się od tego, w czym wyrośliśmy w Polsce. Anglia a nie Polska jest tu wyjątkiem, ponieważ wszyscy z całej Europy mają podobne problemy ze zrozumieniem angielskiego systemu oświaty i opanowaniem jego terminologii.

Usiłuję jak najprościej wytłumaczyć zasady i praktykę z punktu widzenia dawania naszym dzieciom najlepszego wykształcenia i startu w życiu. Komu na tym nie zależy nie musi czytać dalej. Niech poradzi się sąsiada albo, jeszcze łatwiej, niech idzie do najbliższej szkoły ze swoją pociechą i niech ją tam zostawi.

System edukacyjny dzieli się na trzy etapy: primary (szkoły podstawowe, od 5 do 11 lat), secondary (szkoły średnie, od 11 do 18 lat) i tertiary (szkoły wyższe, uniwersytety, politechniki itp.) Przed etapem primary jest przedszkole, zwane (po niemiecku) Kindergarten. Państwo zapewnia darmowe miejsce w szkole dla każdego dziecka od 5 do 16 lat w tzw. state schools, szkołach państwowych. Od 16 lat są również darmowe miejsca ale nie są one zapewnione. Większość dzieci chodzi do takich szkół.

System państwowy uległ wielu zmianom w ciągu ostatnich 45 lat, ale zmiany te nie objęły wszystkich rejonów Anglii. Na skutek tej niedokończonej reformy Anglia posiada tak, jak gdyby dwa równoległe systemy organizacyjne szkół średnich.

Po drugiej wojnie światowej dziecko chodzące do szkóły państwowej zaczynało chodzić do primary school w wieku 5 lat. W wieku 10-11 lat, na podstawie kilku testów przeprowadzana była selekcja dzieci, aby najzdolniejsze skierować do elitarnych szkół zwanymi grammar schools (nie ma to nic wspólnego z gramatyką - bardziej może z gramotnością). Testy maja nazwę eleven plus, często pisane jako 11+ (oznacza wiek, w którym dopuszczano dzieci do egzaminów). Pozostała większość szła do secondary modern schools (czasami zwanymi po prostu modern schools). Ogólnie mówiąc, czym lepsza szkoła primary tym było łatwiej dostać się z niej do szkoły grammar. Najczęściej szkoły grammar i secondary modern nie były mieszane (koedukacyjne).

W jednych i drugich szkołach dzieci uczyły się podstawowych przedmiotów, jak matematyka i angielski. Dzieci w szkołach grammar uczyły się jeszcze łaciny, kilku języków, przedmiotów ścisłych i zawsze była grupa przygotowywana na przyjęcie na uniwersytet. W wieku 15-16 lat zdawały poszczególne egzaminy (G.C.E. „o” level*, jak gdyby mała matura) z wachlarza przedmiotów, które mogły częściowo wybrać na zasadzie zdolności lub zamiarów. Większość odchodziła wtedy od szkoły i szła do pracy lub do szkoły zawodowej. Ci zdolniejsi specjalizowali się przez dwa lub trzy lata w trzech-czterech przedmiotach już ściśle związanych z ich zamiarami i zdawali te przedmioty jako G.C.E. „A” level*. Te ostatnie lata w szkole grammar (i także w innych szkołach) nazywa się nadal sixth form (Szósta Klasa, ponieważ stanowią one szóste i siódme lata ucznia w szkole) Na podstawie wyników tych egzaminów i ilości poszczególnych przedmiotów zdanych na G.C.E. „o” level ci młodzi ludzie byli przyjmowani lub odrzucani przez uniwersytety, które wcześniej wybrali. Po odrzuceniu mogli znów starać się o przyjęcie w kolejnym roku.

Dzieci w szkołach secondary modern nie były kierowane na wyższe studia i kończyły szkołę w wieku 15-16 lat po zdaniu egzaminów G.C.E. „o” level. Jednak bywały w tych szkołach zdolne dzieci, które nie zdały egzaminu 11+. Egzaminy 12+ i 13+ często umożliwiały tym dzieciom przejście do szkół grammar. Również uczniowie osiągający dobre wyniki w egzaminach „o” level przechodzili do szóstej klasy w najbliższej szkole grammar. Reszta szła do pracy, do szkoły zawodowej (technical college) lub na praktykę (appreticeship).

Jak widać, były trzy rodzaje szkół, do których chodzili uczniowie w wieku 11-18 lat: grammar, secondary modern i technical. Stąd nazwa tripartite system. Zwykle mówiono grammar school system.

Ten system nie podobał się władzom powojennym i lobb’istom płynącym nurtem co raz silniejszego socjalizmu demokratycznego (i mniej demokratycznego). Krytyki były ostre, zazwyczaj niesłuszne ale skuteczne. Zaczęto rozmontowywać system teraz zwany selective (czyli selekcyjny) i na jego miejsce zaczęto stawiać nowe szkoły i przerabiać stare. Ten nowy system miał za cel być non-selective (czyli nie selektywny) i w pełni mieszany (koedukacyjny). Zwany był comprehensive (wszechstronny). Było dużo oporu, dużo awantur i jeszcze więcej ofiar – wśród uczniów, oczywiście. Wielu obserwatorów zauważyło i wiele badań wykazało, że system comprehensive wcale nie poprawił ogólnego poziomu szkolnictwa, wręcz pogorszył go. Ale pchał Anglię mocno w kierunku wyrównania społecznego i jak to zwykle bywa, w dół.

Mniej więcej w tym czasie zostały przerobione egzaminy G.C.E. „o” level na takie, które też miały „wszechstronny” charakter, i które stosuje się dzisiaj. Są to egzaminy G.C.S.E. (General Certificate of Secondary Education) i, jak podkreślają nam w urzędach, wszyscy uczniowie do nich przystępują (ciekawe, ponieważ wcześniej było dokładnie tak samo z tą różnicą, że były one trudniejsze). Wyniki GCSE podawane są według stopni: A*, A, B i C, które oznaczają, że egzamin jest zdany, oraz D, E, F i G oznaczających, że egzamin został oblany. Ale, żeby nikt nie czuł się skrzywdzony to każdy jakąś ocenę dostaje.

Mimo ciągłego uporu lewicy w rządzie i różnych grup nacisku, reformy powoli traciły swój rozpęd i dziś w Anglii sytuacja wygląda następująco. W większości miast (Londyn, Birmingham) jak również i hrabstw (Kornwalia) wprowadzony jest system comprehensive. W niektórych hrabstwach (Buckinghamshire) pozostał system selekcyjny. W jeszcze innych hrabstwach, niektóre rejony posiadają system comprehensive a w innych przetrwał system selekcyjny.

Ogólnie nie można powiedzieć, że wszystkie szkoły comprehensive są złe ale w tych szkołach prędziej znajdziemy problemy z dyscypliną, narkotykami, ciążami czy łobuzerstwem i oczywiście niskie osiągnięcia naukowe. Są pewne ‘odmiany’ szkół comprehensive, na które warto zwracać uwagę ze względu na ich lepszy poziom.

Według powyżej podanych informacji wynika, że lepiej jest żeby dziecko dostało się do szkoły grammar (jest jak wódka i dobra i tania) tam, gdzie istnieją. Musi wówczas być dobrze przygotowane na egzamin 11+ (czasami szkoła przeprowadza własny egzamin – ale to na to samo wychodzi). Koniecznie trzeba uważać na sprawy urzędowe, ponieważ władze często usiłują podstawić nogę tym, którzy starają się o miejsce w tych elitarnych szkołach.

W wypadku, gdzie nie ma szkół grammar można zgłosić się do szkoły prywatnej (jest jak szampan, dobra ale nie tania) po sprawdzeniu w internecie tablic rankingu szkół („league tables”) i wyników (public examination results). To samo należy zrobić ze szkołą comprehensive, ponieważ niektóre są bardzo, bardzo złe (a zły bimber nie jest dobry). W ten sposób zmniejsza się prawdopodobieństwo problemów. Spotykałam się często z spostrzeżeniem, że w angielskiej szkole (przeważnie comprehensive) dzieci polskie są na wyższym poziomie od ich rówieśników czasami nawet w języku angielskim. Odpowiednią reakcją jest natychmiastowa zmiana szkoły. Cieszyć się można tylko tym, że to zostało zauważone.

Jak dziecko z Polski w wieku szkoły średniej może dostać się (bez zdanego 11+ czy 12+) do szkoły grammar? Sprawa nie jest
aż taka beznadziejna, jak mogłaby się wydawać. Wszystko zależy od kierownictwa szkoły i od przychylności miejscowego urzędu szkolnictwa (Education Department). W takiej sytuacji należy na wstępie zbadać teren, poprzez zwrócenie się bezpośrednio do szkoły i, jeżeli miejsce znajdzie się, działać według wskazówek szkoły.

Nieprzychylny stosunek Państwa do szkół elitarnych został już wspomniany. W obecnej sytuacji poważnego zsunięcia się w dół poziomu osiągnięć uczniów w szkołach comprehensive, władze znów ruszyły do boju. Dotychczas starały się na pozór ponieść poziom poprzez obliżanie wymagań i upraszczanie programu szkolnego. Skutek jest taki, że absolwentów uniwersytetów będzie niedługo więcej niż niedyplomowanych a większość z nich nie będzie potrafiła pisać bez błędu, liczyć bez pomyłek i wiedzieć gdzie znajdują się poszczególne kraje Unii Europejskiej.

* G.C.E. oznacza General Certificate of Education; “o” level oznacza ordinary level (poziom zwykły); „A” level oznacza advanced level (poziom dalszy/wyższy)

Najnowsze dane na temat szkół średnich w Anglii:
http://www.bbc.co.uk/news/education-11950098

-----------------------------------------------------------------------------------

Wszystkie informacje wydłubane zostały z długiego jak papier toaletowy artykułu - niestety gdzieś zapodziałam link :(
Avatar użytkownika
lipcowa
Przyczajony
 
 
Posty: 2
Wiek: 26
Dołączyła: 29 cze 2012, 15:05
Lokalizacja: Telford
Reputacja: 0
Neutralny


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Ostatni post
Powrót do SZKOŁY

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników