lysy napisał(a):RafalD napisał(a):lysy napisał(a):jest forum
http://www.polishbikers.comniestety wiekszosc ludkow tam, to pogromcy autostrad, wiec jesli nie cisniesz 100mil to nie pojezdzisz.......
Bzdura, na większych wyjazdach nawet 125-ki jakoś się trzymają.
Na temat zdawania prawka też sporo znajdziesz.
A wiesz dlaczego w uk polacy jezda motorami 125ccm???? bo maja prawo jazdy kat a1 i wiekszymi nie moga jezdzic. A co do "trzymania sie 125ccm motoru na wiekszych wyjazdach" to chyba mamy inne definicje slowa "wiekszy wyjazd". Bo o ile predkosc max wtedy schodzi na dalszy plan, tak mozliwosc sprawnego przyspieszania, wyprzedania i utrzymywania predkosci przelotowej (w zaleznosci od dlugosci wyjazdu i drogi), to taki motorek po prostu sobie z kierowca i bagazem ledwo radzi. Oczywiscie mozna i motorowerem pojechac na Ural czy do mongolii - kwestia tego co kto lubi i na co ma ochote/srodki
polemizowałbym, ale widzę kolega lepiej zorientowany
małe sprostowanie w/s prawa jazdy:
minimalny wiek na
A1 - Lekkie motocykle o pojemności nie przekraczającej 125ccm oraz mocy nie przekraczającej 11kW (14.6bhp)
- 17 lat
A - Motocykle o mocy do 25kW(33bhp) oraz stosunku mocy do masy nie przekraczającej 0.16kW/kg -
17 lat
A - motocykle większe niż w/w, z wózkiem bocznym lub bez:
21 lat (warunkiem jest zdanie egzaminu na zasadach Direct Access Scheme, bądź upłynięcie 2 lat od zdania egzaminu na standardowe A - do 33bhp)
wynika z tego, że już mając 17 lat możesz jeździć dużym motocyklem z zamontowanym tzw. restryktorem, w wieku 21 lat - bez ograniczeń