Umbrella

Dyskusje na temat pracy w Birmingham ...

MężczyznaPostNapisane przez Mr. B » 28 paź 2009, 18:45 Umbrella

Witam Serdecznie na moim forum, jezeli ktos kiedys spotkal sie z tym sposobem rozliczeniowym i ma jakies watpliwosci co to jest??? to czekam na wasze pytania.

Pozdrawiam

Ps.
Moge byc troche zajety w ciagu tygodnia ale postaram sie odpisac na kazde pytanie w miare szybko.

Mr. B
Przyczajony
 
 
Posty: 6
Dołączył: 27 paź 2009, 09:59
Reputacja: 0
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez Bartsun » 29 paź 2009, 00:01 Re: Umbrella

3m sie rozni ta umbrella od self employed?

jesli mozna wiedziec...
Avatar użytkownika
Bartsun
Stały Bywalec
 
 
Posty: 589
Dołączył: 27 wrz 2006, 22:26
Reputacja: 1
Neutralny

KobietaPostNapisane przez szalka » 29 paź 2009, 11:54 Re: Umbrella

Mam dwa pytania do Mr.B.: Na podstawie których przepisów prawnych mogę zaliczyć wydatki mieszkania i noclegu do wydatków niezbędnych do wykonywania pracy?. Może trzeba zastosować którąś z Dyrektyw Unijnych?.Z kim podpisuję umowe o pracę będąc w tym systemie? Prosze o poświęcenie czasu w tygodniu, bo mam dokumenty do odesłania do backOffice a nie wiem czy dopełniać rejestracji.

szalka
Przyczajony
 
 
Posty: 2
Dołączyła: 4 cze 2008, 19:03
Reputacja: 0
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez Mr. B » 30 paź 2009, 14:41 Re: Umbrella

Jezeli dana osoba jest rozliczana w Um brella ma prawo do odliczen wydatkow zwiazanych z wykonywana praca i innych naleznych ulg podatkowych za okres podjetej pracy tak samo jak self employed (samoztrudniony). Jedyna roznica pomiedzy tymi rozliczeniami jest odprowadzenie podatku do revenue i formy deklarownia tego dochodu.
W umbrella podatek (PAYE) i National Insurance jest odprowadzany do reveneu tak samo jak na normalnym zatrudnieniu ale z mozliwoscia zmniejszenie kwoty opodatkowanej przez wspomniane wczesniej wydatki. Nastepnie dochody deklarowane sa na rocznym rozliczeniu P60 dla pracownika i na formularzu P35 do revnue i na tym koniec (prosze mnie poprawic jesli sie myle).
Oczywiscie bardzo wazne jest udokumentowanie swoich wydatkow wedlug wskazowek otrzymanych przez dane biuro rozliczeniowe. W moim wypadku musze dostarczac rozliczenia co tydzien aby uniknac wyzszego opodatkowania.

Osoby, ktore sa self employed (samozatrudnione) maja obowiazek prowadzenie ksiegowosci na wlasna odpowiedzialnosc lub przez biura ksiegowe.
Pierwszym krokiem rejestracji na self employment jest wypelnienie drukow „CWF1” (Becoming self employed and registering for National Insurance contributions and/or tax) i “CA5601” (Application to pay self employed National Insurance contributions by Direct Debit). Pierwszy dokument rejestruje dana osobe na samozatrudnieniu, nastepnie zostaje wydany numer UTR (10 cyfrowy numer identifikacji podatnika). Drugi dokument umozliwia placenie National Insurance class 2. Trzeba pamietac by zarejestrowac sie w revenue do 3 miesiecy od podjetej pracy.
Rozliczenie roczne trzeba deklarowac indywidualnie lub prze biuro ksiegowe na formularzu „Tax Return”, ktory przewaznie zostaje wyslany przez revenue.

Wiecej informacji mozna latwo zdobyc na stronie HM revenue (http://www.hmrc.gov.uk/index.htm ) ale tylko w jezyku angielskim. Moglbym wiecej pisac na ten temat ale mam nadzieje iz wyjasnilem chociaz czesc tego co trzeba wiedziec o umbrella i self employed.

Oczywiscie czekam na wszelkie komentarze i pytania.

[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 14:49 ]
szalka napisał(a):Mam dwa pytania do Mr.B.: Na podstawie których przepisów prawnych mogę zaliczyć wydatki mieszkania i noclegu do wydatków niezbędnych do wykonywania pracy?.


Na podstawie programu podatkowego okreslonego w "Schedule E", wiecej informacji na stronie revenue
http://search.hmrc.gov.uk/kbroker/inldr ... schedule+E

Niestety nie jestem wstanie wyjasnic calego programu "Schedule E" poniewaz jest zbyt obszerny ale wiem ze jest zgodne z prawem odliczanie wydatkow, ktore sa tam okreslone.

[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 14:51 ]
szalka napisał(a):Z kim podpisuję umowe o pracę będąc w tym systemie?


Z firma, ktora bedzie rozliczala twoje wyplaty, w tym wypadku jest to Backoffice.

Mr. B
Przyczajony
 
 
Posty: 6
Dołączył: 27 paź 2009, 09:59
Reputacja: 0
Neutralny

KobietaPostNapisane przez szalka » 30 paź 2009, 18:36 Re: Umbrella

W przepisach dotyczących systemu Umbrella jest napisane,że można odliczyć koszty poniesione za zakwaterowanie jeśli wystąpiła potrzeba zamieszkania w miejscu innym niż adres zameldowania lub korespondencji,więc proszę jeszcze raz ,jak krowie na rowie napisać mi jak mam odliczyć te koszty ,skoro wynajmuje dom wspólnie z rodziną od 2lat i nie wystąpiła u mnie taka potrzeba.

szalka
Przyczajony
 
 
Posty: 2
Dołączyła: 4 cze 2008, 19:03
Reputacja: 0
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez Mr. B » 30 paź 2009, 20:02 Re: Umbrella

Tak mozna odliczyc koszty zakwaterowania jezeli pracownik mieszka na czas wykonywanej pracy wiecej niz 20 mil od miejsca zamieszkania, ale przepis ten dotyczy tylko osob z obywatelstwem angielskim lub osob starajace sie o obywatelstwo angielskie.

Przepis ten nie dotyczy juz osob z zagranicy, majace tamtejsze obywatelstwo. Dlatego mamy mozliwosc odlicznia kwoty za zakwaterowanie jesli potrafimy przedstawic dowod, potwierdzenie ile wynosi koszt wynajmu mieszkania, domu, karawanu:)) itp.
Nie mozna odliczac mediow.

Ps.
hehe dobre powiedzenie "jak krowie na rowie" hehe, musze to zapamietac:)

Mr. B
Przyczajony
 
 
Posty: 6
Dołączył: 27 paź 2009, 09:59
Reputacja: 0
Neutralny


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Ostatni post
Powrót do PRACA

{ ABBC3_HIGHSLIDE_LOADINGTEXT }