Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;

KobietaPostNapisane przez jo14189 » 26 sty 2012, 13:39 Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

witam moze ma ktos pojecie co kody w tytule oznaczaja? dostalam tylko te kody po diagnostyce, ogolnie dowiedzialam sie tylko tyle ze zresetowali mi caly system bo to jakies bledy ale nie zrozumialam o co konkretnie chodzilo i czy wystarczylo te zresetowanie czy jednak czeka mnie jakas naprawa
Avatar użytkownika
jo14189
Stały Bywalec
 
 
Posty: 306
Dołączyła: 21 lis 2011, 10:38
Lokalizacja: Walsall
Reputacja: 10
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez zwierzakfm » 26 sty 2012, 14:08 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

P0600 - Serial Comm. Link (Data Bus) Message Missing --- PCM – brak seryjnych danych(?) - nie bardzo wiem o co chodzi w tym bledzie ale polskie tlumaczenie jest srednie.
P0301 - Cyl.1 Misfire Detected --- Cylinder #1 – wykryto przerwę zapłonu - cewka lub swieca do wymiany.
Avatar użytkownika
zwierzakfm
Stały Bywalec
 
 
Posty: 333
Dołączył: 13 paź 2007, 23:44
Lokalizacja: Worcester
Reputacja: 22
Pokojowy

MężczyznaPostNapisane przez Albiorix » 26 sty 2012, 15:52 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

Serial Comm. Link (Data Bus) Message Missing

To znaczy że jakaś porcja informacji, jakiś komunikat, nie został poprawnie przesłany. Jeśli się nie powtarza, prawdodpobnie nie jest to w ogóle problem.
Avatar użytkownika
Albiorix
Stały Bywalec
 
 
Posty: 336
Dołączył: 6 gru 2011, 12:43
Lokalizacja: Bordesley Village
Reputacja: 68
Poczciwy

KobietaPostNapisane przez jo14189 » 26 sty 2012, 16:22 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

p0301 z tym cylindrem 1 wiecie co to moze byc? ja tylko zrozumialam odnosnie tych dwuch kodow ze zresetowal i ze nie powinno juz wyskoczyc ale jak wyskoczy na warsztat z tymi swistkami co mi dal, ale nie przypominam sobie zeby mowil o wymianie czegos. boje sie zeby jeszcze gorzej sie nie narobilo. a i ogolnie to od momentu jak mi sie kontrolka silnika pokazala to akumulator mi rozladowalo 2 razy w ciagu 3 dni ale auta nie uzywalam jak sie zapalila kontrolka bo sadzilam ze jest cos powaznegoi wolalam nie ryzykowac dlatego pojechalam na diagnostyke. tylko teraz trapi mnie pytanie czy jak bede uzywac auta to czy nie bedzie jeszcze gorzej, bo tak naprawde nie wiem czy problem zostal rozwiazany. dzieki chlopaki/mezczyzni (zeby sie zaden nie obrazil) za odpowiedzi:)
Avatar użytkownika
jo14189
Stały Bywalec
 
 
Posty: 306
Dołączyła: 21 lis 2011, 10:38
Lokalizacja: Walsall
Reputacja: 10
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez zwierzakfm » 26 sty 2012, 16:52 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

jezeli rozladowal Ci sie akumulator to pewnie stad masz blad p0600. jak bedzie dalej problem z akumulatorem to trzeba go wymienic
co do cylindra to jezeli jest w ktoryms misfire to silnik bedzie brzmial inaczej i moze nim bardzie trzasc. tak jak pisalem, jezeli znow pojawi Ci sie blad p0301 to trzeba albo wymienic swiece, cewke zaplonowa albo nawet rozdzielacz zaplonu (tak to sie chyba nazywa, niech mnie ktos poprawi jak zle to nazwalem).
w sumie to mozesz jezdzic ale jak bedziesz miala czesciej problem z cylindrem to auto bedzie gorzej jezdzilo i moze zostac uszkodzony katalizator przez niespalone paliwo, ktore bedzie sie do niego dostawalo.
Avatar użytkownika
zwierzakfm
Stały Bywalec
 
 
Posty: 333
Dołączył: 13 paź 2007, 23:44
Lokalizacja: Worcester
Reputacja: 22
Pokojowy

KobietaPostNapisane przez jo14189 » 26 sty 2012, 17:10 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

a macie namiary na jakiegos mechankika ktory jest ogarniety i nie ma wygorowanych cen?????
Avatar użytkownika
jo14189
Stały Bywalec
 
 
Posty: 306
Dołączyła: 21 lis 2011, 10:38
Lokalizacja: Walsall
Reputacja: 10
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez monter8484 » 27 sty 2012, 20:28 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

A jakie to auto przede wszystkim FORD :grin: ??
Avatar użytkownika
monter8484
Przyczajony
 
 
Posty: 9
Dołączył: 12 sty 2009, 21:23
Reputacja: -1
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez moloqu » 27 sty 2012, 22:48 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

lepiej zrob ta swiece lub cewke. sama zbytnio tego nie odczujesz ale telepac silnikiem bedzie do momentu az wywali poduszki i wtedu poczujesz
do tego dochodzi ograniczona moc jak i kat moze po tylku dostac. koszt wymiany wadliwej czesci dot missfire jest o wiele mniejszy w porownaniu do tego co moze Cie czekac pozniej.
ps moga to byc tez kable wysokiego napiecia.

podaj jaki to samochod z jakim silnikiem i jakim paliwem zasilany

moloqu
Raczkujący
 
 
Posty: 53
Dołączył: 12 paź 2010, 08:14
Reputacja: 1
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez zwierzakfm » 28 sty 2012, 10:07 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

moloqu napisał(a):ps moga to byc tez kable wysokiego napiecia.


to prawda, moga byc kable. ale zaczalbym od najprostszych i najtanszych rzeczy jak wlasnie swieca lub cewka.
Avatar użytkownika
zwierzakfm
Stały Bywalec
 
 
Posty: 333
Dołączył: 13 paź 2007, 23:44
Lokalizacja: Worcester
Reputacja: 22
Pokojowy

MężczyznaPostNapisane przez monter8484 » 28 sty 2012, 19:22 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

Mozecie zalecać dalej wymiany cewek i swiec a jak to Diesel to za bardzo na nic sie nie zdadzą :)
Oznaczenie błedów jest to samo w japonczykach lecą tez wtryskiwacze :grin: wiec bez doglebnieszej diagnozy wymiana na chybil trafił moim zdaniem nie ma sensu :) Samo odczytanie kodów błedów to nie wszystko nakierowuje to tylko na elementy które mechanik powinien sprawdzic w inny sposob. Pierw model silnik itd pozniej mozna cos pogdybac :grin:
Avatar użytkownika
monter8484
Przyczajony
 
 
Posty: 9
Dołączył: 12 sty 2009, 21:23
Reputacja: -1
Neutralny
Góra
-1

MężczyznaPostNapisane przez krisbrumm » 28 sty 2012, 20:41 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

Dokładnie tak jak pisze kolega monter8484.
Błąd misfire detection może wyskoczyć jeśli widzi brak ciągłości sygnału z czujnika wału korbowego (widzi, że cyklicznie niektóre wave peaks mają inną chwilową częstotliwość niż pozostałe sygnały dla 3 cylindrów).
Tak jak powiedział przedmówca, może to być i nawet diesel, i co wtedy?
misfire detection niekoniecznie może być spowodowane i wtryskiwaczami w dieslu, i świecami i cewkami w benzyniaku.Miałem przypadek, że uszkodzone mechanicznie było koło zamachowe, gdzie uszkodziło rowki sygnałowe, i ten błąd był generowany.
Avatar użytkownika
krisbrumm
Stały Bywalec
 
 
Posty: 362
Dołączył: 27 wrz 2010, 22:34
Lokalizacja: Birmingham
Reputacja: 75
Poczciwy

KobietaPostNapisane przez jo14189 » 30 sty 2012, 09:17 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

Mercedes benz A140, 1.4, 2000r, ebnzyna 95.
Ogolnie to zastanawiam sie czy ten akumulator nie mogl tych bledow wywolac bo moim zdaniem on jest na 100% do wymiany do ostatnio probowalam go naladowac jak sie rozladowal i owszem naladowal sie ale nie doszlo nawet do 80%. Auto narazie chodzi ok po wykasowaniu tych bledow nie zapeszajac oczywiscie.
Avatar użytkownika
jo14189
Stały Bywalec
 
 
Posty: 306
Dołączyła: 21 lis 2011, 10:38
Lokalizacja: Walsall
Reputacja: 10
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez VA » 30 sty 2012, 10:07 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

Jeżeli chodzi o MB to używało własnego złącza diagnostycznego i wiele kodów nie było zgodnych z ODB2. Zapytaj na forum Mercmania może się dowiesz czegoś więcej.
Możesz również się wybrać do serwisu MB, na Star Diagnosis odczytają znacznie więcej szczegółów, ale też będzie to znacznie więcej kosztować.
Przy słabym aku mogą się wyłączać niektóre systemy (włącznie z abs'em) i może się oświecić kilka kontrolek na tablicy.

Dodano: -- 30 sty 2012, o 10:12 --

P0600 się wyświetlało kiedy były problemy z komunikacją z danym modułem, tzn. komp nie potrafi odczytać prawidłowo informacji z kompa samochodu.
Avatar użytkownika
VA
Zaangażowany
 
 
Posty: 1147
Dołączył: 26 sie 2006, 12:49
Lokalizacja: Birmingham
Reputacja: 112
SzanowanySzanowany

KobietaPostNapisane przez jo14189 » 30 sty 2012, 20:57 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

zgadza sie, przez kilka minut swiecilo mi sie 5 kontrolek w tym wylaczony abs , jak znow zapali sie jakas kontrolka to pojade do serwisu mercedesa trudno strace ale bede wiedziala co sie z autem dzieje. Lepiej zapobiegac niz ”leczyc” :)
Avatar użytkownika
jo14189
Stały Bywalec
 
 
Posty: 306
Dołączyła: 21 lis 2011, 10:38
Lokalizacja: Walsall
Reputacja: 10
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez VA » 31 sty 2012, 10:22 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce

Jeżeli są problemy z aku to najpierw go wymień, a dopiero później na serwis. Przez słaby aku też mogą się pojawić błędy z komunikacją z kompem. Misfire detection problem też może być spowodowany przez aku.
Czy przypadkiem silnik też nie pracuje w trybie awaryjnym? Tzn. czy nie może wejść na wysokie obroty?

Daj znać czy coś się zmieniło po wymianie aku.

P.s. Jakie masz aku, bo mam 75Ah używane, ale w dobrym jeszcze stanie, jak sobie podjedziesz to będzie for free.
Avatar użytkownika
VA
Zaangażowany
 
 
Posty: 1147
Dołączył: 26 sie 2006, 12:49
Lokalizacja: Birmingham
Reputacja: 112
SzanowanySzanowany

Następna strona

Powrót do MOTORYZACJA