Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
Napisane przez jo14189 » 26 sty 2012, 13:39 Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
-
- jo14189
- Stały Bywalec
- Posty: 306
- Dołączyła: 21 lis 2011, 10:38
- Lokalizacja: Walsall
- Reputacja: 10
Napisane przez zwierzakfm » 26 sty 2012, 14:08 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
P0301 - Cyl.1 Misfire Detected --- Cylinder #1 – wykryto przerwę zapłonu - cewka lub swieca do wymiany.
-
- zwierzakfm
- Stały Bywalec
- Posty: 333
- Dołączył: 13 paź 2007, 23:44
- Lokalizacja: Worcester
- Reputacja: 22
Napisane przez Albiorix » 26 sty 2012, 15:52 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
To znaczy że jakaś porcja informacji, jakiś komunikat, nie został poprawnie przesłany. Jeśli się nie powtarza, prawdodpobnie nie jest to w ogóle problem.
-
- Albiorix
- Stały Bywalec
- Posty: 336
- Dołączył: 6 gru 2011, 12:43
- Lokalizacja: Bordesley Village
- Reputacja: 68
Napisane przez jo14189 » 26 sty 2012, 16:22 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
-
- jo14189
- Stały Bywalec
- Posty: 306
- Dołączyła: 21 lis 2011, 10:38
- Lokalizacja: Walsall
- Reputacja: 10
Napisane przez zwierzakfm » 26 sty 2012, 16:52 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
co do cylindra to jezeli jest w ktoryms misfire to silnik bedzie brzmial inaczej i moze nim bardzie trzasc. tak jak pisalem, jezeli znow pojawi Ci sie blad p0301 to trzeba albo wymienic swiece, cewke zaplonowa albo nawet rozdzielacz zaplonu (tak to sie chyba nazywa, niech mnie ktos poprawi jak zle to nazwalem).
w sumie to mozesz jezdzic ale jak bedziesz miala czesciej problem z cylindrem to auto bedzie gorzej jezdzilo i moze zostac uszkodzony katalizator przez niespalone paliwo, ktore bedzie sie do niego dostawalo.
-
- zwierzakfm
- Stały Bywalec
- Posty: 333
- Dołączył: 13 paź 2007, 23:44
- Lokalizacja: Worcester
- Reputacja: 22
Napisane przez jo14189 » 26 sty 2012, 17:10 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
-
- jo14189
- Stały Bywalec
- Posty: 306
- Dołączyła: 21 lis 2011, 10:38
- Lokalizacja: Walsall
- Reputacja: 10
Napisane przez monter8484 » 27 sty 2012, 20:28 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
-
- monter8484
- Przyczajony
- Posty: 9
- Dołączył: 12 sty 2009, 21:23
- Reputacja: -1
Napisane przez moloqu » 27 sty 2012, 22:48 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
do tego dochodzi ograniczona moc jak i kat moze po tylku dostac. koszt wymiany wadliwej czesci dot missfire jest o wiele mniejszy w porownaniu do tego co moze Cie czekac pozniej.
ps moga to byc tez kable wysokiego napiecia.
podaj jaki to samochod z jakim silnikiem i jakim paliwem zasilany
-
- moloqu
- Raczkujący
- Posty: 53
- Dołączył: 12 paź 2010, 08:14
- Reputacja: 1
Napisane przez zwierzakfm » 28 sty 2012, 10:07 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
moloqu napisał(a):ps moga to byc tez kable wysokiego napiecia.
to prawda, moga byc kable. ale zaczalbym od najprostszych i najtanszych rzeczy jak wlasnie swieca lub cewka.
-
- zwierzakfm
- Stały Bywalec
- Posty: 333
- Dołączył: 13 paź 2007, 23:44
- Lokalizacja: Worcester
- Reputacja: 22
Napisane przez monter8484 » 28 sty 2012, 19:22 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
Oznaczenie błedów jest to samo w japonczykach lecą tez wtryskiwacze :grin: wiec bez doglebnieszej diagnozy wymiana na chybil trafił moim zdaniem nie ma sensu :) Samo odczytanie kodów błedów to nie wszystko nakierowuje to tylko na elementy które mechanik powinien sprawdzic w inny sposob. Pierw model silnik itd pozniej mozna cos pogdybac :grin:
-
- monter8484
- Przyczajony
- Posty: 9
- Dołączył: 12 sty 2009, 21:23
- Reputacja: -1
Napisane przez krisbrumm » 28 sty 2012, 20:41 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
Błąd misfire detection może wyskoczyć jeśli widzi brak ciągłości sygnału z czujnika wału korbowego (widzi, że cyklicznie niektóre wave peaks mają inną chwilową częstotliwość niż pozostałe sygnały dla 3 cylindrów).
Tak jak powiedział przedmówca, może to być i nawet diesel, i co wtedy?
misfire detection niekoniecznie może być spowodowane i wtryskiwaczami w dieslu, i świecami i cewkami w benzyniaku.Miałem przypadek, że uszkodzone mechanicznie było koło zamachowe, gdzie uszkodziło rowki sygnałowe, i ten błąd był generowany.
-
- krisbrumm
- Stały Bywalec
- Posty: 362
- Dołączył: 27 wrz 2010, 22:34
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 75
Napisane przez jo14189 » 30 sty 2012, 09:17 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
Ogolnie to zastanawiam sie czy ten akumulator nie mogl tych bledow wywolac bo moim zdaniem on jest na 100% do wymiany do ostatnio probowalam go naladowac jak sie rozladowal i owszem naladowal sie ale nie doszlo nawet do 80%. Auto narazie chodzi ok po wykasowaniu tych bledow nie zapeszajac oczywiscie.
-
- jo14189
- Stały Bywalec
- Posty: 306
- Dołączyła: 21 lis 2011, 10:38
- Lokalizacja: Walsall
- Reputacja: 10
Napisane przez VA » 30 sty 2012, 10:07 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
Możesz również się wybrać do serwisu MB, na Star Diagnosis odczytają znacznie więcej szczegółów, ale też będzie to znacznie więcej kosztować.
Przy słabym aku mogą się wyłączać niektóre systemy (włącznie z abs'em) i może się oświecić kilka kontrolek na tablicy.
Dodano: -- 30 sty 2012, o 10:12 --
P0600 się wyświetlało kiedy były problemy z komunikacją z danym modułem, tzn. komp nie potrafi odczytać prawidłowo informacji z kompa samochodu.
-
- VA
- Zaangażowany
- Posty: 1147
- Dołączył: 26 sie 2006, 12:49
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 112
Napisane przez jo14189 » 30 sty 2012, 20:57 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
-
- jo14189
- Stały Bywalec
- Posty: 306
- Dołączyła: 21 lis 2011, 10:38
- Lokalizacja: Walsall
- Reputacja: 10
Napisane przez VA » 31 sty 2012, 10:22 Re: Cody p0600 i p0301 po diagnostyce
Czy przypadkiem silnik też nie pracuje w trybie awaryjnym? Tzn. czy nie może wejść na wysokie obroty?
Daj znać czy coś się zmieniło po wymianie aku.
P.s. Jakie masz aku, bo mam 75Ah używane, ale w dobrym jeszcze stanie, jak sobie podjedziesz to będzie for free.
-
- VA
- Zaangażowany
- Posty: 1147
- Dołączył: 26 sie 2006, 12:49
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 112