Diesiel BMW
Napisane przez Lukasz84 » 6 lut 2015, 23:57 Diesiel BMW
-
- Lukasz84
- Przyczajony
- Posty: 4
- Dołączył: 18 sie 2007, 14:46
- Reputacja: 0
Napisane przez Eryk1 » 7 lut 2015, 12:08 Re: Diesiel BMW
-
- Eryk1
- Stały Bywalec
- Posty: 333
- Dołączył: 27 kwi 2007, 20:40
- Reputacja: 16
Napisane przez s_virus » 7 lut 2015, 13:24 Re: Diesiel BMW
-
- s_virus
- Początkujący
- Posty: 43
- Dołączył: 22 lut 2014, 08:51
- Reputacja: 15
Napisane przez n0rb » 7 lut 2015, 13:28 Re: Diesiel BMW
http://youtu.be/HQpQIi7gI_U
PS
Kolega Eryk1 wspomniał o min DPF i EGR.
Dwa lata temu gdy moja dziewczyna miała problem ze znalezieniem pracy blisko domu (dojezdzałam 50km w jedną stronę) zdecydowaliśmy się kupić Leona 1.6 TDI CR DSG 7 biegów. Auto spisywało się ok i mpg też było dobre do momentu gdy znalazła pracę 2km od domu. Po przejechaniu 27000 mil wystąpiły pierwsze problemy z DPF i padł EGR. Ona teraz jeździ fabia 1.9 SDI a ja dojeżdżam do pracy 11 mil Leonem max prędkości to 45-60mil/h
Przestałem jeździć na trybie D bo przy 42mil/h potrafił włączyć 7 bieg niby to oszczędnie ale co z DPF, jak on ma się wypalić przy ty obrotach :-) ? W książce serwisowej wyczytałem że gdy zapali się DPF należy jechać na 4 biegu przy 2000 obrotów. Więc teraz jeżdżę na sekwencji z obrotami 2000+.
Problem z DPF nie pojawił się od 2 miesięcy ale mpg mam gorsze od kolegi który ma 530d
I niby gdzie ja tu oszczędzam na paliwie :-) LOL
-
- n0rb
- Rozeznany
- Posty: 149
- Dołączył: 3 mar 2010, 09:23
- Reputacja: 19
Napisane przez s_virus » 7 lut 2015, 15:12 Re: Diesiel BMW
-
- s_virus
- Początkujący
- Posty: 43
- Dołączył: 22 lut 2014, 08:51
- Reputacja: 15
Napisane przez Eryk1 » 7 lut 2015, 19:05 Re: Diesiel BMW
-
- Eryk1
- Stały Bywalec
- Posty: 333
- Dołączył: 27 kwi 2007, 20:40
- Reputacja: 16
Napisane przez zwierzakfm » 8 lut 2015, 08:07 Diesiel BMW
s_virus napisał(a):Bo DPF czy EGR to urządzenia, które z definicji swojego działania zabijają ekonomię....
Czy mógłbyś wytłumaczyć laikowi jak te urządzenia z definicji ich działania zabijają ekonomie?
-
- zwierzakfm
- Stały Bywalec
- Posty: 333
- Dołączył: 13 paź 2007, 23:44
- Lokalizacja: Worcester
- Reputacja: 22
Napisane przez Thomas » 8 lut 2015, 11:08 Re: Diesiel BMW
zwierzakfm napisał(a):s_virus napisał(a):Bo DPF czy EGR to urządzenia, które z definicji swojego działania zabijają ekonomię....
Czy mógłbyś wytłumaczyć laikowi jak te urządzenia z definicji ich działania zabijają ekonomie?
Na rolkach w fabryce sprawiaja ze samochod pali mniej i emituje mniej co2 ale w rzeczywistych realiach,różnych warunkach na drodze te podzespoly powoduja wieksze spalanie.
Poniewaz zeby np. Utrzymac dpf w dobrej kondycji trzeba jezdzic dynamicznie, trzymac silnik na wyzszych obrotach. Nie spełniając tych warunków bedzie ci sie włączać regeneracja która powoduje ze silnik pali jak smok. Wzbogaca on mieszanke do tego tryskuje dodatkowo zeby szlo w kolektor wyloyowy dodatkowo podnosząc temp. Spalin.
Egr to takie choletstwo jakby zjesc obiad a potem iść do kibla a egr kazal ci zjezc 10% tego co wyrabaleś.
Ten 10% ubytku tlenu i dodatkowego swinstwa musi być jakoś zrekpmpensowane dodatkową mieszanką
-
- Thomas
- Zaangażowany
- Posty: 1369
- Wiek: 42
- Dołączył: 2 wrz 2006, 19:42
- Lokalizacja: Hill Top, W brom
- Reputacja: 67
-
Napisane przez s_virus » 8 lut 2015, 15:43 Re: Diesiel BMW
-
- s_virus
- Początkujący
- Posty: 43
- Dołączył: 22 lut 2014, 08:51
- Reputacja: 15
Napisane przez krisbrumm » 8 lut 2015, 16:00 Re: Diesiel BMW
Wśród użytkowników samochodów jest wiele jak widzę speców od produkcji samochodów- co jeden to inżynier normalnie!
Nie będę tutaj się przechwalać wiedzá na temat inżynierii , ale powiem tylko tyle, ze konia z rzędem temu, kto wymyśli taki system, który zarazem będzie utrzymywał poziom emisji spalin na takim poziomie, aby auto spełniało obowiązujące normy emisji spalin Euro 6 - i zarazem nie spowoduje zwiększenia kosztów produkcji do poziomu, na którym auto będzie musiało kosztować fortunę.To nie takie proste jak sié kierowcom wydaje.
-
- krisbrumm
- Stały Bywalec
- Posty: 362
- Wiek: 45
- Dołączył: 27 wrz 2010, 22:34
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 75
-
Napisane przez n0rb » 8 lut 2015, 16:23 Re: Diesiel BMW
krisbrumm napisał(a):Nie będę tutaj się przechwalać wiedzá na temat inżynierii , ale powiem tylko tyle, ze konia z rzędem temu, kto wymyśli taki system, który zarazem będzie utrzymywał poziom emisji spalin na takim poziomie, aby auto spełniało obowiązujące normy emisji spalin Euro 6 - i zarazem nie spowoduje zwiększenia kosztów produkcji do poziomu, na którym auto będzie musiało kosztować fortunę.To nie takie proste jak sié kierowcom wydaje.
Rozwiązanie jest bardzo proste czas skończyć z oszustwem globalnego ocieplenia
To jakie normy samochody muszą spełniać jest to kwestia tylko i wyłącznie polityczna. Ja osobiście jestem zwolennikiem utrzymania planety ziemi w dobrej kondycji tylko zastanawiam się nad tym z jakiego powodu Europejczycy muszą płacić najwyższą cenę. Wiem że to trochę odbiega od tematu dyskusji ale padło takie pytanie więc się ustosunkowałem.
Dodano: -- 8 lut 2015, o 16:28 --
krisbrumm Jeszcze jedno. Możesz Mi wytłumaczyć jaki proces musi przejść samochód żeby zostało ocenione jego spalanie które to cuda później czyta klient w oficjalnych biuletynach/instrukcjach obsługi.
To że jest to kłamstwo to chyba z tym nikt nie będzie polemizował.
Ps
Stawiam flache w ciemno że kierowca testowy jeździ po jakimś torze autem ze średnią prędkością 80km/h bez udziału innych samochodów i wychodzi mu że... to co mu wychodzi czyli nic co jest możliwe do osiągnięcia w prawdziwym życiu .
-
- n0rb
- Rozeznany
- Posty: 149
- Dołączył: 3 mar 2010, 09:23
- Reputacja: 19
Napisane przez s_virus » 8 lut 2015, 16:53 Re: Diesiel BMW
-
- s_virus
- Początkujący
- Posty: 43
- Dołączył: 22 lut 2014, 08:51
- Reputacja: 15
Napisane przez krisbrumm » 8 lut 2015, 17:54 Re: Diesiel BMW
Panowie- wasze pytania są uzasadnione, ale nie chcę mi się tłumaczyć i wywalać wam kawy na ławę.Postuluję tu o uzyskanie o konkretnej, solidnej wiedzy o procesie najpierw, a dopiero później można siać teorię spiskową dziejów i tworzyć domniemania. Idźcie sobie na studia w UK, przebijcie się na ostatni rok to wiele fajnych rzeczy się dowiecie, zamiast spekulować.
Pompowanie opon do 4 bar do testów? A przepraszam bardzo, widziałeś to na własne oczy, czy znasz kogoś, kto podobno zna kogoś, kto był i widział?
Normy homologacyjne określają także ciśnienie w oponach i nie bój się- sprawdzają to w też trakcie testów- i nie jest to na zamkniętym obiekcie...
Podpowiem tylko tyle, że istnieje ogromna różnica pomiędzy inżynierią a marketingiem.I tu jest szkopuł.Marketing nie zawsze podaje prawdziwe dane- niekoniecznie dane pokrywają się z tymi z testów wykonanych do celów homologacyjnych.
Faktem jest, że samochód jest projektowany z myślą o zarabianiu na nim pieniędzy.I nie ma zlituj, inaczej już nie będzie.Jeżeli nie chcesz się z tym zgadzać, to jeździj starym autem-proste.Nie będzie się pewnie tak psuł.
Oczywiście macie rację z tym lobby finansowym- świat rządzi pieniądze i dzieci to wiedzą.Wniosek- Nie kupować nowych aut!
Postarzanie produktów? - Też nie musisz się na to zgadzać tylko kupować produkty używane projektowane z myślą o jakości a nie dochodach.
-
- krisbrumm
- Stały Bywalec
- Posty: 362
- Wiek: 45
- Dołączył: 27 wrz 2010, 22:34
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 75
-
Napisane przez zwierzakfm » 8 lut 2015, 18:15 Diesiel BMW
krisbrumm napisz w jakiej firmie pracujesz (JLR?), aby było łatwiej o późniejsze komentarze.
Czy wiesz czego MIRA używa do testowania aut na rolling road (człowieka czy robota)?
-
- zwierzakfm
- Stały Bywalec
- Posty: 333
- Dołączył: 13 paź 2007, 23:44
- Lokalizacja: Worcester
- Reputacja: 22
Napisane przez Eryk1 » 8 lut 2015, 20:41 Re: Diesiel BMW
-
- Eryk1
- Stały Bywalec
- Posty: 333
- Dołączył: 27 kwi 2007, 20:40
- Reputacja: 16
Powrót do MOTORYZACJA