Filtr DPF

Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;

MężczyznaPostNapisane przez Alzak » 23 wrz 2010, 09:32 Filtr DPF

Witam

Ma ktos z was moze jakies doswiadczenia z tym filtrem wiem ze jest wadliwy ale chcialbym sie dowiedziec co sie wam najczesciej psulo i jakie koszta naprawy
cene nowego znam i manualnego oczyszczania takze jakies inne sposoby napraw moze znacie?

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posty: 620
Dołączył: 11 lip 2010, 06:48
Reputacja: 55
Poczciwy

MężczyznaPostNapisane przez holekpolska » 23 wrz 2010, 10:50 Re: Filtr DPF

zadadę działania filta DPF znasz, wiec ja skupie sie na kilku szczegółach:
1. do prawidłowego działania filtra potrzebna jest temp. zwykle ok. 800-900 st.C.
2. osiagniecie takiej temperatury jest zwiazane z praca silnika rozgrzanegoe
3. żeby nie występował problem z zapychaniem sie filtra (bierze sie to niestety z delikatnej jazdy i na krotkie dystanse) trzeba od czasu do czasu go przegonić. Zwykle producent podaje informacje: min. 80 km/h przez 15 min. na 3 biegu.
4. o konieczności takiej regeneracji powinny wskazywać odpowiednie kontrolki

holekpolska
Początkujący
 
 
Posty: 17
Dołączył: 18 mar 2010, 23:36
Reputacja: 3
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez zwierzakfm » 23 wrz 2010, 11:38 Re: Filtr DPF

tak jak kolega holekpolska napisal, wpadaj na autostrade i przegon samochod troche na wysokich obrotach.
Avatar użytkownika
zwierzakfm
Stały Bywalec
 
 
Posty: 333
Dołączył: 13 paź 2007, 23:44
Lokalizacja: Worcester
Reputacja: 22
Pokojowy

MężczyznaPostNapisane przez Alzak » 23 wrz 2010, 13:19 Re: Filtr DPF

zasade dzialania znam,znam tez procedure oczyszczania autostrada i stala predkosc ok 2000-2500 obrotow

Mi chodzi o wady i sposoby naprawy zastanawiam sie nad usunieciem tego filtra i zastapienie go zaslepka milteka oczywiscie trzeba to wspomoc odpowiednim programem ale zastanawiam sie caly czas czy w razie usterki jest jakas inna opcja naprawy poza serwisem jezeli zostawie filtr tak jak jest

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posty: 620
Dołączył: 11 lip 2010, 06:48
Reputacja: 55
Poczciwy

MężczyznaPostNapisane przez zwierzakfm » 23 wrz 2010, 19:07 Re: Filtr DPF

jezeli chcesz wyciagnac ten filtr to dlaczego zastanawiasz sie nad naprawa? nie bardzo rozumiem o co chodzi?
Avatar użytkownika
zwierzakfm
Stały Bywalec
 
 
Posty: 333
Dołączył: 13 paź 2007, 23:44
Lokalizacja: Worcester
Reputacja: 22
Pokojowy

MężczyznaPostNapisane przez lysy » 23 wrz 2010, 21:30 Re: Filtr DPF

Ja bym jeszcze potraktowal auto odsyfiaczem ukladu paliwowego i wtedy ogien.............
Avatar użytkownika
lysy
Rozeznany
 
 
Posty: 251
Dołączył: 5 mar 2007, 11:47
Lokalizacja: Redditch
Reputacja: 2
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez Alzak » 24 wrz 2010, 06:57 Re: Filtr DPF

wlasnie ja go nie chce wyciagac wiem ze jest wadliwy i to jest jedyny powod dlaczego chcialbym sie go pozbyc no nie liczac paru konikow wiecej

i dlatego zastanawiam sie czy jest jakas inna ipcja naprawy niz serwis seata bo placic 1500 za nowy filtr nie ma sensu de-dpf z programem kosztuje 735 wiec jest duza roznica

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posty: 620
Dołączył: 11 lip 2010, 06:48
Reputacja: 55
Poczciwy

MężczyznaPostNapisane przez Eryk1 » 25 wrz 2010, 13:54 Re: Filtr DPF

Dpf znajdziesz duzo taniej omijac serwis seata z daleka. Poszukaj warsztat specjalizujacy sie grupa vw i tam popytaj. Co do wyrzucenia dpf to trzeba pogrzebac mocno w sofcie zeby powylanczac co trzeba. Tylko dochodzi jedna wazna kwestia czyli coroczny przeglad Mot. Po wywaleniu moga byc problemy z emisja spalin ,wiec pozostalbym na twoim miejscu z tym co fabryka dala. Z drugiej strony wychodza wlasnie wady nowoczesnych diesli i zachwyt ze spalania i oszczednosci z posiadania takiego auta mozna miedzy bajki wlozyc ,bo oprocz dpf lubi padac:
- turbina
- kolo masowe
- wtryski

Eryk1
Stały Bywalec
 
 
Posty: 333
Dołączył: 27 kwi 2007, 20:40
Reputacja: 16
Neutralny

MężczyznaPostNapisane przez lysy » 25 wrz 2010, 19:35 Re: Filtr DPF

Eryk1 napisał(a):Dpf znajdziesz duzo taniej omijac serwis seata z daleka. Poszukaj warsztat specjalizujacy sie grupa vw i tam popytaj. Co do wyrzucenia dpf to trzeba pogrzebac mocno w sofcie zeby powylanczac co trzeba. Tylko dochodzi jedna wazna kwestia czyli coroczny przeglad Mot. Po wywaleniu moga byc problemy z emisja spalin ,wiec pozostalbym na twoim miejscu z tym co fabryka dala. Z drugiej strony wychodza wlasnie wady nowoczesnych diesli i zachwyt ze spalania i oszczednosci z posiadania takiego auta mozna miedzy bajki wlozyc ,bo oprocz dpf lubi padac:
- turbina
- kolo masowe
- wtryski


Poza tym zachwycac to sie mozna jedzac jak emeryt, lub w trasie. Jak lubisz depnac, to praw fizyki nie oszukasz i musi spalic choc by to prze-diesel byl!!!!!!

Do wyliczanki dodal bym jeszcze wszechobecna elektornike
Avatar użytkownika
lysy
Rozeznany
 
 
Posty: 251
Dołączył: 5 mar 2007, 11:47
Lokalizacja: Redditch
Reputacja: 2
Neutralny

PostNapisane przez KA i PE » 25 wrz 2010, 23:03 Re: Filtr DPF

zobacz vw rescue w wombourne

pe

KA i PE
 
 

MężczyznaPostNapisane przez Alzak » 19 paź 2010, 07:35 Re: Filtr DPF

Co do MOTu nie ma zadnego problemu jezeli samochod jest wyprodukowany przed 2008 rokiem

Spalanie hmm nie kupilem tego samochodu ze wzgledu na spalanie ale ze wzgledu na mozliwosci pojawia sie pewnie pytania dlaczego nie benzyna odpowiedz prosta lubie klekoty hehe ale w miare szybkie

Co do firm zajmujacych sie usuwaniem filtra to znalazlem dwie godne polecenia jabbasport i JBS autoperformance

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posty: 620
Dołączył: 11 lip 2010, 06:48
Reputacja: 55
Poczciwy

MężczyznaPostNapisane przez VA » 19 paź 2010, 08:05 Re: Filtr DPF

Alzak napisał(a):Co do MOTu nie ma zadnego problemu jezeli samochod jest wyprodukowany przed 2008 rokiem

Niby jakim cudem? Ja widziałem, że na MOT korzystają z tabel dopuszczalnych norm dla danego samochodu, więc legalnie nie da rady.
Avatar użytkownika
VA
Zaangażowany
 
 
Posty: 1147
Dołączył: 26 sie 2006, 12:49
Lokalizacja: Birmingham
Reputacja: 112
SzanowanySzanowany

MężczyznaPostNapisane przez Alzak » 19 paź 2010, 08:38 Re: Filtr DPF

normalnie jedziesz i bez zadnego problemu dieselek przechodzi mota po roku 2008 normy spalin musza miescic sie w euro 4 normie

Dosc duzo ludzi jezdzi bez dpfa i nie maja zadnego problemu nie znam zadnego przypadku jak narazie zeby samochod nie przeszedl mota ze wzgledu na spaliny bo ktos usunol dpfa

A dodam ze czescia dpf a w koncernie vw jest katalizator wywalajac dpf wywala sie kata

No forach ktorych uzywam jest masa samochodow bez dpf i powtarzam nikt nie mial problemow

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posty: 620
Dołączył: 11 lip 2010, 06:48
Reputacja: 55
Poczciwy

MężczyznaPostNapisane przez zwierzakfm » 19 paź 2010, 20:07 Re: Filtr DPF

Alzak napisał(a):A dodam ze czescia dpf a w koncernie vw jest katalizator wywalajac dpf wywala sie kata

to zapytaj sie czy przypadkiem nie robia MOT-u "po znajomosci". auto nie ma prawa przejsc MOT-u jezeli ma wyciety kat.
co do DPF-a...urzadzenia do pomiaru spalin moga nie wykryc nadmiernej ilosci czastek stalych (chodzi glownie o sadze), wiec takie auto moze przejsc MOT.
Avatar użytkownika
zwierzakfm
Stały Bywalec
 
 
Posty: 333
Dołączył: 13 paź 2007, 23:44
Lokalizacja: Worcester
Reputacja: 22
Pokojowy

MężczyznaPostNapisane przez Alzak » 20 paź 2010, 06:53 Re: Filtr DPF

samochod przejdzie przeglad bez katalizatora bez problemu

Zauwaz ze katalizator ma ograniczona zywotnosc myslisz ze katalizator w samchodzie powiedzmy z przebiegiem okolo 100k spelnia jeszcze jakas funkcje?

Z tego co wiem nikt z ludzi z ktorymi mam kontakt nic nie robil po znajomosci

Alzak
Zadomowiony
 
 
Posty: 620
Dołączył: 11 lip 2010, 06:48
Reputacja: 55
Poczciwy


  • Podobne tematy
    Odpowiedzi
    Ostatni post
Powrót do MOTORYZACJA