Mechanik - diesel
Dyskusje na temat wszystkiego, co ma kółka. Samochody, motory, rowery; sprawy techniczne ;
Napisane przez senatorek7 » 10 lis 2011, 00:51 Re: Mechanik - diesel
krisbrumm, staram sie kupowac takie auta zebym niemusial siedziec w warsztacie :P
-
- senatorek7
- Przyczajony
- Posty: 9
- Dołączył: 7 lis 2011, 20:08
- Reputacja: 2
Góra
0
Napisane przez senatorek7 » 10 lis 2011, 00:59 Re: Mechanik - diesel
a po drugie kazdy silnik ma zapotrzebowanie w jakims stopniu na olej
-
- senatorek7
- Przyczajony
- Posty: 9
- Dołączył: 7 lis 2011, 20:08
- Reputacja: 2
Góra
0
Napisane przez krisbrumm » 10 lis 2011, 13:14 Re: Mechanik - diesel
mylisz wyrzucanie oleju przez turbosprezarke z nieidealnym uszczelnieniem pierscieni tlokowych i prowadnic zaworowych, ktore to jest zeczá normalná.
-
- krisbrumm
- Stały Bywalec
- Posty: 362
- Dołączył: 27 wrz 2010, 22:34
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 75
Góra
0
Napisane przez monter8484 » 6 gru 2011, 16:13 Re: Mechanik - diesel
[*] krisbrumm nie masz racji. Każda nieszczelność w układzie intercoolera bedzie miala oznaki wyrzucania oleju nawet jezeli chodzi o auta 2011 :grin: Zaglądnij na połączenie węży od turbosprężarki do kolektora dolotowego każdego nawet nowego audi :)
-
- monter8484
- Przyczajony
- Posty: 9
- Dołączył: 12 sty 2009, 21:23
- Reputacja: -1
Góra
0
Napisane przez krisbrumm » 6 gru 2011, 19:27 Re: Mechanik - diesel
Włąśnie patrze na przewód do intercoolera w VW LT, i nie ma śladów oleju.Czy to znaczy, że ten LT jest nie-OK, a twoje Audi wyrzucające olej są OK?
Dzisiaj rano Wyjmowałem rurę do kolektora dolotowego z DAF-a XF95, który ma 850 tyś. km. na liczniku,silnik ma 12 litrów pojemności, 480koni mechanicznych, 6 cylindrów, a turbo jest wielkości skrzyni biegów w maluchu. I śladów oleju nie ma.dalej chcesz mi powiedzieć, że olej wyrzucany przez turbo to jest norma?
Dzisiaj rano Wyjmowałem rurę do kolektora dolotowego z DAF-a XF95, który ma 850 tyś. km. na liczniku,silnik ma 12 litrów pojemności, 480koni mechanicznych, 6 cylindrów, a turbo jest wielkości skrzyni biegów w maluchu. I śladów oleju nie ma.dalej chcesz mi powiedzieć, że olej wyrzucany przez turbo to jest norma?
-
- krisbrumm
- Stały Bywalec
- Posty: 362
- Dołączył: 27 wrz 2010, 22:34
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 75
Góra
0
Napisane przez monter8484 » 7 gru 2011, 17:28 Re: Mechanik - diesel
:) :) Po pierwsze autorowi watku oleju nie wyrzuca turbina tylko tzw. odma która służy za odpowietrzenie komory wału korbowego standard w 1.6 hdi. Piszesz ze zaglądaleś w LT i nie widzialeś oleju w dolocie dziwne :grin: bo jeszcze takiego przypadku nie widzialem. Odnośnie DaFa to sie nie wypowiadam bo nie siedze w takich gabarytach. Wystarczy sobie wpisac w google temat "OLEJ W intercoolerze " i znajdziesz mase informacji udowadniających że jesteś w błedzie.
Poniżej przedstawiam Ci zdjęcia GOLF plus 2008 2.0 TDI oraz Focus 2007 rok robione dziś mam rozumieć ze w obydwu przypadkach turbo do wymiany ? :grin: Dobrze wiesz ze olej w dolocie to norma tylko nie chcesz przyznac racji :)
teoretycznie caly uklad powinien byc bez oleju, ale praktycznie jest to niemozliwe chocby ze wzgledu na odme, lub pary oleju przedostajace sie przez uszczelnienia turbiny...
w kazdym razie napewno uklad musi byc szczelny! kazda neiszczelnosc to paprochy w dolocie oraz straty cisnienia doladowania!
ps. padnieta turbina w wiekszosci przypadkow LEJE olejem
Gdyby to turbina puszczała olej to czy nie było by kopcenia na niebiesko z wydechu? Olej w dolocie jest z odmy kolego i jest to standard w 90% aut :D
Poniżej przedstawiam Ci zdjęcia GOLF plus 2008 2.0 TDI oraz Focus 2007 rok robione dziś mam rozumieć ze w obydwu przypadkach turbo do wymiany ? :grin: Dobrze wiesz ze olej w dolocie to norma tylko nie chcesz przyznac racji :)
teoretycznie caly uklad powinien byc bez oleju, ale praktycznie jest to niemozliwe chocby ze wzgledu na odme, lub pary oleju przedostajace sie przez uszczelnienia turbiny...
w kazdym razie napewno uklad musi byc szczelny! kazda neiszczelnosc to paprochy w dolocie oraz straty cisnienia doladowania!
ps. padnieta turbina w wiekszosci przypadkow LEJE olejem
Gdyby to turbina puszczała olej to czy nie było by kopcenia na niebiesko z wydechu? Olej w dolocie jest z odmy kolego i jest to standard w 90% aut :D
-
- monter8484
- Przyczajony
- Posty: 9
- Dołączył: 12 sty 2009, 21:23
- Reputacja: -1
Góra
0
Napisane przez krisbrumm » 7 gru 2011, 21:00 Re: Mechanik - diesel
Dobra, zgadzam się co do odmy,normalka (szczególnie w HDI-kach), ale nie co do tego, że normalką jest że turbospręzarka wyrzuca olej.
-
- krisbrumm
- Stały Bywalec
- Posty: 362
- Dołączył: 27 wrz 2010, 22:34
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 75
Góra
0
Napisane przez VA » 8 gru 2011, 15:14 Re: Mechanik - diesel
Może specjalistą nie jestem w tej dziedzinie, ale w C klasie, na dolocie do turbiny, miałem element który nazywał się odolejacz. Był dziurawy, ktoś go najwidoczniej czymś walnął, i olej stamtąd wyciekał (powoli wykapywał). Po wymianie odolejacza nie było już nigdzie śladu oleju.
Więc dochodzę do wniosku, że jeżeli producent przewidział, że tam się olej będzie przedostawał, to znaczy że to normalne.
Więc dochodzę do wniosku, że jeżeli producent przewidział, że tam się olej będzie przedostawał, to znaczy że to normalne.
-
- VA
- Zaangażowany
- Posty: 1147
- Dołączył: 26 sie 2006, 12:49
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 112
Góra
0
Napisane przez krisbrumm » 9 gru 2011, 00:17 Re: Mechanik - diesel
Tak, masz rację, oki, tyle, że jezeli olej gromadzi się tam przez wyrzucającą odmę to jest to normalne.Natomiast jak olej wycieka z uszczelnień turbo, to niezbyt fajnie.
Ubytek oleju wskutek wyrzucania z odmy jest niewielki, natomiast przy wyciekach z turbo to już ubywa intensywnie.
Ubytek oleju wskutek wyrzucania z odmy jest niewielki, natomiast przy wyciekach z turbo to już ubywa intensywnie.
-
- krisbrumm
- Stały Bywalec
- Posty: 362
- Dołączył: 27 wrz 2010, 22:34
- Lokalizacja: Birmingham
- Reputacja: 75
Góra
0
Napisane przez monter8484 » 10 gru 2011, 08:00 Re: Mechanik - diesel
Każde turbo ma zapotrzebowanie na olej w mniejszym czy wiekszym stopniu. Jak bedziesz mial kiedys okazje widziec wywazanie wirnika to zobaczysz mgly olejowe nawet na nowym regenerowanym turbo. Ps jak zdiagnozujesz ze olej nie jest z turbo jak to wlasnie ono zasysa z odmy :) czyli zawsze bedzie mokre z oleju
-
- monter8484
- Przyczajony
- Posty: 9
- Dołączył: 12 sty 2009, 21:23
- Reputacja: -1
Góra
0
Posty: 25
• Strona 2 z 2 • 1, 2
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi
- Ostatni post
-
-
"Dobry fachowiec od Diesel'a"
przez Aro23 w SZUKAM INFORMACJI - 5 Odpowiedzi
6279 Wyświetleń -
przez damian_str8
19 mar 2010, 08:33
-
"Dobry fachowiec od Diesel'a"
-
-
Poszukiwany dobry mechanik motocyklowy
przez laki26 w MOTORYZACJA - 1 Odpowiedzi
10142 Wyświetleń -
przez januszing
28 cze 2007, 17:40
-
Poszukiwany dobry mechanik motocyklowy
-
-
Dobry mechanik diagnostyk LPG autogaz
przez rentgen w SZUKAM INFORMACJI - 2 Odpowiedzi
12371 Wyświetleń -
przez rentgen
11 gru 2016, 22:03
-
Dobry mechanik diagnostyk LPG autogaz
-
-
Dobry mechanik - nie musi być polski
przez golla w MOTORYZACJA - 2 Odpowiedzi
22552 Wyświetleń -
przez golla
11 kwi 2018, 15:51
-
Dobry mechanik - nie musi być polski
-
-
Garaż, stacja serwisowa, mechanik
1, 2 przez edmun w MOTORYZACJA - 26 Odpowiedzi
74890 Wyświetleń -
przez bmwjbb
30 maja 2014, 21:08
-
Garaż, stacja serwisowa, mechanik