Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Spacer kanałami

IMGP7692.jpg
Zobacz Birmingham z zupełnie innej perspektywy  - podczas wędrówki wzdłuż kanałów. Jest to dobry sposób na ucieczkę od zgiełku i hałasu na ulicach oraz na odkrycie niezanych dotąd miejsc. Podczas spaceru można zauważyć niektóre z powodów, dla których historia budowy kanału jest częścią rozwoju miasta i jego przemysłu.

Niektórzy twierdzą, że w Birmingham jest więcej kanałów niż w samej Wenecji. W połowie XVIII wieku długość kanałów wynosiła 147 mil, obecnie cześć z nich została zamknięta (wkrótce całkowicie zniknie) obecnie w użytku jest tylko 114 mil. Wiele tras jest przystosowanych do ruchu pieszego, jazdy na rowerze, łowienia ryb oraz do pływania gondolą. W centrum  miasta jest ponad 15 mil, które zostało ulepszone do bezpiecznego i przyjemnego spaceru. Z dala od centrum, dróżka jest w ogólnie dobrym stanie, ale czasami mogą wysępić pewne niedogodności. Kanał  Birmingham jest częścią BCN.

Birmingham Canal Navigations (BCN) jest siecią kanałów łączących Birmingam, Wolverhampton oraz wschodnią część Black Country. BCN opiera się na trzech głównych poziomach, każdy z własnym zbiornikiem;

453 ft w Birmingham

473 ft w Wolwerhampton

408 ft w Walsall..

Poziomy te są powiązane ze sobą śluzami w różnych miejscach.

W roku 1760 Birmingham liczyło 35 000 mieszkańców i było wolno rozwijającym się miastem. Drogi były słabe i wszelkiego rodzaju towary były transportowane drogą kolejową lub konną. W tym dziesięcioleciu zaczęto opracowywać system kanałów w całym kraju. James Brindley to pierwszy inżynier, który się podjął próby wybudowania systemu kanałów w Anglii. Bridgewater's Canal to jeden z jego projektów z 1761r. przy pomocy, którego transportowano węgiel z kopalni położonej 15 mil od Manchesteru.  Biznesmeni i potencjalni inwestorzy szybko zauważyli ewentualne korzyści z tej inwestycji. Wykazano, że koszt transportu nie tylko węgla, ale również innych towarów, może zostać zmniejszony. Kanał w Birmingham rozpoczęto budować w 1768r. i zakończono w 1772r. gdyby nie kanał miasto nie było by tak ważnym ośrodkiem przemysłowym, jakim jest teraz. W 1800r Birmingham było centrum rewolucji przemysłowej w Wielkiej Brytanii, właśnie dzięki systemowi kanałów rozciągających się z Liverpoolu do Londynu. Wiele ważnych surowców było wysyłanych kanałem i stosowanych w wielu zakładach. Węgiel wydobywany z Black Country był wysyłany do Birmingham i wykorzystany w przemyśle metalowym. Tuż nad tunelem na Broad Street, była duża fabryka, bardzo ważna dla przemysłu, która produkowała elementy mosiężne (budynek nadal się tam znajduje, lecz teraz jest to Pub Brasshouse). Gas Street była centralnym punktem załadunku i rozładunku prze 24h. Ulica ta była bardzo ważna dla miasta, dlatego była pierwszą ulica w mieście, która posiadała oświetlenie gazowe. W 1830 roku zostały rozwój kolei stał się bardzo dużą konkurencja dla transportu kanałami. W 1960 roku transport drogowy i kolejowy był szybszy, a więc i tańszy niż wodny, dlatego przestał być wykorzystywany przez przedsiębiorstwa. Coudbury w Burnville była ostatnią firmą lokalną, która korzystała z transportu kanałami.

Obecnie kanały to przede wszystkim turystyka. Tętniące życiem Broad Street i Gas Street to jedne z najbardziej rozrywkowych części miasta. Można zjeść obiad lub wstąpić na drinka do restauracji lub pubu w odrestaurowanych gondola lub popłynąć na wycieczkę wzdłuż kanałów.





Opinie użytkowników

Brak opinii użytkowników dla tej pozycji.

Zaloguj się lub zarejestruj by napisać opinię.