Wiadomości
„To wygląda strasznie i powinno być zakazane” – wpadka nacjonalistów z Norwegii
Norweska, antyimigrancka grupa pomyliła puste siedzenia w autobusie z kobietami noszącymi burki.

„To wygląda strasznie i powinno być zakazane. Nie wiesz kto znajduje się pod tymi ubraniami. To może być terrorysta lub ktoś z bronią” – pisano komentarze pod zdjęciem autobusowych foteli. Fotografię udostępniono na prywatnej, facebookowej, nacjonalistycznej grupie Fedrelandet viktigst. Wywołała ona ożywioną dyskusję wśród jej członków – pisze The Independent.
Mężczyzna, który udostępnił zdjęcie opatrzył je pytaniem: „Co o tym sądzicie?”. Oświadczył też, że to był tylko niewinny żart, aby sprawdzić, jak ludzie zareagują, ponieważ fotografia przedstawiała fotele. Slattavik przyznał, że miał duży ubaw czytając komentarze. „Zamieściłem to zdjęcie, żeby zobaczyć, co się stanie” - powiedział mężczyzna. Z komentarzy widać, że członkowie grupy nie przyjrzeli mu się dokładnie i nie zauważyli żartu.
Islamskie okrycia twarzy są w ostatnich latach przedmiotem europejskich debat na temat integracji, ekstremizmu, wolności wyznania. Pierwszym krajem, który wprowadził ogólnokrajowy zakaz noszenia burek była Francja. Stało się to w kwietniu 2011 roku. Jej śladem poszły Belgia oraz Bułgaria. Regionalne zakazy obowiązują też we Włoszech, Szwajcarii, Hiszpanii i Danii.
środa, 02 sierpnia 2017 11:45
-
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Wielka Brytania: ogromne zmiany na granicach UE – od października utrudn…
Wielka Brytania szykuje rewolucję w płatnościach. Limit 100 GBP płatnośc…
Ryanair odwołuje tysiące lotów na kluczowych trasach z Wielkiej Brytanii
B&M sprzedaje zimowy gadżet za 69 pensów - grzeje nawet 10 godzin
Wielka Brytania wprowadza ogromne zmiany rozliczeń z HMRC. Co muszą wied…
Duży bank w Wielkiej Brytanii oferuje konta oszczędnościowe z oprocentow…
Brytyjski supermarket obniża ceny 650 produktów, by wesprzeć klientów pr…