Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Chwile grozy w samolocie Air France. Maszyna „zwariowała” na chwilę przed lądowaniem

Śledczy ds. bezpieczeństwa lotniczego wszczęli dochodzenie po tym, jak samolot Air France dosłownie „oszalał” podczas zbliżania się do paryskiego lotniska Charles De Gaulle.

Piloci zostali zmuszeni do przerwania lądowania, gdy we wtorek stracili kontrolę nad odrzutowcem Boeing 777.


Boeing 777 (reg. F-GSQJ) zbliżał się do pasa startowego 26L, gdy załoga zgłosiła problem - podało Air Live.

Samolot nie reagował na polecenia i zaczął zbaczać w lewo. Na nagraniu z kokpitu słychać, jak piloci walczą ze sterami samolotu, podczas gdy rozlegają się sygnały alarmowe.

Piloci nie mogli rozmawiać z kontrolą ruchu lotniczego, ponieważ starali się walczyć z tym problemem.

Ostrzegając kontrolerów ruchu lotniczego o kryzysie, pilot powiedział „poczekaj! Przestań, przestań!” następnie dodał: „Oddzwonię! Oddzwonię do ciebie!”


Później dodaje: „Samolot prawie wariuje”.

Kontroler ruchu lotniczego odpowiedział: „Widziałem na radarze, kołysał się w lewo”.

W końcu udało im się zrobić okrążenie wrócić do Paris CDG i bezpieczne wylądować.

Air France potwierdza, że załoga lotu AF011 z Nowego Jorku JFK do Paryż-CDG, w dniu 5 kwietnia 2022 r. przerwała sekwencję lądowania i wykonała odejście na drugi krąg z powodu incydentu technicznego podczas lądowania.

Zobacz też:


„Załoga opanowała sytuację i po drugim podejściu wylądowała normalnie. Air France rozumie i żałuje dyskomfortu odczuwanego przez klientów” – podały linie lotnicze.

„Odejście na drugi krąg jest określane przez władze, producentów samolotów i Air France jako normalna procedura”.


„Załogi są szkolone i regularnie instruowane w zakresie tych procedur, które są stosowane przez wszystkie linie lotnicze, aby zagwarantować bezpieczeństwo lotów i pasażerów, co jest absolutną koniecznością dla Air France” - dodano.

Tym razem Francuscy urzędnicy ds. bezpieczeństwa lotniczego opisali to jako „poważny incydent” i wszczęli śledztwo, aby sprawdzić, dlaczego samolot nie reagował na polecenia pilotów.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Boris Johnson nie „ma problemu” z podniesieniem podatków w czasie gdy koszty życia są najwyższe od dziesięcioleci
 Czytaj następny artykuł:
Prawie połowa Brytyjczyków chce, aby następnym królem był William, a nie Karol