Wiadomości
Przez błąd dostawcy energii tysiące osób miało prawie darmowy gaz
Błąd dużej firmy energetycznej spowodował, że tysiące klientów w Wielkiej Brytanii płaciło zaledwie 1% rachunku za zużyty gaz.
Octopus Energy, który ma 3,2 miliona klientów, tej zimy nie pobrał od wielu klientów pieniędzy za 99,9% zużytego gazu.
Tysiące klientów Octopus otrzymało w zeszłym tygodniu e-maile z informacją, że płacili zaledwie 1% zużycia gazu w ciągu ostatnich kilku miesięcy.
Poinformowano ich, że wynikło to z usterki w rozliczaniu gospodarstw domowych, które mają gazomierze starego typu, które nadal używają jednostek imperialnych.
Zobacz też:
Usterka ta zaoszczędziła tym klientom setki funtów w okresie zimowym.
Według Octopus błąd został naprawiony i klienci, którym naliczono niewłaściwą kwotę, już będą płacić 100% za zużyty gaz.
Jak poinformowała firma, nie będą oni musieli zapłacić za gaz, który już zużyli i za który nie zapłacili, bo rachunki nie będą wystawiane ponownie.
Firma też poinformowała, że skontaktowała się wszystkimi osobami, które zostały dotknięte błędem i nie ma potrzeby, aby kliencie kontaktowali się z Octopusem w tej sprawie.
Rzecznik Octopus Energy powiedział: „Klienci nie muszą się martwić, błąd został już naprawiony i skontaktowano się już ze wszystkimi osobami, których dotyczy problem”.
Pomyłka została zapewne przyjęta z zadowoleniem przez tysiące gospodarstw domowych, ponieważ koszty rachunków za energię wciąż rosną.
Jednak prawdopodobnie w przyszłym miesiącu gospodarstwa te zobaczą trochę szokujący rachunek, bo problem został rozwiązany i będą musieli płacić pełną kwotę.
Co mogę zrobić, jeśli wydaje mi się, że w moich rachunkach jest błąd?
Jeśli uważasz, że zostałeś obciążony zbyt wysoką lub zbyt niską opłatą za energię elektryczną, możesz podjąć kilka kroków.Powinieneś najpierw skontaktować się ze swoim dostawcą energii i zakwestionować to.
Musisz jednak powiedzieć, dlaczego uważasz, że zostałeś obciążony niewłaściwą kwotą i dołączyć dowody.
Zwykle możesz wysłać reklamację pocztą elektroniczną lub pocztą.
Pamiętaj, aby zachować kopię całej korespondencji na wypadek, gdybyś nie wygrał roszczenia.
Jak złożyć skargę na firmę energetyczną
Jeśli masz skargę na swoją firmę energetyczną, powinieneś skierować ją do Rzecznika Praw Obywatelskich ds. Energii (Energy Ombudsman).Zajmują się oni sprawami między klientami a dostawcami.
Jeśli próbowałeś rozwiązać problem ze swoim dostawcą i nic z tego nie wyszło, Rzecznik Praw Obywatelskich ds. Energii przyjrzy się Twojej sprawie i sprawdzi, czy może pomóc w rozpatrzeniu skargi.
Pomaga rozwiązywać problemy dotyczące rozliczeń, instalacji i opóźnień, utraty usług, obsługi klienta i zmiany dostawców.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Bank Anglii wprowadza największe zmiany od 50 lat. Banknoty £5, £10, £20…
Wielka Brytania wprowadza ogromną zmianę w mundurkach szkolnych. Eksperc…
Duża sieć komórkowa w Wielkiej Brytanii przywraca darmowy roaming dla mi…
Brytyjski supermarket, który chciał pokonać Aldi, teraz najdroższy. Podw…
Miliony mieszkańców Wielkiej Brytanii tracą ponad 500 GBP na swoich kont…
Ryanair odwołuje 170 lotów. Linia lotnicza wydaje ostrzeżenie dla pasaże…
Wielka Brytania przygotowuje się na ogromną falę upałów w lipcu