Zaloguj się Załóż konto

Wizz Air wydaje oświadczenie dotyczące letnich lotów

Linia lotnicza Wizz Air, uznawana za najgorszą linię lotniczą w Wielkiej Brytanii pod względem opóźnień i odwołań lotów przez ostatnie dwa lata, twierdzi, że pasażerowie powinni zaufać jej w tym sezonie letnim.

Linia lotnicza Wizz Air, uznawana za najgorszą linię lotniczą w Wielkiej Brytanii pod względem opóźnień i odwołań lotów przez ostatnie dwa lata, twierdzi, że pasażerowie powinni zaufać jej w tym sezonie letnim.

Dyrektor zarządzający firmy Wizz Air w Wielkiej Brytanii, Marion Geoffroy, powiedziała, że linia lotnicza przeanalizowała „każdy aspekt swojej działalności”, aby zwiększyć odporność i odniosła dobre wyniki w ostatnich miesiącach.


Analiza danych Civil Aviation Authority (CAA) pokazuje, że odprawy Wizz Air z Wielkiej Brytanii w ubiegłym roku były opóźnione średnio o ponad 46 minut, dłużej niż w przypadku jakiejkolwiek innej linii lotniczej. Również w 2021 roku zajęła ostatnie miejsce.

Grupa konsumencka Which? wskazała na fatalny rekord „odwoływań, opóźnień” oraz niskiego poziomu obsługi klienta przez węgierską linię lotniczą.

Jednak w sobotę pani Geoffroy powiedziała, że „pasażerowie powinni ufać Wizz Air i powinni rezerwować bilety z Wizz”.

„Nie widzimy żadnej dziedziny oprócz kontroli ruchu lotniczego, w której miałabym obawy” – dodała.


„Oczywiście, możemy spotkać się z niektórymi akcjami strajkowymi na niektórych lotniskach, ale jeśli chodzi o nasze operacje — to, co kontrolujemy — wkładamy wiele sił w cały system”.

Wizz Air obsługuje loty z ośmiu brytyjskich lotnisk, w tym z Birmingham, Edynburga, Gatwick i Luton.

Firma przeprowadziła rewolucję w rozkładach lotów, harmonogramach pracy załogi oraz dostępności części zamiennych do samolotów od 2022 roku.

W grudniu 2022 roku CAA wyraziła „znaczące obawy” dotyczące Wizz Air, ponieważ opóźniała wypłatę zwrotów za odwołane loty, a pasażerowie tej linii lotniczej znacznie częściej składali eskalowane skargi niż pasażerowie innych linii lotniczych.

„Przepraszamy. Nie chcemy, aby to się powtórzyło” - powiedziała Geoffroy.

Według pani Geoffroy, przez planowanie lotów jak najwcześniej i najpóźniej w ciągu dnia, linia lotnicza była w stanie wprowadzić „dodatkowe bufory”, polegające na zaplanowaniu pozostawienia samolotów na ziemi na część popołudnia, ograniczając skutki porannych opóźnień.


Linia lotnicza zatrudniła też więcej pracowników, co zmniejsza prawdopodobieństwo zakłóceń.

Wizz Air w tym sezonie letnim udostępnił więcej zapasowych silników i innych części samolotowych w celu zmniejszenia wpływu awarii.

Geoffroy powiedziała, że linia lotnicza współpracowała również z lotniskami i firmami obsługującymi na ziemi, aby zapewnić, że nie powtórzą się niedobory kadrowe, które spowodowały chaos podczas zwiększonego popytu na podróże lotnicze w zeszłym roku.

Dodała, że menedżerowie linii lotniczej już w tym roku zostali przetestowani podczas szczytowych okresów, takich jak Wielkanoc, długie weekendy i ferie szkolne.

„Poszło dobrze. Głównie byliśmy dotknięci czynnikami zewnętrznymi, takimi jak strajki kontrolerów ruchu lotniczego lub warunki pogodowe. To były główne przyczyny zakłóceń do tej pory” - powiedziała.


„Wiemy, że będziemy mieli z nimi do czynienia w lipcu i sierpniu, ponieważ sytuacja z kontrolą ruchu lotniczego nie zostanie rozwiązana tego lata”.

„Jednak zauważyliśmy, że te bufory, które wprowadziliśmy, pomogły nam poradzić sobie z zakłóceniami spowodowanymi przez czynniki zewnętrzne”.

„Jesteśmy bardzo zadowoleni z kwietnia, maja i czerwca. Liczba odwołanych lotów była najniższa w branży w porównaniu do naszych konkurentów. - dodała”

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Ile kosztuje używanie zmywarki? Czy taniej myć naczynia ręcznie?
 Czytaj następny artykuł:
Boris Johnson zarabia 21 000 funtów na godzinę od czasu rezygnacji ze stanowiska premiera Wielkiej Brytanii