Wiadomości
Banki naciągały na bezużyteczne ubezpieczenia kart kredytowych
Największe brytyjskie banki zmuszały swoich klientów do wykupienia bezwartościowych ubezpieczeń kart kredytowych, gdy ci zgłaszali ich zaginięcie lub kradzież.

Organ nadzorczy – Financial Conduct Authority (FCA) orzekł wczoraj, że dwóm milionom klientów, którzy wykupili ubezpieczenie należy się rekompensata. Polisa, którą otrzymywali miała zabezpieczać na wypadek, gdyby ktoś nielegalnie korzystał z ich kart kredytowych. Według prawa, bank w przypadku transakcji nie poczynionych przez właściciela karty i tak jest zmuszony oddać mu skradzione pieniądze.
W proceder zaangażowanych było jedenaście banków i firm kredytowych, w tym: Lloyds, Royal Bank of Scotland, Barclays, HSBC, Santander, Tesco Personal Finance, The Co-operative Bank, Capital One oraz Clydesdale Bank.
Roczna opłata, którą musieli uiszczać klienci wahała się od 20 do 40 funtów. Przedstawiciele FCA poinformowali, że jeszcze w tym miesiącu oszukane osoby zaczną otrzymywać listy z informacjami jak starać się o rekompensatę - informuje Daily Mail.
Całkiem niedawno banki musiały wypłacić swoim klientom łącznie 23 mld funtów, w związku z aferą dotyczącą ubezpieczenia kredytu (PPI). Sam Lloyds przeznaczył na ten cel 11 mld.
środa, 28 stycznia 2015 07:23
-
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Home Office zapłaci za dobrowolny powrót z Wielkiej Brytanii do Polski
Ryanair wydaje oświadczenie w sprawie możliwych odwołań i opóźnień lotów
Fala upałów w Wielkiej Brytanii przyniesie nawet 35°C i tropikalne noce
Ukryte kody w Sainsbury’s, Asda, Tesco i Morrisons. Jak sprawdzić świeżo…
Aldi ogłasza listę 11 nowych lokalizacji sklepów, które otworzy w 2025 r…