Zaloguj się Załóż konto

Od dziś wzrasta cena reklamówek jednorazowych

Od 21 maja kupujący będą musieli zapłacić 10 pensów za jednorazowe reklamówki we wszystkich sklepach w całej Anglii.

Od 21 maja kupujący będą musieli zapłacić 10 pensów za jednorazowe reklamówki we wszystkich sklepach w całej Anglii.

Istniejąca opłata 5 pensów zostanie podwojona i nie będzie już ograniczona do dużych detalistów, ale będzie obowiązywać w każdym sklepie.


Konsultacje dotyczące rozszerzenia zasięgu opłaty za plastikowe torby rozpoczęły się na początku 2018 roku, kiedy Theresa May zdecydowała, że opłata za plastikowe torby zostanie również wprowadzona w małych sklepach.

Ówczesna szefowa rządu miała skończyć z marnotrawieniem zasobów środowiska naturalnego i kulturą wykorzystywania przedmiotów jednorazowego użytku.

Opłata 5p za plastikowe torby w supermarketach została wprowadzona 5 października 2015. Przepisy wprowadzono w nadziei na ograniczenie ilości śmieci.

Od czasu wprowadzenia zużycie plastikowych reklamówek spadło o ponad 95%.

Średnio jeden mieszkaniec Anglii kupuje teraz w supermarketach zaledwie cztery jednorazowe reklamówki rocznie, w porównaniu do 140 w 2014 roku.


Obowiązujące do tej pory przepisy dotyczą supermarketów i wszystkich dużych sklepów. Objęte są nimi firmy, które na pełen etat zatrudniają 250 lub więcej osób, przy tym oceniany jest rozmiar całego przedsiębiorstwa, a nie pojedynczej placówki należącej do sieci.

Od 21 maja opłata zostanie rozszerzona na wszystkich sprzedawców detalicznych.

Rząd ma nadzieję, że dzięki temu użycie jednorazowych toreb spadnie o 70-80% również w małych i średnich sklepach.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Boże Narodzenie w maju? Pub w brytyjskim miasteczku "kusi" klientów świątecznymi dekoracjami sprzed lockdownu
 Czytaj następny artykuł:
Hiszpania zniesie obowiązek kwarantanny dla turystów z Wielkiej Brytanii