Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

„Nieuczciwe” ubezpieczenia podróżne w UK, nie obejmują opóźnień i anulowania lotów z powodu strajków

Dziesiątki tysięcy brytyjskich podróżnych pozostaną tego lata bez ochrony, ponieważ najnowsze badania pokazują, że 40 procent polis ubezpieczeniowych nie jest wypłacanych w przypadku strajków.

Na lotniskach trwa chaos z powodu braku personelu i strajków, wczasowicze zwracają się do ubezpieczenia podróżnego, aby chronić swoje plany podróży.


Jednak zgodnie z badaniami przeprowadzonymi przez firmę Which? prawie połowa wszystkich polis ubezpieczeniowych nie zapewnia ochrony z powodu strajków lub odwołań z powodu Covid-19.

Grupa zajmująca się prawami konsumenckimi oceniła 199 polis oferowanych przez 71 dostawców, ale stwierdziła, że ​​tylko 6 na 10 oferuje ubezpieczenie na wypadek, gdyby podróżni musieli odwołać podróż z powodu strajków.

Martyn James, ze strony do składania skarg Resolver, powiedział, że wykluczenie akcji strajkowej na lotniskach przez polisy jest „nieuczciwe”, ponieważ takie ubezpieczenie nie chroni konsumentów.

Powiedział, że ubezpieczyciele będą próbowali zrzucić winę za strajki na linie lotnicze, ale ostrzegł, że „akcje strajkowe na lotniskach są uważane za pozostające poza kontrolą linii lotniczych, a zatem linie lotnicze i lotniska nie będą musiały płacić odszkodowania”.

Spośród 199 zbadanych polis, tylko dziewięć oferowało coś, co uważano za „pełną” ochronę na wypadek zakłócenia wakacji przez Covid-19.


Oznacza to, że podróżni mogą ubiegać się o pomoc medyczną w nagłych wypadkach, jeśli złapią Covid-19 podczas pobytu za granicą, i mają możliwość ubiegania się o koszty anulowania, jeśli przed podróżą uzyskają pozytywny wynik testu na obecność koronawirusa.

Te wysokiej jakości polisy chronią również podróżnych w przypadku ponownego wprowadzenia prawnego wymogu samoizolacji.

Jednak grupa konsumentów ostrzegła, że ​​istnieją „ogromne różnice” w oferowanym poziomie ochrony.

Jak powiedziała Jenny Ross: „W związku z tym, że wiele linii lotniczych ostrzega tego lata o powszechnych zakłóceniach, podróżni powinni upewnić się, że wykupili odpowiednie ubezpieczenie, aby pokryć wszelkie straty lub nieoczekiwane koszty, jakie mogą napotkać”.

Zobacz też:


„Radzimy podróżnym, aby zawsze dokładnie sprawdzali polisy, aby upewnić się, że oferują ochronę, która będzie najbardziej odpowiednia dla ich podróży oraz aby mieć pewność, że mają ubezpieczenie od momentu rezerwacji”.

Linie lotnicze są zobowiązane do zwrotu kosztów pasażerom, jeśli anulują lot – nawet jeśli odwołanie było spowodowane strajkiem, ale nie muszą płacić odszkodowania.


Podróżni mają również prawo do zwrotu pieniędzy, jeśli ich zorganizowany urlop zostanie odwołany przez operatora lub jeśli firma zbankrutuje podczas pobytu za granicą, pod warunkiem że firma jest chroniona przez program ATOL.

Which? doradził wczasowiczom, aby płacili za podróż kartami kredytowymi, gdy to możliwe, ponieważ – zgodnie z zasadami sekcji 75 – dostawcy są prawnie zobowiązani do zwrotu posiadaczom kart wszelkich zakupów o wartości powyżej 100 GBP, jeśli świadczone usługi nie są zgodne z opisem.

-
 


Czytaj poprzedni artykuł:
Kolejne loty z UK odwołane. Podróżni śpią przy koszach na śmieci na lotnisku
 Czytaj następny artykuł:
Złodzieje okradli wóz strażacki, gdy załogi gasiły pożar po wybuchu gazu