Zaloguj się Załóż konto

Ponad pół miliona odbiorców energii w UK może otrzymać zwrot pieniędzy i rekompensatę za „nieuczciwą” podwyżkę

Ponad pół miliona odbiorców energii w Wielkiej Brytanii ma zostać poddanych przeglądowi ich Direct Debit, ponieważ regulator ostro skrytykował firmy za „nieuczciwe” podwyżki rachunków.

Ponad pół miliona odbiorców energii w Wielkiej Brytanii ma zostać poddanych przeglądowi ich Direct Debit, ponieważ regulator ostro skrytykował firmy za „nieuczciwe” podwyżki rachunków.

Organ regulacyjny ds. energii, Ofgem, nakazał firmom, które zwiększyły polecenia zapłaty Direct Debit o ponad 100%, pilne przejrzenie rachunków.


Sześć najgorszych firm pod tym względem spośród 17 dostawców to Ecotricity, Good Energy, Green Energy UK oraz Utilita Energy, TruEnergy i UK Energy Incubator Hub (UKEIH).

Klienci, którzy otrzymali niesłuszne podwyższenie miesięcznych rachunków, będą mogli uzyskać spłatę, a niektórzy mogą nawet otrzymać odszkodowanie, poinformował regulator.

Ceny energii wzrosły w kwietniu po podniesieniu limitu cenowego o 700 funtów, pozostawiając wielu klientów zaniepokojonych tym, jak zapłacą swoje rachunki.

Ofgem poprosił dostawców o sprawdzenie rachunków klientów, których polecenia zapłaty wzrosły o 100% lub więcej w okresie od 1 lutego do 30 kwietnia 2022 r.

Firmy muszą dokonać korekty wszelkich błędów i muszą również rozważyć wypłatę odszkodowania, jeśli klient został obciążony niesłusznie.


Firmy energetyczne zwykle pobierają miesięczne opłaty, za więcej niż zużywasz latem, aby zimą po włączeniu ogrzewania nie musieć płacić wysokich rachunków.

Jeśli Twoja firma energetyczna podniosła rachunek o 62%, Ofgem uznaje to za sprawiedliwe.

Zobacz też:


Wynika to z tego, jak bardzo wzrosły taryfy za energię z powodu podwyżek hurtowych.

Jeśli Twój miesięczny Direct Debit wzrósł o 100% w lutym i kwietniu, powinieneś skontaktować się z dostawcą.

Jeśli uważasz, że płacisz za dużo, najpierw musisz przesłać odczyt licznika.


Poproś swoją firmę o sprawdzenie tego, a jeśli nie jesteś zadowolony, złóż skargę na swojego dostawcę energii.

Twój dostawca musi jasno wyjaśnić, dlaczego wybrał tę kwotę dla Twojego polecenia zapłaty Direct Debit.

Jeśli masz na koncie nadwyżkę, masz pełne prawo do jej odzyskania – chociaż niektórzy eksperci zalecają, aby ją tam trzymać przez lato, aby rachunki nie wzrosły zimą, gdy zużywasz więcej energii.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Na lotnisku Gatwick zabrakło wody. Zamknięte toalety i restauracje
 Czytaj następny artykuł:
Śmieciarz ominął zakaz noszenia szortów, ubierając … spódnicę