Wiadomości
Tysiące kierowców w UK ukaranych mandatami 100 GBP, po zmianach ograniczeń prędkości
Tysiące kierowców zostało ukaranych mandatami w całej Wielkiej Brytanii po wprowadzeniu nowych zmian dotyczących ograniczeń prędkości.
Władze miast, w tym Rada Miejska Birmingham, wprowadziły nowe strefy 20 mil na godzinę, co doprowadziło do nałożenia około 32 000 grzywien w całej Wielkiej Brytanii.
W Birmingham wprowadzono szereg pilotowych stref prędkości 20 mil na godzinę, a planuje się wprowadzenie ich znacznie więcej w całym mieście.
Ruch ten jest krytykowany przez działaczy, takich jak dziennikarz motoryzacyjny, były prezenter Top Gear, Quentin Wilson, który powiedział MailOnline: „Ograniczenie prędkości do 20 mil na godzinę zdyskredytuje inne inicjatywy związane z bezpieczeństwem drogowym i zrazi konsumentów samochodów”.
Krytycy zauważają, że na niektórych ulicach limit prędkość został zwiększony drastyczne, bo z 40 mph na 20 mph dlatego tak dużo kierowców tego nie zauważyło i zostało niesłusznie ukaranych.
Według doniesień brytyjskich mediów policja w całym kraju zmniejszyła również swoją tolerancję na przekraczanie prędkości, o 1 milę na godzinę.
Przykładowo wcześniej londyńska policja dawała 10 procent swobody w zakresie przekraczania prędkości plus dodatkowe 3 mile na godzinę.
Oznaczało to, że kierowcy jadący w strefie 20 mil na godzinę mogli jechać z prędkością do 25 mil na godzinę, zanim spotkała ich kara.
Jednak zmiana w wytycznych dotyczących luzu oznacza, żelimit podobno spadł teraz do 24 mil na godzinę.
West Midlands Police zapytana o zmniejszenie tolerancji w regionie West Midlands poinformowało tylko krótko: „Nasze stanowisko jest takie, że kierowcy nigdy nie powinni przekraczać oznakowanych ograniczeń prędkości”.
Tymczasem w raporcie dotyczącym ograniczenia prędkości do 20 mil na godzinę, zatytułowanym: „Wolniej jest bezpieczniej” przeprowadzonym przez Birmingham City Council, zbadano wpływ ograniczenia prędkości na ilość wypadków śmiertelnych, powodujących poważne obrażenia i innych kolizji w ciągu trzech lat.
Wprowadzenie nowych ograniczeń prędkości w obszarze pilotażowym w Centrum Birmingham spowodowało spadek średniej prędkości z 27,9 mil na godzinę do 25,7 mil na godzinę, co oznacza spadek o 2,2 mil na godzinę.
Jednak w innych częściach miasta odnotowano dużo niższy spadek.
Raport wykazał, że ilość wypadków śmiertelnych lub z poważnymi obrażeniami w ciągu trzech lat poprzedzających program spadła ze 171 do 158 w ciągu 3 lat od rozpoczęcia badania.
Natomiast liczba ofiar w tym samym okresie spadła z 225 do 204 w tym obszarze pilotażowym.
Zobacz też:
W centrum miasta liczba wypadków śmiertelnych lub poważnymi obrażeniami spadła z 58 w ciągu trzech lat poprzedzających program do 47 w ciągu trzech lat po nim. Liczba ofiar spadła z 70 do 65.
Ilość wszystkich wypadków w tym czasie spadła o trzy procent.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Wielka Brytania wprowadza nowy podatek od nieruchomości. Rodziny mogą za…
Wielka Brytania: DWP wstrzymuje wypłatę świadczeń o wartości 1 mld funtó…
Wielka Brytania planuje podniesienie wieku emerytalnego do 70 lat. DWP w…
Rząd Wielkiej Brytanii chce ograniczyć jednorazową nieopodatkowaną wypła…
Ile lat trzeba pracować, aby otrzymać pełną nową emeryturę państwową w W…
DWP wprowadza zmiany wypłatach świadczeń w Wielkiej Brytanii
W Wielkiej Brytanii nie opłaca się dziś zarabiać powyżej 100 tys. funtów