Zaloguj się Załóż konto

Brytyjczycy wściekli. Ich rachunki wzrosły do 13000 GBP

Wielu mieszkańców Wielkiej Brytanii coraz częściej sprawdza swoje miesięczne rachunki z powodu kryzysu kosztów utrzymania i coraz chłodniejszej pogody.

Wielu mieszkańców Wielkiej Brytanii coraz częściej sprawdza swoje miesięczne rachunki z powodu kryzysu kosztów utrzymania i coraz chłodniejszej pogody.

Jednak podczas gdy ceny gwałtownie rosną to, co zobaczyła jedna para na swoim koncie u dostawcy energii, może przyprawić o zawał.


Stewart Neely jego żona Gayle zwykle płacili 156 funtów miesięcznie za gaz i energię elektryczną dla dostawcy energii OVO, ale w zeszłym miesiącu kwota ta wzrosła do 177 funtów.

54-latek zaczął uważnie monitorować zużycie energii i w zeszły poniedziałek niespodziewanie odkrył, że jego saldo na koncie, w ciągu jednego dnia, spadło z 189,99 funtów na plusie do 13 037,71 funtów na minusie.

Stewart zauważył też, że wcześniejsze odczyty liczników zostały zmienione, aby odzwierciedlić wyższy rachunek.

Stewart i Gayle uważają, że problem zaczął się, gdy w ich domu w Kilmarnock w Szkocji zainstalowano inteligentny licznik gazu i prądu.

Został zainstalowany na początku października, zaledwie kilka tygodni przed odnotowaniem ogromnego rachunku.


Mężczyzna bez zastanowienia skontaktował się z OVO Energy i był zszokowany, gdy przedstawiciel obsługi klienta powiedział mu, że wszystko się zgadza i spytał, czy chce uregulować należność przez telefon.

Niestety mimo prób nie udało mu się porozumieć z firmą, dopiero po skontaktowaniu się z Sunday Mail, które nagłośniło sprawę w mediach firma OVO Energy skontaktowała się z rodziną, aby naprawić błąd i zaoferowała im 150 funtów w ramach zadośćuczynienia.

Rzeczniczka OVO poinformowała w komunikacie dla prasy: „Bardzo nam przykro z powodu problemów państwa Neely. Naprawiliśmy błąd i przekazaliśmy kwotę dobrej woli w ramach przeprosin za spowodowane niedogodności”.

Zobacz też:


Gayle później powiedziała: „Dostałam miły telefon od OVO i powiadomiono nas, że wszystko zostało uporządkowane i do naszego konta dodano 150 funtów jako gest dobrej woli”.

„Okazuje się, że to jeden z ich agentów wprowadził odczyt energii elektrycznej jako gazowy. Nie mam wątpliwości, że nie rozwiązalibyśmy tego tak szybko, gdyby nie interwencja Sunday Mail”.

Firma OVO Energy została założona w 2009 roku przez byłego handlowca City, Stephena Fitzpatricka, którego majątek osobisty szacuje się na 675 milionów funtów.


Firma dostarcza energię dla 4,5 miliona klientów w Wielkiej Brytanii.

W lipcu tego roku firma zajęła drugie miejsce w rankingu Biura Porad Obywatelskich na najgorszego dostawcę energii pod względem obsługi klienta.

W styczniu 2020 r. OVO uzgodniło, że zapłaci 8,9 miliona funtów na dobrowolny fundusz zadośćuczynienia Ofgem w wyniku dochodzenia przeprowadzonego przez regulatora w sprawie zaniżonych i zawyżonych opłat.

Okazało się, że w latach 2015-2018 ponad pół miliona klientów tego dostawcy otrzymało niedokładne sprawozdania rocznego zużycia energii.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Met Office ostrzega: Wielkiej Brytanii zagraża poważna powódź
 Czytaj następny artykuł:
Koszty zakupów spożywczych wzrosły o 40 GBP w ciągu miesiąca