Wiadomości
Brytyjczycy wściekli. Ich rachunki wzrosły do 13000 GBP
Wielu mieszkańców Wielkiej Brytanii coraz częściej sprawdza swoje miesięczne rachunki z powodu kryzysu kosztów utrzymania i coraz chłodniejszej pogody.
Jednak podczas gdy ceny gwałtownie rosną to, co zobaczyła jedna para na swoim koncie u dostawcy energii, może przyprawić o zawał.
Stewart Neely jego żona Gayle zwykle płacili 156 funtów miesięcznie za gaz i energię elektryczną dla dostawcy energii OVO, ale w zeszłym miesiącu kwota ta wzrosła do 177 funtów.
54-latek zaczął uważnie monitorować zużycie energii i w zeszły poniedziałek niespodziewanie odkrył, że jego saldo na koncie, w ciągu jednego dnia, spadło z 189,99 funtów na plusie do 13 037,71 funtów na minusie.
Stewart zauważył też, że wcześniejsze odczyty liczników zostały zmienione, aby odzwierciedlić wyższy rachunek.
Stewart i Gayle uważają, że problem zaczął się, gdy w ich domu w Kilmarnock w Szkocji zainstalowano inteligentny licznik gazu i prądu.
Został zainstalowany na początku października, zaledwie kilka tygodni przed odnotowaniem ogromnego rachunku.
Mężczyzna bez zastanowienia skontaktował się z OVO Energy i był zszokowany, gdy przedstawiciel obsługi klienta powiedział mu, że wszystko się zgadza i spytał, czy chce uregulować należność przez telefon.
Niestety mimo prób nie udało mu się porozumieć z firmą, dopiero po skontaktowaniu się z Sunday Mail, które nagłośniło sprawę w mediach firma OVO Energy skontaktowała się z rodziną, aby naprawić błąd i zaoferowała im 150 funtów w ramach zadośćuczynienia.
Rzeczniczka OVO poinformowała w komunikacie dla prasy: „Bardzo nam przykro z powodu problemów państwa Neely. Naprawiliśmy błąd i przekazaliśmy kwotę dobrej woli w ramach przeprosin za spowodowane niedogodności”.
Zobacz też:
Gayle później powiedziała: „Dostałam miły telefon od OVO i powiadomiono nas, że wszystko zostało uporządkowane i do naszego konta dodano 150 funtów jako gest dobrej woli”.
„Okazuje się, że to jeden z ich agentów wprowadził odczyt energii elektrycznej jako gazowy. Nie mam wątpliwości, że nie rozwiązalibyśmy tego tak szybko, gdyby nie interwencja Sunday Mail”.
Firma OVO Energy została założona w 2009 roku przez byłego handlowca City, Stephena Fitzpatricka, którego majątek osobisty szacuje się na 675 milionów funtów.
Firma dostarcza energię dla 4,5 miliona klientów w Wielkiej Brytanii.
W lipcu tego roku firma zajęła drugie miejsce w rankingu Biura Porad Obywatelskich na najgorszego dostawcę energii pod względem obsługi klienta.
W styczniu 2020 r. OVO uzgodniło, że zapłaci 8,9 miliona funtów na dobrowolny fundusz zadośćuczynienia Ofgem w wyniku dochodzenia przeprowadzonego przez regulatora w sprawie zaniżonych i zawyżonych opłat.
Okazało się, że w latach 2015-2018 ponad pół miliona klientów tego dostawcy otrzymało niedokładne sprawozdania rocznego zużycia energii.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
DWP wydaje pilne ostrzeżenie dla osób pobierających benefity. Kobieta tr…
Miliony pracowników w Wielkiej Brytanii zapłacą wyższe podatki. Pięć spo…
HMRC wydaje pilne ostrzeżenie dla mieszkańców Wielkiej Brytanii. Mogą st…
Wielka Brytania wprowadza nowy podatek od nieruchomości. Rodziny mogą za…
Nowe zakazy na ulicach centrum Birmingham. Rada miasta wprowadza PSPO
Miliony kierowców utkną w korkach w sierpniowy bank holiday. Oto drogi n…
Podwyżki council tax w Anglii. Rachunki mogą wzrosnąć nawet o 380 funtów…