Zaloguj się Załóż konto

Bank zwróci klientom po 750 GBP – sprawdź, czy Cię to dotyczy

Brytyjski bank Barclays zwróci niektórym klientom po 750 GBP z powodu błędów ubezpieczeń kredytów PPI.

Brytyjski bank Barclays zwróci niektórym klientom po 750 GBP z powodu błędów ubezpieczeń kredytów PPI.

Ponad tysiąc osób z Wielkiej Brytanii, które miały kredyty w firmie, otrzyma odszkodowanie po tym, jak regulator stwierdził, że nie otrzymali właściwych informacji.

Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) ustalił, że Barclays nie przesłał informacji o ubezpieczeniu (PPI) niektórym posiadaczom kredytów hipotecznych.


Dostawcy PPI są zobowiązani do wysyłania klientom rocznych przypomnień, aby byli świadomi kosztów polisy i rodzaju ubezpieczenia.

Dostawcy muszą również jasno określić, że klienci mają prawo do anulowania ubezpieczenia i podać, w jaki sposób mogą to zrobić.

Zobacz też:


Jednak CMA stwierdził, że Barclays nie wysłał przypomnień do 1306 byłych posiadaczy polis hipotecznych PPI w latach 2014-2017.

Teraz bank będzie musiał wypłacić łącznie prawie 1 miliona funtów, co średnio daje około 750 GBP na klienta.

Adam Land, dyrektor ds. środków zaradczych, analiz biznesowych i finansowych w CMA, powiedział: „Barclays zapłaci klientom do 1 miliona funtów po naruszeniu nakazu PPI CMA”.

„To średnia wypłata około 750 GBP na klienta, co jest szczególnie ważne, ponieważ koszty utrzymania drastycznie wzrosły”.

„Będziemy teraz współpracować z Barclays, aby zapewnić, że te płatności będą dokonywane na rzecz klientów” - dodał.


CMA potwierdził, że Barclays już podejmuje działania i skontaktuje się z każdą osobą, której to dotyczy, w celu dokonania wypłaty.

Klienci będą mogli też otrzymać zwrot składek, ale będą musieli o to złożyć wniosek.

Barclays skontaktuje się z klientami, których to dotyczy i przekaże im informacje, w jaki sposób mogą to zrobić.

Rzecznik Barclays powiedział: „Po niedawnym przeglądzie Barclays naprawi sytuację niewielkiej liczbie obecnych i byłych klientów ubezpieczający kredyty hipoteczne PPI, którzy nie otrzymali oświadczeń z rocznego przeglądu, kiedy powinni”.

„Przepraszamy osoby poszkodowane i za wszelkie niedogodności, jakie mogło to spowodować”.

Co to jest PPI?

PPI to ubezpieczenie płatności oferowane wraz z kredytami w latach 90. I na początku XXI wieku.

Była to polisa ubezpieczeniowa dołączona do produktów takich jak kredyty, kredyty hipoteczne czy karty kredytowe.


PPI miało opłacać kredyt, jeśli ubezpieczający zachorował, miał wypadek lub stracił pracę.

Grupy konsumentów zaczęły kwestionować praktyki sprzedaży tych ubezpieczeń około 2005 r. po tym, jak okazało się, że wielu kredytobiorców nie wiedziało, że sprzedano im polisy.

Sprzedaż PPI została zakazana w 2009 roku, a pożyczkodawcom nakazano rozpatrzenie wszystkich reklamacji w 2011 roku.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Król Karol i królowa Camilla obrzucani jajkami w Yorku
 Czytaj następny artykuł:
Jak uzyskać 10 dni wolnego korzystając z czterech dni urlopu?