Wiadomości
Virgin Media wydaje ostrzeżenie związane z routerem Wi-Fi – zignorowanie go może spowodować problemy z Internetem
Virgin Media wysłało swoim klientom e-mail z ostrzeżeniem i wskazówkami dotyczącymi routera Wi-Fi.
Jeśli od jakiegoś czasu nie sprawdzałeś swojego routera, teraz jest dobry moment, aby poświęcić mu trochę miłości i uwagi.
Firma Virgin Media właśnie wysłała swoim klientom kilka bardzo przydatnych porad, a ich zignorowanie może pozbawić cennego połączenia internetowego.
Prawdopodobnie najważniejszą wskazówką jest sprawdzenie pozycji Hub Virgin Media który, który odpowiada za dostarczanie Internetu do wszystkich urządzeń w domu.
Wraz z nadejściem lata i rosnącymi temperaturami, ważne jest, aby upewnić się, że router nie jest narażony na bezpośrednie działanie promieni słonecznych i nie jest umieszczony na bardzo gorącym parapecie okiennym.
Podobnie jak większość gadżetów, takich jak telefony i laptopy, routery naprawdę nie lubią ciepła, a jeśli zrobią się zbyt gorące, mogą się wyłączyć.
To sprawi, że nie będziesz mieć dostępu do szerokopasmowego Internetu, dopóki wszystko nie ostygnie.
„Zawsze trzymaj router w chłodnym miejscu i z dala od światła słonecznego, aby zapobiec przegrzaniu” – wyjaśnił Virgin w wiadomości dla użytkowników.
To nie jedyna wskazówka dostawcy usług internetowych (ISP), który doradza również klientom umieszczenie routera w centralnym miejscu i jak najwyżej w swoich domach.
Daje to sygnałowi najlepszą szansę na rozprzestrzenienie się w całym domu.
Kolejną dobrą radą jest wyczyszczenie ustawień Wi-Fi i sprawdzenie, czy nie ma żadnych urządzeń, których nie należy podłączać, takich jak laptop sąsiada lub stare gadżety, których już nie używasz.
Virgin oferuje swoją aplikację Connect, która pomaga w tym zadaniu, dzięki czemu możesz dokładnie zobaczyć, co się dzieje – możesz nawet wstrzymać dostęp smartfonów i tabletów do sieci, jeśli nie chcesz, aby Twoje dzieci używały Internetu późno w nocy.
Firma zaleca też zresetowanie routera. Wyłączenie routera na 10 sekund może rozwiązać wiele problemów i warto to robić przynajmniej raz na kilka miesięcy.
Dobrym pomysłem jest sprawdzenie sprzętu pod kątem wadliwych lub uszkodzonych kabli, które mogą powodować problemy z siecią i spowolnić prędkość Internetu.
Zobacz też:
Warto zauważyć, że ponowne uruchomienie Huba może zająć od pięciu do 10 minut.
Będziesz wiedział, że połączenie zostało przywrócone i działa, gdy zaświeci się białe światło z przodu routera.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Pilne ostrzeżenie dla Polaków z Wielkiej Brytanii planujących podróż do …
Wielka Brytania wprowadza ogromną zmianę w mundurkach szkolnych. Eksperc…
Duża sieć komórkowa w Wielkiej Brytanii przywraca darmowy roaming dla mi…
Ryanair odwołuje 170 lotów. Linia lotnicza wydaje ostrzeżenie dla pasaże…
Wielka Brytania wprowadza nowe przepisy. Klienci mogą otrzymać nawet 200…
DWP wydaje pilne ostrzeżenie dla 24 milionów mieszkańców Wielkiej Brytan…
Bank Anglii wydaje pilne ostrzeżenie dla mieszkańców Wielkiej Brytanii —…