Wiadomości
Tablice rejestracyjne i ubezpieczenie dla e-rowerów w UK. Posłowie chcą rewolucji w mobilności elektrycznej
Posłowie i eksperci branżowi apelują, aby rowery elektryczne w Wielkiej Brytanii miały tablice rejestracyjne i ubezpieczenie dla bezpieczeństwa pieszych.
Ma to na celu uregulowanie spraw w taki sam sposób, jak w przypadku innych pojazdów, biorąc pod uwagę szkody, jakie mogą powstać w wyniku kolizji e-roweru z pieszym.
Rowery elektryczne mogą ważyć dwa razy więcej niż konwencjonalny rower i chociaż zgodnie z prawem większość z nich nie może poruszać się szybciej niż 25,5 mil na godzinę, niektóre zostały zmodyfikowane, aby osiągać znacznie wyższe prędkości.
Według strony internetowej rządu Wielkiej Brytanii, osoby w wieku od 14 lat mogą jeździć na e-rowerze, o ile spełnia on określone wymagania.
„Rowery elektryczne są znane jako »rowery ze wspomaganiem elektrycznym«(EAPC). Nie potrzebujesz prawa jazdy, aby na nich jeździć i nie trzeba go rejestrować, opodatkować ani ubezpieczyć” – podano na stronie internetowej rządu.
Jednak wielu argumentuje, że e-rowery nie są już tak bezpieczne.
W piątek 9 czerwca 15-letni chłopiec zmarł w wyniku zderzenia z karetką pogotowia po tym, jak był ścigany przez policję, gdy jechał na swoim rowerze elektrycznym.
Greater Manchester Police (GMP) poinformowała, że funkcjonariusze ruchu drogowego podążali za nastolatkiem wzdłuż Fitzwarren Street i na Lower Seedley Road w Salford w Wielkiej Brytanii, dopóki droga ich pojazdu nie została zablokowana przez słupki.
Chłopiec następnie jechał dalej i zderzył się z karetką na pobliskiej drodze Langworthy Road.
15-letni Saul Cookson został zabrany do szpitala, gdzie niestety wkrótce potem zmarł.
Do zdarzenia doszło po tym, jak w zeszłym miesiącu przyjaciele, 15-letni Harvey Evans i 16-letni Kyrees Sullivan, zginęli w wypadku na rowerze elektrycznym po tym, jak ścigała ich policyjna furgonetka w Cardiff.
Zajście to wywołało zamieszki w stolicy Walii.
Ian Stewart, przewodniczący Komisji ds. Transportu Izby Gmin, powiedział, że trzeba zrobić więcej, aby zapewnić bezpieczeństwo ludziom.
Stewart powiedział Mail on Sunday: „Nie sądzę, że przepisy są odpowiednie dla nowych technologii”.
„To nie dotyczy tylko e-rowerów, istnieją również problemy z e-hulajnogami i technologią wspomagającą/podążającą za samochodami”.
Zobacz też:
Członek komisji Greg Smith powiedział gazecie: „Wraz z większą liczbą rodzajów pojazdów rywalizujących o miejsce na drodze, jest sprawiedliwe, że wszyscy użytkownicy są traktowani tak samo”.
„E-rowery i e-hulajnogi mogą osiągać znaczne prędkości i powodować uszkodzenia innych pojazdów oraz ranić ludzi, dlatego powinny podlegać takim samym wymogom dotyczącym ubezpieczenia i podatków jak samochody” - dodał.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Czytaj poprzedni artykuł: Alert dla całej Wielkiej Brytanii. Po rekordowych upałach nadchodzą burze | Czytaj następny artykuł: Rekordowe upały w Wielkiej Brytanii: Żołnierze mdleli podczas parady |
Gorące Tematy
Podróżny niewpuszczony na pokład Ryanair w Wielkiej Brytanii mimo ważneg…
Bank Anglii podejmie trudną decyzję. Wpłynie na finanse milionów mieszka…
Wielka Brytania wprowadza nowe zasady dodatków 150 GBP na rachunki za en…
8 niezwykłych plaż w Wielkiej Brytanii, które warto odwiedzić latem 2025…
Popularna linia lotnicza ogłasza 4 nowe trasy z Wielkiej Brytanii
Ceny w supermarketach w UK wzrosły nawet o 115%. Czekolada, ser i jogurt…
Najnowsze zmiany HMRC będą kosztować podatników w Wielkiej Brytanii 480 …