Wiadomości
Ryanair zmusił podróżnych do zapłacenia 119 GBP, mimo że mieli „zatwierdzone” torby
Para brytyjskich turystów spotkała się z nieprzyjemną niespodzianką na lotnisku w Palma de Mallorca w Hiszpanii, kiedy pracownicy Ryanair nakazali im zapłacić 140 euro za nadmiarowy bagaż, mimo że używali torby zatwierdzonej przez linię lotniczą.
David i jego żona byli zszokowani, gdy powiedziano im, że muszą zapłacić dodatkową opłatę, mimo że zakupili specjalne torby zgodne z wymogami przewoźnika - podaje Mirror.
„Zostaliśmy poproszeni o wyjście z kolejki i umieszczenie jednej z naszych nowych toreb Coolife, ważących 9 kg i mających 20 cm szerokości, w metalowej ramie do pomiaru bagażu” - relacjonuje David cytowany przez Mirror.
Pracownik stwierdził, że ich torby są za duże i zażądał opłaty 70 euro (59,65 funtów) za każdą.
„Macie zapłacić albo nie polecicie” - miał powiedzieć pracownik Ryanair.
David, który bez problemu przeszedł kontrolę na lotnisku w Manchesterze na początku wakacji, uznał te słowa za stresujące i całkowicie niepotrzebne.
„Nie mieliśmy wyboru, ponieważ lot był już zamykany. Musieliśmy przekazać kartę debetową i zapłacić 140 euro. Nigdy nie czułem się tak zastraszony. To zepsuło nam dzień” - dodaje.
Co gorsza, para zauważyła, że inny pasażer, który również miał problemy z bagażem, ostatecznie mógł wejść na pokład, po prostu wyjmując kilka ubrań z torby i trzymając je w rękach.
Po wejściu na pokład i w powietrzu załoga ogłosiła, że na pokładzie nie ma wózków z jedzeniem ani napojami, co oznaczało brak dostępu do wody przez cały lot.
Jeden z pasażerów, który cierpiał na ból głowy, został poczęstowany wodą z kranu w toalecie.
David zapowiedział, że zrobi wszystko, aby unikać Ryanair w przyszłości.
Zobacz też:
„Ich postawa sugeruje, że to my ich bardziej potrzebujemy niż oni nas... Niespodziewani klienci powinni być ostrzeżeni i rezerwować loty gdzie indziej, jeśli mogą” - podsumowuje.
Ryanair w odpowiedzi stwierdził: „Ci pasażerowie zarezerwowali bilet priorytetowy na lot z Palma do Manchesteru, który pozwalał na zabranie małej osobistej torby i 10 kg bagażu podręcznego. Ponieważ ich bagaże przekraczały dozwolony rozmiar, zostali prawidłowo obciążeni standardową opłatą za nadmiarowy bagaż w wysokości 69,99 euro przez agenta na lotnisku w Palma.”
Torby, które para zabrała, zostały zakupione na Amazonie, reklamowane jako „zatwierdzone przez Ryanair”.
Torby te też cieszyły się pozytywnymi opiniami klientów używających ich podczas lotów Ryanair.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Czytaj poprzedni artykuł: Wypadek na A38: Dwie osoby aresztowane po śmierci mężczyzny w Birmingham | Czytaj następny artykuł: Ryanair, Wizz Air, TUI, easyJet, Jet2. Czego unikać pakując bagaż podręczny |
Gorące Tematy
Podwyżka dla tysięcy osób w Wielkiej Brytanii – od dziś wyższe wypłaty ś…
Wielka Brytania: HMRC wprowadza ogromne zmiany dla podatników – nowa str…
Wielką Brytanię czeka kolejna fala podwyżek? Wzrost podatków nieuniknion…
Czy to koniec taniego handlu w Wielkiej Brytanii? Przyszłość Poundland w…
Ryanair wprowadza karę 500 GBP za niewłaściwe zachowanie na pokładzie
Letnia ofensywa niskich cen w Aldi. Nowe okazje od 99 pensów przyciągają…
Ulewy, powodzie i upał do 30°C jednego dnia. Met Office ostrzega przed s…