Zaloguj się Załóż konto

Ryanair zmusił podróżnych do zapłacenia 119 GBP, mimo że mieli „zatwierdzone” torby

Para brytyjskich turystów spotkała się z nieprzyjemną niespodzianką na lotnisku w Palma de Mallorca w Hiszpanii, kiedy pracownicy Ryanair nakazali im zapłacić 140 euro za nadmiarowy bagaż, mimo że używali torby zatwierdzonej przez linię lotniczą.

Para brytyjskich turystów spotkała się z nieprzyjemną niespodzianką na lotnisku w Palma de Mallorca w Hiszpanii, kiedy pracownicy Ryanair nakazali im zapłacić 140 euro za nadmiarowy bagaż, mimo że używali torby zatwierdzonej przez linię lotniczą.

David i jego żona byli zszokowani, gdy powiedziano im, że muszą zapłacić dodatkową opłatę, mimo że zakupili specjalne torby zgodne z wymogami przewoźnika - podaje Mirror.


„Zostaliśmy poproszeni o wyjście z kolejki i umieszczenie jednej z naszych nowych toreb Coolife, ważących 9 kg i mających 20 cm szerokości, w metalowej ramie do pomiaru bagażu” - relacjonuje David cytowany przez Mirror.

Pracownik stwierdził, że ich torby są za duże i zażądał opłaty 70 euro (59,65 funtów) za każdą.

„Macie zapłacić albo nie polecicie” - miał powiedzieć pracownik Ryanair.

David, który bez problemu przeszedł kontrolę na lotnisku w Manchesterze na początku wakacji, uznał te słowa za stresujące i całkowicie niepotrzebne.


„Nie mieliśmy wyboru, ponieważ lot był już zamykany. Musieliśmy przekazać kartę debetową i zapłacić 140 euro. Nigdy nie czułem się tak zastraszony. To zepsuło nam dzień” - dodaje.

Co gorsza, para zauważyła, że inny pasażer, który również miał problemy z bagażem, ostatecznie mógł wejść na pokład, po prostu wyjmując kilka ubrań z torby i trzymając je w rękach.

Po wejściu na pokład i w powietrzu załoga ogłosiła, że na pokładzie nie ma wózków z jedzeniem ani napojami, co oznaczało brak dostępu do wody przez cały lot.


Jeden z pasażerów, który cierpiał na ból głowy, został poczęstowany wodą z kranu w toalecie.

David zapowiedział, że zrobi wszystko, aby unikać Ryanair w przyszłości.

Zobacz też:


„Ich postawa sugeruje, że to my ich bardziej potrzebujemy niż oni nas... Niespodziewani klienci powinni być ostrzeżeni i rezerwować loty gdzie indziej, jeśli mogą” - podsumowuje.

Ryanair w odpowiedzi stwierdził: „Ci pasażerowie zarezerwowali bilet priorytetowy na lot z Palma do Manchesteru, który pozwalał na zabranie małej osobistej torby i 10 kg bagażu podręcznego. Ponieważ ich bagaże przekraczały dozwolony rozmiar, zostali prawidłowo obciążeni standardową opłatą za nadmiarowy bagaż w wysokości 69,99 euro przez agenta na lotnisku w Palma.”


Torby, które para zabrała, zostały zakupione na Amazonie, reklamowane jako „zatwierdzone przez Ryanair”.

Torby te też cieszyły się pozytywnymi opiniami klientów używających ich podczas lotów Ryanair.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Wypadek na A38: Dwie osoby aresztowane po śmierci mężczyzny w Birmingham
 Czytaj następny artykuł:
Ryanair, Wizz Air, TUI, easyJet, Jet2. Czego unikać pakując bagaż podręczny