Wiadomości
Ostrzeżenie przed inteligentnymi licznikami. Miliony gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii narażone na wyższe rachunki
W Wielkiej Brytanii aż 3,5 miliona liczników inteligentnych przestało pełnić swoją podstawową funkcję, działając w tzw. trybie „nieinteligentnym” („dumb mode”).
Oznacza to, że liczniki te nie mogą przesyłać odczytów automatycznie do dostawców energii ani dostarczać użytkownikom bieżących informacji o zużyciu.
W praktyce miliony gospodarstw domowych są narażone na wyższe, niedokładne rachunki, ponieważ wielu klientów, nieświadomych rzeczywistego zużycia energii, traci kontrolę nad wydatkami.
Tryb „dumb mode” – co to oznacza dla użytkowników?
Licznik w trybie „dumb mode” traci podstawową funkcjonalność: automatyczne przesyłanie odczytów do dostawców energii oraz wyświetlanie zużycia na ekranach domowych.Klienci są zmuszeni podawać odczyty ręcznie, co prowadzi do wyższych rachunków, a brak dostępu do bieżących danych powoduje, że użytkownicy nie mogą reagować na nagłe zmiany w zużyciu.
Badania przeprowadzone przez Uswitch.com pokazują, że aż 1,4 miliona klientów czekało na naprawę swojego licznika przez ponad sześć miesięcy.
Które firmy energetyczne mają najwięcej źle działających liczników?
Problem z licznikami dotyczy wielu głównych dostawców energii, ale dane Ofgem wskazują, że to klienci British Gas są najbardziej dotknięci problemem.Aż 16,3% ich liczników działa w trybie „dumb mode”. Scottish Power i EDF Energy również mają znaczne udziały urządzeń w tym trybie, wynoszące odpowiednio 14,5% i 12,1%.
Dla porównania, firmy E (2,6%), Ovo (5,6%) i Utilita (5,8%) mają najniższe wskaźniki odłączonych liczników, co świadczy o skuteczniejszej obsłudze klienta i lepszej konserwacji sprzętu.
Dane wskazują, że średni użytkownik musiał czterokrotnie kontaktować się z dostawcą, aby zgłosić problem, a co dziesiąty klient zgłaszał się aż osiem razy.
Długie czasy oczekiwania na naprawę prowadzą do frustracji, a sytuacja zniechęca część osób do instalacji liczników inteligentnych.
Zobacz też:
Według badania Uswitch aż 36% gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii wciąż nie korzysta z liczników inteligentnych, a prawie połowa tych gospodarstw wskazuje, że zdecydowaliby się na takie liczniki dopiero po otrzymaniu zapewnienia o ich niezawodności.
Reakcje rynku i możliwe działania naprawcze
Uswitch apeluje do firm energetycznych o szybkie i skuteczne działania w celu rozwiązania problemów.„Działający licznik inteligentny może pomóc gospodarstwom domowym oszczędzać, umożliwiając monitorowanie zużycia i korzystanie z tańszych taryf” – powiedział Richard Neudegg, dyrektor ds. regulacji w Uswitch.com.
Dodał również, że dla użytkowników, którzy mają problem z domowym wyświetlaczem, istnieją alternatywy, takie jak aplikacja Uswitch, która umożliwia monitorowanie zużycia energii z poziomu smartfona.
Pomimo trudności technicznych liczników inteligentnych, ich potencjał do obniżenia rachunków energii pozostaje niepodważalny.
Jednak, aby zwiększyć liczbę użytkowników, dostawcy muszą nie tylko szybko naprawić obecne problemy, ale także wzmocnić zaufanie klientów do tych urządzeń.
Z raportu wynika, że 49% osób bez liczników inteligentnych potrzebuje gwarancji niezawodności urządzeń, zanim zdecydują się na ich instalację.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Podwyżka dla tysięcy osób w Wielkiej Brytanii – od dziś wyższe wypłaty ś…
Wielka Brytania: Funciak sprzedany za 1 funta – co się stanie z siecią P…
Wielka Brytania: HMRC wprowadza ogromne zmiany dla podatników – nowa str…
Wielką Brytanię czeka kolejna fala podwyżek? Wzrost podatków nieuniknion…
Samolot lecący do Londynu rozbił się tuż po starcie w Indiach – na pokła…
Cios dla brytyjskiej gospodarki - PKB spadł o 0,3%. Co to oznacza dla Tw…
Czy to koniec taniego handlu w Wielkiej Brytanii? Przyszłość Poundland w…