Wiadomości
„Allahu Akbar” – deportowany mężczyzna wykrzykiwał groźby w samolocie EasyJet
Deportowany przez brytyjskie władze mężczyzna wzbudził strach wśród pasażerów linii EasyJet. Wykrzykiwał groźby odnoszące się do działalności terrorystów.
23 sierpnia przez cały dwugodzinny lot z Londynu do Wenecji deportowany wzywał pomocy i wykrzywiał hasła typu: „Allahu Akbar”, „Dziś nadchodzi śmierć”, „Dziś umrzemy”. Jego zachowanie sprawiło, że dorośli pasażerowie byli przerażeni, a dzieci wybuchły płaczem.
Podróżni skarżyli się potem, że nakazano im skasowanie nagranych filmów i zrobionych mężczyźnie zdjęć. Nie otrzymali też żadnej rekompensaty za lot, ponieważ przewoźnik tłumaczył, że nie jest w stanie przewidzieć zachowania wszystkich pasażerów.
Uważa się, że zakuty w kajdanki mężczyzna był deportowany do Włoch na podstawie Konwencji dublińskiej – zgodnie z zasadami osoby starające się o azyl powinny złożyć odpowiedni wniosek w pierwszym kraju, do którego dotarły - pisze Metro.
Rzecznik prasowy EasyJet przeprosił za zaistniałą sytuację i zapewnił, że w żadnym momencie lotu bezpieczeństwo podróżnych nie było zagrożone. Rząd kupując bilety dla deportowanych dostarcza liniom lotniczym szczegółowe informacje dotyczące danej osoby, także ocenę ryzyka. Również specjaliści zatrudnieni przez EasyJet robią własną ocenę, gdy zajdzie taka potrzeba. Jeśli pojawią się jakieś obawy, przewoźnik może odmówić zabrania danego pasażera na pokład.
poniedziałek, 12 września 2016 07:40
-
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Wielka Brytania tnie benefity. Setki tysięcy osób straciły wypłaty z DWP
Kolejny duży bank zamyka oddziały w Wielkiej Brytanii – tysiące klientów…
Pilne: autostrada M42 w pobliżu lotniska w Wielkiej Brytanii całkowicie …
Kolejna fala upałów w Wielkiej Brytanii – temperatury do 33°C przez pona…
Fala upałów w Wielkiej Brytanii: rząd wydaje ostrzeżenie zdrowotne, rośn…
Brytyjska poczta wprowadza ogromne zmiany w dostawach – co to oznacza dl…
Gigant energetyczny wypłaci klientom 1,5 mln funtów odszkodowań za błędy…