Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Ryanair i British Airways pod lupą za nieoferowanie zwrotów pieniędzy podczas pandemii

British Airways i przewoźnik budżetowy Ryanair są badani przez brytyjski organ ds. konkurencji w celu ustalenia, czy linie lotnicze złamały przepisy dotyczące konkurencji po odmowie zwrotu pieniędzy za odwołane loty podczas pandemii.

Urząd ds. Konkurencji i Rynków (CMA) wszczął dochodzenie w grudniu po doniesieniach, że ludziom odmawiano zwrotu pieniędzy za loty, których nie mogli legalnie odbyć.


Ograniczenia pandemiczne wprowadzone przez rząd uniemożliwiły klientom wykonywanie lotów zgodnie z prawem, ale władze obawiają się, że pasażerom, którzy mieli zarezerwowane loty, odmówiono zwrotu pieniędzy.

Zamiast tego British Airways oferowały kupony lub zmianę rezerwacji, a Ryanair zapewnił opcję zmiany rezerwacji.

CMA jednak stwierdziło, że obawia się, że ludzie zostali niesprawiedliwie pozostawieni bez pieniędzy kieszeni.


British Airways i Ryanair zostały powiadomione o obawach Urzędu ds. Konkurencji i Rynków i będą miały możliwość ustosunkowania się do organizacji.

Ryanair już poinformował, że po zapoznaniu się ze szczegółami dochodzenia dokonał zwrotów pieniędzy dla niewielkiej liczby osób.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Około 8 na 10 dorosłych mieszkańców Wielkiej Brytanii ma przeciwciała na koronawirusa
 Czytaj następny artykuł:
„Nieudany i niszczący” system sygnalizacji świetlnej w podróżach powinien zostać wycofany