Wiadomości
Brak kierowców ciężarówek nie jest spowodowany Brexitem – twierdzi minister transportu
Minister odrzucił sugestie, że to Brexit spowodował, że brakuje kierowców.
Według niego największy wpływ na problemy kadrowe w transporcie miała pandemia koronawirusa.
„Covid jest głównym powodem” – powiedział w Sky News.
„Jest to problem globalny, a Europa jest szczególnie dotknięta. Dla przykładu w Niemczech brakuje 60 tys., a w Polsce brakuje 123 tys. kierowców ciężarówek” - stwierdził brytyjski minister transportu.
„Więc, jak mówię, jest to główna przyczyna problemu i bardzo ciężko pracujemy, aby to zmienić, w tym zmienić prawo, aby zapewnić więcej testów dla kierowców ciężarówek i zachęcić ludzi do powrotu na rynek” – dodał.
Wielka Brytania od tygodni zmaga się z brakiem kierowców samochodów ciężarowych z powodu brexitu i pandemii koronawirusa.
Firmy zajmujące się transportem drogowym twierdzą, że w Wielkiej Brytanii brakuje około 100 000 kierowców – dotyczy to firm z całej gospodarki.
Wczoraj BP zostało zmuszone do zamknięcia niektórych stacji benzynowych i przekazało, że planuje racjonować dostawy paliwa do pozostałych stacji z powodu braku kierowców ciężarówek.
Gigant naftowy poinformował rząd, że stara się szybko uzupełnić zapasy w stacjach i planuje nadać priorytet dostawom do kluczowych lokalizacji.
Chociaż nie brakuje paliwa, brak kierowców utrudnia utrzymanie dostaw w całym kraju, podała stacja ITV News.
Również Esso ogłosiło, że zostało zmuszone do natychmiastowego zamknięcia niektórych punktów sprzedaży, ponieważ nie są w stanie transportować paliwa w całym kraju.
Problemy z brakiem kierowców i rąk do pracy uderzają też w dostawy jedzenia do supermarketów.
Tesco – które od oferuje kierowcom samochodów ciężarowych premie za rekrutację w wysokości 1000 funtów – ostrzegło urzędnika prowadzącego spotkanie w zeszłym tygodniu, że nadal potrzebuje 800 kierowców.
Supermarket ostrzegł, że problem dotyczy całej branży, a próby rekrutowania przez różnych sprzedawców z tej samej puli kierowców były jak „przenoszenie leżaków na plaży”.
Supermarket wezwał do tymczasowego złagodzenia przepisów imigracyjnych, aby ułatwić sprowadzanie pracowników z zagranicy w celu rozwiązania problemu.
Firmy zajmujące się transportem drogowym twierdzą, że w Wielkiej Brytanii brakuje około 100 000 kierowców – dotyczy to firm z całej gospodarki.
Krajowy Związek Rolników opublikował wspólne pismo organów przemysłu spożywczego do premiera wzywające do wydania 12-miesięcznej wizy „COVID recovery visa”, umożliwiającej firmom zaangażowanym w łańcuch dostaw rekrutację „krytycznych ról” jako krótkoterminowa reakcja na niedobory siły roboczej.
Według ekspertów w całej branży jest około 500 000 wakatów. Bez wizy „więcej półek będzie pustych, a konsumenci wpadną w panikę, aby spróbować przetrwać zimę”, czytamy w liście.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Czytaj poprzedni artykuł: Wielka Brytania ma „10 dni na uratowanie Świąt Bożego Narodzenia” | Czytaj następny artykuł: Port w Dover zablokowany przez protestujących. Policja aresztowała 17 osób |