Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

bham.pl Wiadomości Wielka Brytania Morrisons chce, aby klienci wąchali mleko, by ocenić czy jest dobre. Sklep usunie datę przydatności do spożycia

Morrisons chce, aby klienci wąchali mleko, by ocenić czy jest dobre. Sklep usunie datę przydatności do spożycia

Jeszcze w tym miesiącu Morrisons zrezygnuje z zamieszczania dat przydatności do spożycia na większości produktów mlecznych.

Zamiast tego sieć będzie zachęcać kupujących do stosowania staroświeckiego „testu wąchania”.


Od końca stycznia na opakowaniach 90% mleka własnej marki sieć supermarketów, w ramach działań zapobiegających marnowaniu żywności, zastąpi termin „use by” napisem „best before”.

Według organizacji charytatywnej WRAP mleko jest trzecim najbardziej marnowanym produktem spożywczym w Wielkiej Brytanii.

Badania wykazały, że pasteryzowane mleko może być używane kilka dni po dacie, a Agencja Standardów Żywności uważa, że najlepszym sposobem, aby sprawdzić, czy mleko się nadaje do spożycia, jest jego powąchanie.

Większość supermarketów dodaje duży margines dat przydatności do spożycia z obawy przed pozwaniem przez klientów, którzy mogą ucierpieć na zatrucie pokarmowe.


Ian Goode z Morrisons powiedział: „Zmarnowane mleko oznacza zmarnowany wysiłek naszych rolników i niepotrzebny dwutlenek węgla uwalniany do atmosfery”.

„Dobrej jakości, dobrze utrzymane mleko, można spożyć kilka dni po upływie terminu przydatności do spożycia – i uważamy, że takie mleko powinno być spożywane, a nie wylewane”.

„Tak więc podejmujemy dzisiaj odważny krok i prosimy klientów, aby wąchając mleko, zdecydowali czy nadal nadaje się do picia”.

„Pokolenia przed nami zawsze stosowały test wąchania – i wierzę, że my też możemy”.

-
 


Czytaj poprzedni artykuł:
Firma energetyczna sugerowała przytulanie zwierząt i robienie pajacyków, aby się ogrzać
 Czytaj następny artykuł:
Mężczyzna oskarżony o morderstwo Polaka w Londynie