Wiadomości
Ryanair przegrał apelację i będzie musiał wypłacić odszkodowania klientom
Sąd Apelacyjny w Londynie podtrzymał w tym tygodniu wcześniejsze orzeczenie Sądu Najwyższego z kwietnia 2021 r., które stwierdziło, że irlandzkie linie lotnicze muszą wypłacić odszkodowania tysiącom pasażerów, których loty zostały opóźnione lub odwołane w 2018 r. w wyniku strajków.
Ponad 400 lotów zostało odwołanych w sierpniu 2018 r. po skoordynowanym strajku pilotów Ryanaira, którzy domagali się, aby linia lotnicza w pełni uznała związki i poprawiła płace i warunki dla załóg.
Linie lotnicze ostatecznie zaakceptowały wiele żądań swoich pilotów, ale odrzuciły roszczenia odszkodowawcze od pasażerów, których loty zostały odwołane zgodnie z europejskimi przepisami EC261 o odmowie przyjęcia na pokład.
Ryanair argumentował, że strajk był „nadzwyczajną okolicznością”, która zwalnia linie lotnicze z obowiązku wypłaty odszkodowania za opóźnione lub odwołane loty.
Sędzia powiedział, że strajki same w sobie nie stanowią „nadzwyczajnych okoliczności” w ramach unijnego rozporządzenia w sprawie rekompensat za odwołane lub opóźnione loty.
Dlatego odwołanie lotu z powodu strajku uprawnia pasażerów do otrzymania odszkodowania w wysokości do 600 euro w przypadku odwołania lub poważnego opóźnienia lotów.
Sędzia powiedział, że ogólnie strajki „mogły” doprowadzić do nadzwyczajnych okoliczności, jednak strajk w sprawie warunków płacy lub zatrudnienia nie spełnia tych kryteriów.
Tania linia lotnicza Ryanair została uznana za najgorszą linię lotniczą oferującą loty krótkodystansowe.
Według organizacji konsumenckiej Which? aż 75% osób twierdzi, że najchętniej uniknęłoby latania tymi liniami.
Przewoźnik budżetowy, któremu przyznano łączną notę 55 na 100, został ostro skrytykowany przez pasażerów.
Zaledwie 47% stwierdziło, że byli zadowoleni ze sposobu, w jaki Ryanair obsługiwał zwroty pieniędzy podczas pandemii.
Ryanair otrzymał również niskie oceny z innych względów w tym jedną na pięć gwiazdek za komfort siedzenia, dwie za proces wchodzenia na pokład.
Otrzymał również niskie oceny za czystość kabiny, asortyment i jakość jedzenia i napojów.
Mimo że tania linia lotnicza oferuje loty z wielu miast w Wielkiej Brytanii do miejsc w Europie za mniej niż 10 funtów, otrzymała tylko trzy gwiazdki za stosunek jakości do ceny.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube
Gorące Tematy
Ryanair, Wizz Air, easyJet, Jet2, TUI i British Airways. Najnowsze zasad…
Brytyjskie gospodarstwa domowe czeka wzrost podatków o 3500 GBP rocznie
Dziesiątki tysięcy odbiorców energii otrzyma tej zimy 50% zniżki na rach…
Tesco wprowadza duże zmiany w supermarketach, które oszczędzą klientom p…
Chaos na brytyjskim lotnisku: Ryanair wydaje oświadczenie