Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Zadowolenie ze służby zdrowia w UK spadło do najniższego poziomu od 1997 r

Zadowolenie społeczne z NHS spadło do najniższego poziomu od 1997 r., zaledwie 36% mieszkańców Wielkiej Brytanii jest zadowolonych ze sposobu, w jaki działa służba zdrowia.

Według badań Narodowego Centrum Badań Społecznych (NatCen) w Anglii, Szkocji i Walii jest obecnie 41% osób niezadowolonych z NHS, to najwięcej od 2002 roku.

W 2002 roku niezadowolenie z funkcjonowania służby zdrowia doprowadziło do tego, że rząd Tony'ego Blaira podniósł podatki w celu poprawy usług i wprowadził cele zapewniające szybką opiekę.


Jeśli chodzi o liczbę osób zadowolonych to od 2020 roku spadła ona aż o 17% i obecnie wynosi zaledwie 36%, co jest najgorszym wynikiem od 1997 roku.

Badanie NatCen wykazało, że poziomy zadowolenia z usług lekarzy pierwszego kontaktu (38%), dentystów (33%), pogotowia ratunkowego (39%) oraz usług szpitalnych (41%) i ambulatoryjnych (49%), są najniższe od czasu rozpoczęcia śledzenia postaw społecznych.

Pandemia koronawirusa i wynikające z niej zakłócenia w świadczeniu usług NHS pogłębiły spadek satysfakcji, jednak niezadowolenie – zwłaszcza z dostępem do wizyt u lekarza rodzinnego i rutynowych operacji – było widoczne na długo przedtem.

-
 


Czytaj poprzedni artykuł:
Nie kąpał się od kilku dni, a matka używała jego inhalatora do zażywania narkotyków. Siedmiolatek zmarł na mrozie przed domem
 Czytaj następny artykuł:
Po awarii w Londynie tysiące domów nadal nie ma prądu