Zaloguj się Załóż konto
Polish (Poland)English (United Kingdom)

Tesco, Asda i Sainsbury's podniosły ceny podstawowych artykułów spożywczych nawet o 30%

Kryzys związany z rosnącymi kosztami życia w Wielkiej Brytanii staje się jeszcze bardziej, dokuczliwy, ponieważ wiele brytyjskich supermarketów podniosło w ostatnich tygodniach ceny podstawowych artykułów żywnościowych nawet o 30 procent.

Pomimo tego, że miliony ludzi zmagają się z rosnącymi kosztami utrzymania, Tesco, Asda, Sainsbury's podniosły w sumie ceny ponad 100 artykułów spożywczych własnych marek.


Wśród 102 pozycji, w tym warzyw konserwowych, dżemów, makaronów, kawy, świeżego mięsa i serów, odnotowano wzrosty cen, podczas gdy obniżono cenę tylko 34 pozycje.

Ceny niektórych produktów zostały wielokrotnie podniesione, po podwyżkach, które miały miejsce już na początku roku.

Okazuje się też, że ceny niektórych produktów wzrosły nawet o 30 procent.

Dzieje się tak po tym, jak supermarkety informowały, że obniżają ceny wielu podstawowych produktów, aby przyciągnąć klientów w czasie rosnących kosztów życia.


Jednak, mimo że faktycznie cześć cen została obniżona to porównanie, przeprowadzone przez reporterów Nationalworld, wykazało, że trzy razy więcej produktów podrożało, niż potaniało.

Koszty życia rosną w najszybszym tempie od 30 lat, częściowo z powodu rosnących cen żywności, dlatego kupujący coraz częściej szukają oszczędności w alejkach supermarketów.

Najnowsze dane pokazują, że coraz więcej osób, chcących zaoszczędzić pieniądze, rezygnuje ze znanych marek na rzecz produktów pod własną marką supermarketów.

Zobacz też:


Jednak w czasie, gdy wielu klientów chce teraz polegać na tańszych asortymentach żywności bardziej niż kiedykolwiek, wszystkie trzy duże supermarkety podniosły swoje ceny.

Asda między 4 kwietnia a 2 maja podniosła ceny 37 ze 158 produktów własnych marek Smart Price lub Farm Stores.


Sainsbury's podniosło ceny 20 z 237 produktów własnych marek w okresie od 4 kwietnia do 2 maja.

W tym samym okresie Tesco w podniosło ceny 42 z 216 produktów własnych marek.

Morrisons od 4 kwietnia do 2 maja podniósł cenę tylko jednego produktu, a Aldi podniosło cenę tylko dwóch produktów z 90 produktów własnej marki.

-