Zaloguj się Załóż konto

Jak naprawdę działają fotoradary w UK? AA ostrzega kierowców, aby ignorowali mity

AA, ostrzegło kierowców, aby ignorowali popularne mity, ujawniając, jak naprawdę działają fotoradary w Wielkiej Brytanii.

AA, ostrzegło kierowców, aby ignorowali popularne mity, ujawniając, jak naprawdę działają fotoradary w Wielkiej Brytanii.

Od czasu wprowadzenia czujników prędkości ponad 30 lat temu pojawiło się wiele popularnych plotek między innymi takie, że zmiana pasa może oszukać radar albo że mandaty z ukrytych fotoradarów są nieważne.

Jednak AA ostrzega kierowców, aby nie próbowali ich przechytrzyć i obala mity, które krążą wśród wielu kierowców.


Chociaż fotoradary są powszechnie znienawidzone przez sfrustrowanych kierowców, na przestrzeni lat drastycznie zmniejszyły liczbę wypadków drogowych.

Według naukowców z London School of Economics od 1991 roku kamery drogowe zmniejszyły śmiertelność na drogach nawet o 68%.

Stowarzyszenie motoryzacyjne powiedziało: „Nie powinieneś próbować unikać złapania. Bezpieczniej jest dla wszystkich trzymać się ograniczeń – i prawa – przede wszystkim nie przekraczając prędkości”.

Na szczycie listy nieprawdziwych plotek na temat fotoradarów jest to, że obliczenia średniej prędkości można przechytrzyć, zmieniając pasy.

AA twierdzi: „Podczas gdy starsze fotoradary mogły zostać »oszukane«, bardziej zaawansowane kamery wykorzystują teraz wiele zestawów kamer w każdym punkcie, aby śledzić wszystkie pasy i porównywać średnie prędkości”.


Departament Transportu ogłosił, że wszystkie fotoradary zostaną pomalowane na żółto, aby były łatwiejsze do zauważenia.

Jednak wielu kierowców błędnie uważa, że ​​ich kara za przekroczenie prędkości jest nieważna, jeśli kamera nie jest widoczna.

Według AA to, że kierowca nie widział fotoradaru, nie oznacza to, że grzywna jest nieważna.

„Nie są po to, by ich zauważać i unikać – ich celem jest zachęcenie kierowców do przestrzegania dozwolonej prędkości” – poinformowało AA.


Jak naprawdę działa fotoradar?

Istnieje kilka różnych rodzajów fotoradarów stacjonarnych używanych w całej Wielkiej Brytanii.

Znajdują się one głównie w miejscach, w których przestrzeganie ograniczenia prędkości ma kluczowe znaczenie, na przykład w pobliżu szkół.

Pierwsza wersja fotoradarów, „Gatso”, jest nadal w użyciu.

Nazwane na cześć holenderskiego wynalazcy rajdowego Maurice'a Gatsonidesa, rejestrują po prostu prędkość, z jaką Twój samochód przejeżdża w określonym miejscu.


Innym rodzajem jest fotoradar średniej prędkości — rejestrujący prędkość, z jaką pojazdy przejechały na określonej długości drogi.

Te wersje mogą ograniczyć nawyk nagłego zwalniania kierowców po dojechaniu do fotoradaru.

Nie ma ograniczeń co do długości sieci fotoradarów średniej prędkości — na przykład fotoradary SpeedSpike mogą zmieścić się w sieci składającej się z maksymalnie 1000 oddzielnych kamer.

Innym rodzajem fotoradaru jest Speed and Traffic Camera, która wykorzystuje radar do rejestrowania prędkości jazdy kierowcy.

Jeśli Twój samochód zostanie przyłapany na złamaniu dozwolonego limitu, kamera wykona cyfrowy obraz zawierający kolor, typ, markę i tablicę rejestracyjną Twojego pojazdu.


Właściciel pojazdu otrzymuje następnie zawiadomienie o zamiarze ścigania (NIP), które musi przyjść w ciągu dwóch tygodni.

Minimalna kara za przekroczenie prędkości wynosi zwykle 100 funtów grzywny i trzy punkty karne na prawie jazdy.

Zobacz też:


Jednak w zależności od tego, o ile przekroczyłeś prędkość lub czy jesteś wielokrotnym przestępcą, kara może być dużo większa.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Dwie firmy energetyczne zarabiające miliardy w UK nadal handlują z Rosją
 Czytaj następny artykuł:
Kierowcy, którzy utknęli w koszmarnych korkach w Dover, zamieniają pobocza w „publiczny pisuar”