Wiadomości
Tysiące kierowców w UK ukaranych mandatami 100 GBP, po zmianach ograniczeń prędkości
Władze miast, w tym Rada Miejska Birmingham, wprowadziły nowe strefy 20 mil na godzinę, co doprowadziło do nałożenia około 32 000 grzywien w całej Wielkiej Brytanii.
W Birmingham wprowadzono szereg pilotowych stref prędkości 20 mil na godzinę, a planuje się wprowadzenie ich znacznie więcej w całym mieście.
Ruch ten jest krytykowany przez działaczy, takich jak dziennikarz motoryzacyjny, były prezenter Top Gear, Quentin Wilson, który powiedział MailOnline: „Ograniczenie prędkości do 20 mil na godzinę zdyskredytuje inne inicjatywy związane z bezpieczeństwem drogowym i zrazi konsumentów samochodów”.
Krytycy zauważają, że na niektórych ulicach limit prędkość został zwiększony drastyczne, bo z 40 mph na 20 mph dlatego tak dużo kierowców tego nie zauważyło i zostało niesłusznie ukaranych.
Według doniesień brytyjskich mediów policja w całym kraju zmniejszyła również swoją tolerancję na przekraczanie prędkości, o 1 milę na godzinę.
Przykładowo wcześniej londyńska policja dawała 10 procent swobody w zakresie przekraczania prędkości plus dodatkowe 3 mile na godzinę.
Oznaczało to, że kierowcy jadący w strefie 20 mil na godzinę mogli jechać z prędkością do 25 mil na godzinę, zanim spotkała ich kara.
Jednak zmiana w wytycznych dotyczących luzu oznacza, żelimit podobno spadł teraz do 24 mil na godzinę.
West Midlands Police zapytana o zmniejszenie tolerancji w regionie West Midlands poinformowało tylko krótko: „Nasze stanowisko jest takie, że kierowcy nigdy nie powinni przekraczać oznakowanych ograniczeń prędkości”.
Tymczasem w raporcie dotyczącym ograniczenia prędkości do 20 mil na godzinę, zatytułowanym: „Wolniej jest bezpieczniej” przeprowadzonym przez Birmingham City Council, zbadano wpływ ograniczenia prędkości na ilość wypadków śmiertelnych, powodujących poważne obrażenia i innych kolizji w ciągu trzech lat.
Wprowadzenie nowych ograniczeń prędkości w obszarze pilotażowym w Centrum Birmingham spowodowało spadek średniej prędkości z 27,9 mil na godzinę do 25,7 mil na godzinę, co oznacza spadek o 2,2 mil na godzinę.
Jednak w innych częściach miasta odnotowano dużo niższy spadek.
Raport wykazał, że ilość wypadków śmiertelnych lub z poważnymi obrażeniami w ciągu trzech lat poprzedzających program spadła ze 171 do 158 w ciągu 3 lat od rozpoczęcia badania.
Natomiast liczba ofiar w tym samym okresie spadła z 225 do 204 w tym obszarze pilotażowym.
Zobacz też:
W centrum miasta liczba wypadków śmiertelnych lub poważnymi obrażeniami spadła z 58 w ciągu trzech lat poprzedzających program do 47 w ciągu trzech lat po nim. Liczba ofiar spadła z 70 do 65.
Ilość wszystkich wypadków w tym czasie spadła o trzy procent.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.