Zaloguj się Załóż konto

Brytyjskie lotnisko zamierza wprowadzić limity lotów przed Bożym Narodzeniem

Świąteczne wyjazdy mogą zostać odwołane dla tysięcy rodzin po tym, jak lotnisko Heathrow rozpoczęło rozmowy z liniami lotniczymi na temat przywrócenia ograniczeń lotów.

Świąteczne wyjazdy mogą zostać odwołane dla tysięcy rodzin po tym, jak lotnisko Heathrow rozpoczęło rozmowy z liniami lotniczymi na temat przywrócenia ograniczeń lotów.

Według doniesień brytyjskich mediów lotnisko zaproponowało „ograniczenie liczby miejsc” podczas najbardziej ruchliwych dni okresu Bożego Narodzenia.


Ograniczenia mają na celu zapobieganie przeciążeniu najbardziej ruchliwego lotniska w Wielkiej Brytanii w okresie świątecznym i zostały zgłoszone liniom lotniczym, w tym British Airways i Virgin Atlantic.

Heathrow podjęło „trudną decyzję” o narzuceniu dziennego limitu 100 000 pasażerów dziennie na początku tego roku, ponieważ lotnisko i linie lotnicze zmagały się z brakiem personelu.

Obie strony obwiniały się za niepowodzenia, a pasażerowie cierpieli z powodu wielu odwołań, długich kolejek i opóźnień na lotniskach w Wielkiej Brytanii w najbardziej ruchliwych miesiącach letnich.

Paul Charles, konsultant ds. lotnictwa w The PC Agency, powiedział, że napięcie między liniami lotniczymi a lotniskami utrzymuje się pomimo poprawy usług w ostatnich tygodniach.

Powiedział: „Linie lotnicze są naprawdę niezadowolone, że lotnisko przygotowuje się do wprowadzenia kolejnych limitów, ponieważ gdy loty są odwołane, kończy się to niezadowoleniem konsumentów”.


„Możliwe limity miejsc doprowadzą do setek odwołań lotów w jednym ze szczytowych okresów w roku, kiedy rodziny i przyjaciele desperacko chcą się spotkać. Znowu wpłynie to na święta i krótkie przerwy świąteczne, nawet jeśli loty zostaną odwołane z dużym wyprzedzeniem”.

Rzecznik lotniska Heathrow powiedział: „Spodziewamy się, że szczytowe dni w Boże Narodzenie będą bardzo pracowite”.

„Współpracujemy z naszymi partnerami lotniczymi nad opracowaniem bardziej ukierunkowanego mechanizmu, który chroni obsługę pasażerów w okresach szczytu”.

„Usuwamy ograniczenie, które obowiązywało latem i omawiamy z liniami lotniczymi szereg bardziej ukierunkowanych opcji, aby w razie potrzeby proaktywnie zarządzać dniami szczytowego zapotrzebowania w okresie zimowym” - dodał rzecznik Heathrow.

„Priorytetem Heathrow jest zapewnienie pasażerom doskonałej obsługi i zachęcamy linie lotnicze do współpracy z nami w zakresie opracowania podejścia do osiągnięcia tego celu”.


„Chociaż mamy do czynienia z wieloma trudnościami ekonomicznymi, a także ze spuścizną Covid, naszym celem jest jak najszybsze odzyskanie pełnej przepustowości i światowej klasy usług, których podróżni oczekują od największego lotniska w Wielkiej Brytanii” - dodał.

Linie lotnicze nadal są zaniepokojone poziomem zatrudnienia na lotnisku.

Na początku tego roku John Holland-Kaye, dyrektor naczelny Heathrow, ostrzegł, że problemy kadrowe w sektorze lotniczym mogą rozciągać się do lata 2023 roku..

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Royal Mail zlikwiduje 6000 miejsc pracy do sierpnia przyszłego roku
 Czytaj następny artykuł:
Primark uruchomi usługę Click and Collect w 25 sklepach – zobacz pełną listę