Zaloguj się Załóż konto

Ikea podnosi ceny. Niektóre produkty podrożały o 80%

Popularna w Wielkiej Brytanii Ikea przyznała, że z powodu ​​rosnących kosztów transportu i materiałów musiała podnieść ceny, a niektóre produkty stały się nawet 80% droższe w ciągu niecałego roku.

Popularna w Wielkiej Brytanii Ikea przyznała, że z powodu ​​rosnących kosztów transportu i materiałów musiała podnieść ceny, a niektóre produkty stały się nawet 80% droższe w ciągu niecałego roku.

Według nowego badania Retail Week od grudnia ubiegłego roku wzrost cen kilkunastu artykułów przewyższył inflację co najmniej dwukrotnie.


Należą do nich zestaw Jokkmokk składający się ze stołu i czterech krzeseł, którego cena wzrosła z 99 do 179 funtów.

Cena dwuosobowej sofy Glostad wzrosła o dwie trzecie z 90 funtów do 150 funtów, podczas gdy rama podwójnego łóżka Slattum wzrosła o prawie 50% ze 129 funtów do 189 funtów.

Przyciągające wzrok podwyżki cen o co najmniej 22% odnotowano w pięciu głównych zakresach: meble do jadalni; szuflady, łóżka, sofy i materace.

Firma powiedziała, że ​​utrzymanie niskich cen „pozostaje w centrum naszej uwagi”, ale zasugerowała, że ​​jej ręce są związane „wzrastającymi kosztami surowców i transportu”.


Szefowie przyznali, że w grudniu zeszłego roku podnieśli ceny średnio o 9%, ale na początku tego tygodnia twierdzili, że zaczęli obniżać ceny niektórych z najbardziej popularnych produktów.

W międzyczasie firma miała problemy z utrzymaniem niektórych z najpopularniejszych asortymentów w magazynie ze względu na problemy z łańcuchem dostaw w całej Europie.

Zobacz też:


Straciła również prawie 5% całej sprzedaży, zamykając swój rosyjski biznes w odpowiedzi na inwazję Rosji na Ukrainę.

Pomimo kłopotów, przychody sieci osiągnęły rekordowe 44,6 miliarda euro (38,7 miliarda funtów) w ciągu roku do sierpnia 2022, co stanowi wzrost o 6,5% w porównaniu z poprzednimi 12 miesiącami.


Rzecznik Ikea powiedział: „Nie jesteśmy odporni na zmiany makroekonomiczne, z którymi borykają się obecnie przedsiębiorstwa, detaliści i społeczeństwo, od zwiększonych kosztów materiałów i transportu po wojnę na Ukrainie i inflację”.

„Musieliśmy dostosować nasze ceny, aby odzwierciedlić tę zwiększone koszty. Nasze podejście w tym okresie miało na celu ochronę cen naszych najbardziej lubianych i najtańszych produktów”.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Prognozy gospodarcze Wielkiej Brytanii obniżone do poziomu negatywnego
 Czytaj następny artykuł:
Boris Johnson jest gotowy, aby wziąć udział w wyścigu o przywództwo