Wiadomości
Setki gospodarstw domowych w UK otrzymają zwrot rachunków za energię
Setkom gospodarstw domowych w Wielkiej Brytanii należy się zwrot kosztów energii w łącznej wysokości 800 000 funtów po nadmiernym obciążeniu umowami dotyczącymi energii odnawialnej.
Problem dotyczy klientów z „taryfami gwarantowanymi (FIT)” – ofertami energii odnawialnej dostępnymi dla nieruchomości wyposażonych w urządzenia takie jak panele słoneczne lub turbiny wiatrowe.
Regulator Ofgem powiedział, że klienci Good Energy i F&S Energy zostali obciążeni „nieautoryzowaną opłatą administracyjną”.
Good Energy zgodziło się teraz na łączny zwrot ponad 453 000 GBP i dokonanie dodatkowych płatności o łącznej kwocie 200 000 GBP.
F&S Energy zwróci 94 040 funtów i dokona płatności w wysokości 50 000 funtów.
Rządowy program FIT został wprowadzony 1 kwietnia 2010 r. w celu promowania wykorzystania odnawialnej i niskoemisyjnej energii elektrycznej.
Program pozwala klientom, którzy wytwarzają energię elektryczną ze swojej nieruchomości, sprzedawać ją za pieniądze.
Okazało się jednak, że firmy obciążały klientów nieautoryzowaną opłatą administracyjną.
W ten weekend organ parlamentarny nadzorujący wydatki oskarżył Ofgem o psucie rynku i zwiększanie rachunków za gaz i prąd.
Raport posłów z Komisji Rachunków Publicznych mówi, że regulator energii ustawił poprzeczkę zbyt nisko, aby nowe firmy mogły zostać dostawcami.
W rezultacie gospodarstwa domowe zapłaciły łącznie 2,7 miliarda funtów więcej, niż powinny, co kosztowało ich średnio 94 funty.
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.
Gorące Tematy
Pilne: autostrada M42 w pobliżu lotniska w Wielkiej Brytanii całkowicie …
Anglia wprowadza zakaz używania węży ogrodowych dla milionów osób – kary…
HMRC wprowadza ogromną zmianę w podatkach w Wielkiej Brytanii: nowe obow…
Ambasada w Wielkiej Brytanii wydaje ważny komunikat dotyczący polskich p…
Najgorsza autostrada w Anglii — kierowcy tracą cierpliwość przez niekońc…
Gigant energetyczny wypłaci klientom 1,5 mln funtów odszkodowań za błędy…
Brytyjska poczta wprowadza ogromne zmiany w dostawach – co to oznacza dl…