Zaloguj się Załóż konto

Ważne ostrzeżenie dotyczące 400 GBP dodatku. Rodziny w UK stracą dotację, jeśli nie podejmą pilnych działań

Tysiące gospodarstw domowych znajdujących się w trudnej sytuacji w Wielkiej Brytanii straci darmowe środki na opłacenie rachunków za energię, ponieważ nie realizują swoich kuponów.

Tysiące gospodarstw domowych znajdujących się w trudnej sytuacji w Wielkiej Brytanii straci darmowe środki na opłacenie rachunków za energię, ponieważ nie realizują swoich kuponów.

W maju rząd ogłosił, że tej zimy miliony gospodarstw domowych otrzymają 400 funtów na pokrycie rachunków za energię.


Płatność w wysokości 400 funtów została podzielona na sześć miesięcznych rat od października tego roku do marca 2023 roku.

Pierwsze dwie płatności wynosiły 66 funtów, a pozostałe cztery są warte 67 funtów.

Gospodarstwa domowe z tradycyjnymi licznikami przedpłatowymi zamiast zniżki otrzymują bony do zrealizowania w najbliższym punkcie doładowania.

Kupony z pierwszymi ratami płatności zostały wysłane w październiku, listopadzie i grudniu i można je wykorzystać, aby gospodarstwa domowe doładowały konto.

Jednak teraz rząd ostrzegł, że do tej pory wiele z nich nie zostało wykorzystanych.


Najnowsze dane Departamentu Biznesu i Strategii Przemysłu Energetycznego pokazują, że jedna trzecia wszystkich bonów wysłanych do tych klientów wciąż nie została zrealizowana.

W tej chwili nie jest jasne, dlaczego tak się dzieje.

Jednak prawdopodobnie niektóre kupony nie dotarły, niektóre osoby nie widziały ich ani nie zdawały sobie sprawy, czym są, lub ludzie obawiają się, że mogą być oszustwem.

W programie ITV Good Morning Britain Minister Biznesu, Energii i Strategii Przemysłowej Grant Shapps oskarżył niektórych dostawców energii o to, że nie odbierali telefonów, gdy klienci dzwonili, aby dowiedzieć się, gdzie są ich kupony.

„To, co mnie niepokoi, to luka między wysyłanymi kuponami a ludźmi, którzy je znajdują” – powiedział w programie.

„Nie ma jednego sposobu, aby to zrobić, ponieważ dostawcy energii wysyłają je na różne sposoby, czasem SMS-em, czasem e-mailem, czasem poczta”.


Minister Biznesu, Energii i Strategii Przemysłowej Grant Shapps, napisał też do dostawców energii, aby upewnili się, że klienci wiedzą, jak zrealizować te bony.

Shapps powiedział, że dostawcy energii mają „obowiązek ochrony najbardziej narażonych”.

Poprosił też dostawców, aby upewnili się, że mają plan zapewniający, że osoby korzystające z tradycyjnych liczników przedpłatowych będą realizować swoje kupony.

Kupony te są wysyłane do osób posiadających tradycyjne liczniki przedpłatowe, którym nie można automatycznie przyznać rabatu.

Zobacz też:


Klienci korzystający z takich liczników muszą zrealizować kupony rabatowe w lokalnym punkcie doładowań, aby skorzystać z rabatu na energię w wysokości 400 GBP.

Klienci mają trzy miesiące na wykorzystanie tych kuponów przed ich wygaśnięciem.

-
 
Dziękujemy za przeczytanie artykułu do końca! Zachęcamy do odwiedzenia naszego Facebooka, Twittera i YouTube. Bądź na bieżąco! Obserwuj nas w Wiadomościach Google.


Czytaj poprzedni artykuł:
Ciało noworodka wyrzucone do domowego śmietnika. Znaleziono je w centrum recyklingu w UK
 Czytaj następny artykuł:
Potwierdzone dni Bank Holiday w UK w 2022 i 2023 r. Pełna lista dni wolnych od pracy